סגור
מפגינים בתל אביב אחרי נאום נתניהו 10.4 הפיכה משטרית
מפגינים בתל אביב (יאיר שגיא)

אלפים הפגינו אחרי נאום נתניהו, איילון צפון נחסם לזמן קצר במחלף השלום

ראש הממשלה האשים את המחאה והאופוזיציה בהסלמה במצב הביטחוני - ואלפים יצאו להפגין. בת"א נעצרו שני מפגינים "בחשד להפרת סדר". החסימה באיילון שוחררה ביוזמת המוחים, גם דרך בגין ורחוב קפלן נחסמו. בכרכור הבעירו צמיג בכביש, גם בחיפה וברחובות הפגינו מאות

אלפי מפגינים יצאו למחות הערב (יום שני) על הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהאשים את ההפגנות והאופוזיציה במצב הביטחוני. בתל אביב, עשרות מפגינים חסמו את נתיבי איילון לכיוון צפון במחלף השלום, אך שיחררו את החסימה ביוזמתם לאחר זמן קצר. מקודם, ניסתה המשטרה לחסום המפגינים מלרדת לאיילון בצומת עזריאלי, והזהירה את המוחים שאם לא יעלו למדרכה - יהיה שימוש בכוח.
תחילה הגיעו המפגינים בתל אביב לרחוב קפלן, מוקד המחאות נגד המהפכה המשפטית, בעקבות הקריאה ברשתות לצאת ולמחות. קצין משטרה הכריז שהם בהפגנה לא חוקית, שלא תואמה עם המשטרה, ודרש שלא ירדו לכביש. הם השיבו כי "אין דבר כזה הפגנה לא חוקית" - ועל אף שהשוטרים ניסו למנוע מהם לרדת אל הכביש, בשלב מסוים נחסם צומת קפלן/דרך מנחם בגין לצפון ולדרום - ורחוב קפלן מאבן גבירול עד דרך מנחם בגין נחסם גם כאן. שני מפגינים נעצרו, לטענת המשטרה בשל "חשד להפרת סדר".

1 צפייה בגלריה
מפגינים בתל אביב חסמו את איילון אחרי נאום נתניהו 10.4 הפיכה משטרית
מפגינים בתל אביב חסמו את איילון אחרי נאום נתניהו 10.4 הפיכה משטרית
איילון צפון חסום
הפגנות ספונטניות נוספות, בהיקפים קטנים יותר, התקיימו גם במוקדים אחרים ברחבי הארץ שהפכו למזוהים עם המחאה. כך למשל, לצומת חורב בחיפה הגיעו כמה מאות מפגינים, ולטענתם "מאיימת בדוחות על שימוש במגפון". בצומת כרכור, מפגינים חוסמים את הכביש לסירוגין, והבעירו צמיג בוער.
הפגנה ספונטנית בהשתתפות מאות אנשים החלה גם בצומת מכון ויצמן ברחובות, וגם בצומת רעננה התכנסו מפגינים עם דגלים ותופים. מספר קטן של מוחים התקבץ גם סמוך לקניון ארנה בנהריה.
במסיבת העיתונאים שקיים הערב, נתניהו הפנה אצבע מאשימה על ההסלמה הביטחונית למחאות נגד המהפכה המשפטית, וטען כי "אויבינו פירשו את הקריאות לסרבנות כחולשה בחוסן הלאומי שלנו". גם לאופוזיציה ולממשלה הקודמת, הפנה ראש הממשלה שלל טענות, ובין היתר אמר כי "הממשלה הקודמת חתמה הסכם כניעה עם חיזבאללה בלי שום תמורה. ההתקפות רק גברו וההרתעה נפגעה", ו"בשנה שעברה, תחת הממשלה הקודמת, מספר פיגועי הטרור הוכפל".