סגור
נעמה לזימי כנסת
נעמה לזימי (צילום: יואב דודקביץ)

"תחזוק הקואליציה מעל הכל": ועדת הכספים תצביע על העברת עודפי התקציב

באוצר מבקשים להעביר עודפי תקציב בהיקף של 855 מיליון שקל, ורובם אמורים לשמש את מפלגות הקואליציה למטרות שאינן קשורות למלחמה; בעקבות בקשת ח"כ נעמה לזימי, תקיים ועדת הכספים דיון והצבעה בנושא

ח"כ נעמה לזימי (עבודה) הגישה הבוקר ערר ובקשה להצבעה בוועדת הכספים על פניית משרד האוצר להעברת עודפי תקציב מ-2023 ל-2024 בהיקף של 855 מיליון שקל. מרבית הכספים מיועדים לשימור הקואליציה, וחלק גדול מהם נועד לרצות את השותפים הקואליציוניים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עבור צרכים פוליטיים הקרובים לבוחריהם.
בקשות האוצר מוועדת הכספים לאישור העברת עודפי תקציב משנה לשנה מאושרות אוטומטית בתוך 21 יום ובלא דיון, אלא אם ח"כים בוועדה מערערים על כך. כעת, בעקבות ההתנגדות של ח"כ לזימי, ייערך דיון בעניין, שיתקיים ביום שלישי.
לדברי לזימי, "הממשלה ממשיכה בזמן מלחמה ובזמן אחד המשברים הקשים בתולדות המדינה לדאוג אך ורק לצרכיה האישיים הצרים. תחזוק הקואליציה הוא מעל הכל. בזמן שאזרחי ישראל מתמודדים עם עליות מחירים דרמטיות בכלל המוצרים והשירותים, הם מעבירים כספים קואליציוניים פוליטיים ומיותרים. אין גבול לבושה. בכוונתי להתנגד להעברות בוועדת הכספים בכל תוקף ולהגיש רביזיות על כל סעיף וסעיף".
855 מיליון השקלים יועברו לפי דרישות מפלגות הקואליציה לחטיבה להתיישבות, למינהל ההתיישבות, לחינוך הדתי במשרד החינוך, למשרד הנגב והגליל, למועצות דתיות, רבנות ראשי, פיתוח מקומות קדושים, אבטחת ומיגון של ראש הממשלה, וגם ליחידה לאכיפת מקרקעין ומניעת עבירות בנייה - בעיקר במגזר הערבי.
גורמים ממשלתיים מתחו ביקורת על המהלך וטענו כי הכסף הוקצו ברובו ליעדים פוליטיים וניתן היה להעבירו ליעדים הקשורים למלחמה ולהקטין בכך את הגירעון הגבוה בתקציב המדינה.