סגור
פריימריז ליכוד

הפריימריז בליכוד - דילים, בחישות ורשימות

הפריימריז לאיוש רשימת הליכוד לכנסת ה-25 מתקיימים היום ברחבי הארץ ובהם מתמודדים 110 מועמדים מהם 70 ברשימה הארצית ו-40 במחוזות. מספר מתפקדי הליכוד כ-137 אלף איש. נתניהו: "אחוזי ההצבעה לא טובים. אני קורא לחברי הליכוד לא להישאר בבית"

הפריימריז לאיוש רשימת הליכוד לכנסת ה-25 שמתקיימים היום ברחבי הארץ מתאפיינים בדילים, בחישות, ורשימות של מומלצים מחד ומודרים מאידך.
הליכודניקים החדשים הפיצו רשימת מומלצים הכוללת את ישראל כץ, גילה גמליאל, קרן ברק, צחי הנגבי, גלעד שרון, דני דנון, אלי כהן, פטין מולא, אבי דיכטר, אופיר כץ, דן אילוז ומשה פסל.
ליאור הררי הנחשב ממקורבי נתניהו ומנהל קבוצות וואטצאפ כמו "הביביסים בליכוד V.I.P" שיגר בצהריים הודעה שבה כתב "חבריי הליכוד שימו לב! בכל הצבעה חוץ מהרשימות של המועמדים רצוי לשים פתק בעד הצעת נתניהו לתת לו את הכוח לשריין דמויות ברשימת הליכוד". ההערכה היא שבין האישים שישריין נתניהו גלית דיסטל אטבריאן, (בהתאם למקום שתקבל כמובן), גל הירש, ועידית סילמן.
הח"כים והמתמודדים מתרוצצים בין הקלפיות: הבוקר שעה קלה לאחר פתיחת הקלפיות הגיע יולי אדלשטיין לקלפי במרכז הירידים בתל אביב, אחריו הגיע ח"כ אופיר אקוניס. במקום הוצבו דוכנים עם שמות המתמודדים, הסתובב הולך על קביים עם שמו של יריב לוין, ליד האוהלים עם השמות הצטופפו פעילים הלובשים בחולצה עם שם המתמודד וחילקו פליירים.
נתניהו שהצביע בקלפי במרכז הירידים בתל אביב קרא למתפקדים לבוא ולהצביע: "אחוזי ההצבעה לא מספיק טובים ולכן אני קורא לחברות וחברי הליכוד לא להישאר בבית - לצאת להצביע״.
נתניהו מעוניין בהגדלת אחוזי ההשפעה על מנת לנסות ולמתן את השפעת הדילים בין המועמדים והמחנות להכניס את מועמדיהם לרשימה. הוא מבקש להציג רשימה מאוזנת של מועמדים על מנת לנסות ולהסיט אליו 2 מנדטים של בוחרי "ימין רך" מתומכי גדעון סער, אביגדור ליברמן ואיילת שקד.
נתניהו אמר כי "זה יום חג למדינת ישראל ולליכוד - המפלגה המרכזית של המחנה הלאומי. אם נרצה להימנע מסבב בחירות נוסף צריך מפלגת ליכוד גדולה, בטוח שנקבל נבחרת ליכוד נהדרת. יש אנשים נהדרים שיודעים את המלאכה של הובלת המדינה. יש רבבות מתפקדים ואני מאמין שיבחרו נכון".
בפריימריז מתמודדים 110 מועמדים מהם 70 ברשימה הארצית ו-40 במחוזות. מספר המתפקדים כ-137 אלף איש. לפי הערכות בחמישייה הראשונה צפויים להגיע הח"כים אלי כהן, יריב לוין, יואב גלנט, ישראל כץ ומירי רגב.