סגור
Dun's 100

היוזמה שמחברת בין סטודנטים מוכשרים לבכירי תעשיית ההייטק

האקתון מיוחד שיזמה חברת CHEGG בשיתוף סטודנטים במכללת HIT מכון טכנולוגי חולון נועד לחפש פתרונות יצירתיים ולתת מענה ל"כאבים" האמיתיים של סטודנטים בישראל ולסייע בהשתלבות שלהם בשוק העבודה

CHEGG היא חברה ציבורית אמריקנית לטכנולוגיות למידה ותמיכה אקדמית לסטודנטים. בין היתר, היא מספקת עזרה בשיעורי בית, כלים לשיפור כתיבה אקדמית וקורסים מקוונים ללמידת מקצועות נדרשים בתעשייה. החברה הושקה ב-2005, והחלה להיסחר בבורסה של ניו יורק בנובמבר 2013 וכיום יש לה למעלה מ8 מיליון מנויים ל-Chegg Services.
מרכז הפיתוח של צ'ג יושב בישראל ומייצר פלטפורמות למידה שונות עבור סטודנטים. ההאקתון יצא לדרך תחת המוטו "לחלום בגדול" ובמהלכו התמודדו 10 צוותים אשר מורכבים מסטודנטים מפקולטות ומחלקות שונות במכון הטכנולוגי חולון, שקיבלו כאמור את המשימה לייצר מוצר חדש שיהיה חלק מהמערכת של CHEGG וייתן ערך מוסף לסטודנטים הרשומים.
מלבד הרעיון המנצח שזיכה את הסטודנטים בפרס של 2.500 שקלים נבחרו שני רעיונות נוספים שזיכו את המפתחים שלהם בהכרה. שלושת הצוותים הזוכים הגיעו למשרדי חברת צ'ג וערכו סיור היכרות עם הערכים והחזון של החברה והשתתפו בסדנת פיתוח אישי בנושא פרואקטיביות בהנחיית המאמן המוביל בתעשיית ההייטק, אבי צ'רקהם. כל הפרויקטים הזוכים הוצגו לעובדי צ'ג על ידי הסטודנטים שפיתחו את הרעיונות והציגו דמו. מעבר לפרסים הכספיים והמלגות, הסטודנטים זכו במנטורינג אישי מהעובדים והמנהלים של צ'ג אשר ילוו אותם בחודשים הקרובים בהיבט המקצועי והתעסוקתי.
צוות השופטים אשר בחר את המנצחים כלל גם את צוות המחקר והפיתוח של CHEGG וגם את ד"ר נאווה שקד, ראש בית הספר ללימודים רב תחומיים וכן את מלה ברסלבסקי, מנהלת הרשות למחקר, חדשנות ובינלאומיות. האירוע היה חלק מסדרת האירועים השנתיים של מרכז החדשנות והיזמות של המכון, FUTURE אשר מקיים מידי שנה אירועים משותפים עם החברות הגדולות בתעשייה הישראלית. "ההאקתון היה מיוחד מכיוון שהמטרה של הסטודנטים הייתה לפתח מערכת שהיא עבור הסטודנטים, כזו שגם הם היו רוצים להשתמש בה" סיכמה טלי מלאך בנאים, ראש מרכז החדשנות והיזמות FUTURE".
1 צפייה בגלריה
CHEGG האקתון
CHEGG האקתון
CHEGG האקתון
(צילום: יח"צ)

העיקרון שעומד מאחורי הרעיון הזוכה אשר נקרא "skillbook" ופותח על ידי אסף צברי, סטס שובייב, בר דרי, עידן ביטון, טום שפר ועינב יחיאלביץ', הוא הקמה של מערכת עם תיק עבודות מקוון עבור הסטודנט הישראלי שאליו יוכלו הסטודנטים להעלות את העבודות שלהם. המערכת המתקדמת מקושרת באופן ישיר לאנשי מפתח בכירים בתעשיות השונות אשר יקבלו אליה גישה ויוכלו להתרשם מהעבודות, ולהזמין לראיון עבודה את הסטודנטים שהרשימו בעבודות שלהם, "כחלק ממאמץ של Chegg לחדור לשווקים נוספים ברחבי העולם רצינו להבין את הכאבים והצרכים של הסטודנט הישראלי", הסביר אביאל לזר, סמנכ"ל פיתוח ב-CHEGG, "אחד הרעיונות המרכזיים שלנו היה לייצר את שיתוף פעולה עם אחד ממוסדות האקדמיה ולמנף את המוח הישראלי כדי לנסות ולתת לסטודנטים עצמם לחקור ולזהות מה יכול להיות המוצר שיעשה עבורם את ההבדל. היה פה מצב של WIN WIN, מצד אחד, הסטודנטים מקבלים ערך מקצועי עצום בליווי הרעיונות שלהם לכדי תוכנית עסקית, ומצד שני, לChegg אשר קיבלה הכרה מעמיקה עוד יותר של השוק בישראל"
d&b – לדעת להחליט