סגור
בית ספר יסודי תלמידים מורה
בית ספר יסודי (צילום: יאיר שגיא)

משרד החינוך: גם בבתי הספר היסודיים לא יתקיימו לימודים מחר

השבתת השלטון המקומי מחר תביא להשבתת גני הילדים והחינוך העל יסודי. עכשיו מתברר שגם החינוך היסודי יושבת מסיבות של היעדר אבטחה, אלא אם כן היא תוסדר עצמאית

שביתת השלטון המקומי צפויה להשבית מחר (ה') את כל מערכת החינוך. נוסף להשבתת הלימודים במוסדות העל יסודיים ובגני הילדים ע"י הרשויות המקומיות עצמן, גם בתי הספר היסודיים מצטרפים לשביתה מסיבות של היעדר אבטחה - אלא אם כן הרשות המקומית או מנהל בית הספר יודיע שזו הוסדרה באופן עצמאי והלימודים מתקיימים.
השבתת היסודי תגדיל מאוד את הפגיעה במשק, כך הודיע היום מנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל למנהלי המחוז של המשרד.
במכתב קודם של המנכ"ל למנהלי המחוז הודיע שהלימודים ביסודי יתקיימו עד 11:45. אחר כך הוציא מכתב שני לפיו קיימת אי ודאות וההוראות יתפרסמו בהמשך היום. סביר להניח שבמוסדות יסודיים רבים יעדיפו פשוט לעבור ללימודים מרחוק.
במכתב ששלח צלאל היום נאמר כי "לאור שביתת השלטון המקומי מחר צפויים שיבושים משמעותיים במוסדות החינוך. ככלל ברשויות שיושבתו לא יוכלו להתקיים לימודים למעט במוסדות חינוך מיוחד. צוותי ההוראה יגיעו למוסדות ויקיימו ישיבות מקצועיות". במשרד החינוך מסבירים את ההשבתה בכך שמאבטחי הרשויות לא יעבדו. עם זאת, כותב צלאל, "מוסדות אשר קיימים בהם סידורי אבטחה מקצועית ללא תלות בעירייה יקיימו את הלימודים בהתאם ליכולתם ויעדכנו על כך את הקהילה".
השלטון המקומי הוא המעסיק של בתי הספר התיכוניים ולכן הלימודים בהם יושבתו. כן הוא המעסיק של הסייעות בגני הילדים ולכן השבתת הסייעות אומרת שגם הלימודים בגני הילדים יושבתו. המאבקים על שכר הסייעות וסכסוך השכר של המורים העל יסודיים הם שניים מהנושאים שהוצגו כרקע להחלטת מרכז השלטון המקומי על ההשבתה. ארגון המורים העל יסודיים הודיע על תמיכה במהלך.
עיריית ירושלים אינה תשתתף בשביתה שצפויה להתקיים מחר על כן כל שירותי העירייה ומוסדות החינוך יפעלו כרגיל. מקור בעירייה מסביר זאת בכך ש"ירושלים עברה המון לאחרונה והיא לא משתתפת בשביתה כדי לאפשר שגרה".
מהנהגת ההורים הארצית נמסר: "מגנה את הפגיעה בילדים פעם אחר פעם לטובת ניצול אינטרסים וקידום עניינים. ילדנו לא יוחזקו כבני ערובה בידי אף ארגון. יחד עם זאת, אנו תומכים בדרישות מרכז השלטון המקומי למציאת פתרונות למשבר הלאומי של הסייעות בגני הילדים, לצורך בהשלמת המסחור בכיתות ולקידום מערכת החינוך שדועכת והגיעה לנקודת שפל שלא ידענו כמותה שנים רבות".