סגור
שאול אלוביץ' ו סטלה הנדלר
שאול אלוביץ' וסטלה הנדלר (צילומים: אוראל כהן)

פשרה בייצוגית נגד בזק: המשקיעים יפוצו ב-60 מיליון שקל, עוה"ד יקבלו 12 מיליון שקל

הפשרה, שהוגשה לאישור בית המשפט, מתייחסת לתביעה שכוללת את בעל השליטה לשעבר, שאול אלוביץ', והמנכ"לית לשעבר, סטלה הנדלר. בתביעה נטען כי בזק פרסמה דיווחים מטעים בקשר לרפורמת השוק הסיטונאי והפחתת דמי קישורית. על פי ההסדר, חברת הביטוח מגדל תשלם 75 מיליון שקל, אולם רק 60 מיליון שקל מתוכם יושבו למשקיעים

משקיעי בזק יפוצו ב-60 מיליון שקל במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה על דיווחים מטעים בקשר לרפורמה בשוק הסיטונאי והפחתת דמי הקישורית. כך העולה מהסדר גישור שהוגש בשבוע שעבר למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בת"א.
על פי ההסדר, שאליו הגיעו הצדדים ביחד עם שופט בית המשפט העליון בדימוס יורם דנציגר, התביעה על סך 750 מיליון שקל, שבית המשפט אישר לנהל כייצוגית נגד החברה, היו"ר לשעבר, שאול אלוביץ', המנכ"לית לשעבר, סטלה הנדלר, ושורה של דירקטורים בדצמבר 2019, תדחה. זאת בתמורה לכך שחברת הביטוח מגדל תשלם 75 מיליון שקל. מתוך סכום זה ישולמו 12 מיליון שקל כשכר טירחה לבא כוח התובעים, עוה"ד רונן עדיני ואפי שאשא, 2.6 מיליון שקל לתובעת, ע.א.ד.א ליעד אחזקות, ו-446 אלף שקל לרשות ני"ע כהחזר הוצאות.
על פי התביעה, במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי חויבה בזק על ידי משרד התקשורת להעמיד לרשות מתחרותיה, חברות הסלולר פרטנר וסלקום, את התשתית שלה על מנת שהן יוכל "לרכוב" עליה ולספק שירותים לציבור. מטרת המהלך היתה להגביר את התחרות. בתביעה שהוגשה על ידי בעלת מניות בבזק, נטען כי בזק הסתירה מידע מהותי מציבור המשקיעים בקשר לרפורמה.
לפי התביעה, בזק לא דיווחה למשקיעים על הזימון לשימוע של רפורמת השוק הסיטונאי ב-2013 ולא דיווחה על תוצאותיו ב-2014 בצורה מדויקת. במקום זאת ניסתה לכאורה לגמד את תוצאות השימוע, במסגרתו כפה משרד התקשורת על בזק את ביצוע הרפורמה.
כאמור, לפי הסדר הפשרה בזק והנתבעים, המיוצגים על ידי עורכי הדין ניר כהן ואמיר בן ארצי, לא יודו בטענות. חברת הביטוח תשלם 75 מיליון שקלים, שמתוכם יגיעו 60 מיליון שקלים לקבוצה הייצוגית. זאת, נקבע בהסדר תהיה מי שרכשו מניות בזק מה-9.6.2013 והחזיקו בהן בתקופה של ה-15 ועד ה-20 בינואר 2014. כמו כן הקבוצה תכלול מי שרכשו מניות בזק מה-16.1.2014 והחזיקו גם הם במניות בין ה-15 בינואר ועד ה-20 בינואר 2014.