סגור

פרטנר חתמה על שיתוף פעולה עם FREE TV

לפי ההסכם, חברת הסטרימינג החדשה של קשת ו-RGE תציע חבילה משולבת הכוללת חיבור לסיבים של פרטנר יחד עם אפליקציית הטלוויזיה החדשה. שיתוף הפעולה מעניק לפרטנר פתח מילוט ליום בו תחליט לוותר על שירותי הטלוויזיה שלה

פרטנר הודיעה היום על שיתוף פעולה בלעדי עם חברת הסטרימינג החדשה של RGE וקשת, FREE TV. לפי ההסכם, שיימשך שלוש שנים ולאחר מכן יתחדש אוטומטית כל שנה, FREE TV כספק אינטרנט תציע חבילה משולבת הכוללת חיבור לסיבים של פרטנר יחד עם אפליקציית הטלוויזיה החדשה (באנדל סיב-סטרימינג). ההסכם נחתם באופן בלעדי, כך ש- FREE TV לא תוכל להציע חבילה משולבת של ספק אינטרנט ואפליקציית התוכן שלה על בסיס תשתית אינטרנט שאינה שייכת לפרטנר.

אסטרטגיית המיזם החדש של פרטנר פשוטה. כנראה החברה מבינה שבטווח הארוך שירותי הסטרימינג של קשת יתרחבו על חשבון שירות הטלוויזיה שלה ושל חברות התקשורת האחרות, וכדי להרוויח מהמצב החדש היא מוודאת שתרוויח מהתחרות החדשה. FREE TV אמנם מציעה רק אפליקציית סטרימינג עם תוכן ולא פלטפורמת טלוויזיה בדומה לחברות התקשורת, אך מחירה הנמוך של האפליקציה וכניסת מתחרות נוספות על התוכן כמו דיסני פלוס ו-HBO לישראל יובילו לקוחות רבים לנטישת שירות הטלוויזיה הכולל והיקר יותר של החברות בניסיון לצמצם עלויות.

1 צפייה בגלריה
מנכ"ל פרטנר אבי צבי
מנכ"ל פרטנר אבי צבי
מנכ"ל פרטנר אבי צבי
(צילום: ישראל שם טוב)

ההסכם הזה גם מעניק לפרטנר פתח מילוט ליום בו היא תחליט לוותר על שירותי הטלוויזיה שלה. הסיבה המרכזית בגינה פרטנר שומרת כעת על שירותי הטלוויזיה שלה היא שהם כלי שיווקי למכירת סיבים אופטיים. אם FREE TV תשווק חבילות תוכן יחד עם הסיבים - פרטנר תצליח להאיץ את גיוס הלקוחות לסיבים בלי להחזיק שירות טלוויזיה בעצמה. אחת הסיבות להחלטה זו היא כנראה הקיפאון במספר המנויים של שירות הטלוויזיה בפרטנר, אשר עמד בסוף שנת 2021 על 226 אלף, בדומה לרבעון הקודם. את שנת 2020 פרטנר סיימה עם 232 אלף מנויי טלוויזיה.
הצעד הזה, יחד עם התמקדות במודל "סופר אגרגייטור", המאפשר ללקוחות להרכיב על השירות של פרטנר תכנים של חברות סטרימינג שונות, במקום שתרכוש תוכן בעצמה, משקף שפרטנר מבינה את השינויים הצפויים בשוק הטלוויזיה, ופועלת במהירות כדי להכין את עצמה לתחרות שגדלה מדי יום. במקביל פרטנר ממצבת את הסיבים כמנוע הצמיחה העיקרי של החברה: עד היום החברה פרסה סיבים בכ-740 אלף משקי בית, מתוכם כ-225 אלף מנויים לשירות. עד סוף 2022 צופה פרטנר להגיע לכמיליון משקי בית.