סגור

התו ירוק חוזר: איפה נצטרך אותו, מי יקבל פטור - ולאן ייאסר לטוס

עושים סדר בהגבלות החדשות: מתי ייכנס לתוקף התו הירוק, לאן נוכל להיכנס חופשי ומה עושים עם הילדים? וגם: ההבדל בין התו הירוק לתו השמח, והרשימה המעודכנת של המדינות שאסור יהיה לטוס אליהן

פחות מחודשיים אחרי שבוטל התו הירוק, קבינט הקורונה החליט אמש (חמישי) להחזיר אותו במתכונת חדשה. אז איפה נצטרך להציג את התו הירוק? ואיפה לא? וגם לאילו מדינות אסור יהיה לטוס מסוף השבוע הבא? עושים סדר.
מהו התו ירוק? מדובר באותו תו ירוק שהונהג לאחר הסגר השלישי - אישור כניסה למקומות בילוי ופנאי עבור מי שחוסנו בשתי מנות נגד קורונה או החלימו.
מדוע הוחלט לחזור לתו הירוק? קבינט הקורונה החליט לחדש את התו הירוק הן כדי למתן את העלייה בתחלואה בקורונה, והן כדי לעודד את מי שעדיין לא חוסנו ללכת להתחסן.

איפה נידרש להציג תו ירוק? התו הירוק יחול במקומות פתוחים וסגורים שבהם יש מעל ל-100 אנשים, וכוללים אירועי תרבות וספורט; בתי מלון ואטרקציות תיירותיות; חדרי כושר ואולמות סטודיו; מסעדות, ברים, בתי קפה, וחדרי אוכל, כנסים ובתי תפילה.
אפשר בכל זאת להיכנס למקומות הללו בלי תו ירוק? כן. עד 8 באוגוסט ניתן יהיה להיכנס למקומות הללו עם הצגת בדיקת PCR שלילית בתוקף שבוצעה בקופת החולים או במתחם פיקוד העורף. מ-8 באוגוסט הדרישה תהיה להציג בדיקה מהירה מ-24 השעות האחרונות תמורת תשלום של הנבדק. הבדיקות ייערכו במתחמים שיוקמו ברחבי הארץ.
איפה לא צריך להציג תו ירוק? חנויות, קניונים, בריכות, מוזיאונים, ספריות, פארקים לאומיים ושמורות טבע, וכל מתחם אחר שלא צוין במפורש כי נדרש בו תו ירוק.
מה עם ילדים מתחת לגיל 12? ילדים עד גיל 12 יקבלו למעשה פטור מהתו הירוק ויוכלו להיכנס בלי בדיקות גם לאירועים המוניים, ובהם למשל בתי קולנוע והופעות לילדים.

4 צפייה בגלריה
קניון הקריון ב קרית ביאליק חדש
קניון הקריון ב קרית ביאליק חדש
הקריון בקרית ביאליק
(צילום: גיל נחושתן)

מתי ייכנס לתוקף מתווה התו הירוק? המתווה יובא לאישור הממשלה ביום ראשון וייכנס לתוקף בעוד שבוע, ב-29 ביולי.
מה ההבדל בין התו הירוק לתו השמח? במקביל לתו הירוק ימשיך להתקיים התו השמח, המאפשר כניסה לאולמי שמחות ומועדונים בהצגת תעודת מחלים/מחוסן או בדיקה שלילית. התו השמח חל באירועים עם מעל ל-100 איש ומחייב גם ילדים בני פחות מ-12.
מי מנפיק את התו הירוק? הגוף היחידי הרשאי להנפיק תו ירוק הוא משרד הבריאות. תו ירוק לא ניתן להנפקה על ידי קופות החולים או על ידי מקומות עבודה.
איך מנפיקים את התו הירוק? התו הירוק מונפק בעברית, וניתן להנפיק אותו, באתר רמזור ובאפליקציית "רמזור".

4 צפייה בגלריה
סינמה סיטי ראשון לציון עם מספר קטן של מבלים בעקבות ה קורונה
סינמה סיטי ראשון לציון עם מספר קטן של מבלים בעקבות ה קורונה
סינמה סיטי בראשל"צ
(צילום: אבי מועלם)

מה צריך להציג למקום הפועל על פי תנאי התו הירוק? בכניסה למקום הפועל על פי תנאי התו הירוק יש להציג את התו הירוק, על מסך האפליקציה או מודפס מהאתר, בצירוף תעודה מזהה (תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון). בהצגת התו הירוק באפליקציה: צריך להציג את המסך ובו האנימציה הנעה. אפשרות נוספת היא להדפיס את התו הירוק ולהציג אותו, כולל קוד ה-QR המופיע בו.
מה בנוגע לקטינים שאינם מחזיקים תעודת זהות? קטינים שאינם בעלי תעודת זהות יוכלו להציג תעודת הזהות של הוריהם (או צילום שלה) כולל הספח, ואת התו הירוק (באפליקציה או בקובץ).
מה הקנס על אי עמידה בתו הירוק ובתו השמח? הקנסות שנקבעו למפירי התקנות: 1,000 שקל לאדם שאינו מחוסן או מחלים שנכנס למקום שפועל בתו ירוק, 10,000 שקל למקום שאמור לפעול בתו ירוק ולא בודק את האישורים בכניסה למקום, 3,000 שקל למקום שפועל בתו ירוק ולא הציב שלט בעניין חובת הכניסה בתו ירוק ו-1,000 לעסק שהכניס אדם שלא עטה מסכה או נתן לו שירות.
לאילו מדינות אסור יהיה לטוס מעכשיו? הקבינט החליט להוסיף את בריטניה, גאורגיה, קפריסין וטורקיה לרשימת האסורות לטיסה למעט באישור של ועדת חריגים. ההחלטה כפופה לאישור מליאת הממשלה. אלה יצטרפו למדינות שכבר נאסר לטוס אליהן: ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, רוסיה, בלארוס ואוזבקיסטן.
4 צפייה בגלריה
פוטו היישובים הגבוהים בעולם Ushguli,  גאורגיה
פוטו היישובים הגבוהים בעולם Ushguli,  גאורגיה
גאורגיה. נוספה לרשימה האדומה
(צילום: שאטרסטוק )
מתי ייכנס לתוקף האיסור לטוס למדינות האדומות החדשות? המדינות החדשות ייכנסו לרשימה ב-30 ביולי.
מה לגבי יתר המדינות? מעתה מחוסנים יעברו בדיקת קורונה בנחיתה בארץ, ולאחר קבלת תשובה שלילית ישוחררו מבידוד. לא מחוסנים יעברו בדיקת קורונה בנחיתה ארצה, ישהו שבעה ימים בבידוד ויוכלו להשתחרר מבידוד לאחר קבלת תוצאה שלילית לבדיקה ביום השביעי.