סגור
דוכן של הוט מובייל בקניון 2019
דוכן של הוט מובייל בקניון (צילום: תומי הרפז)

לאור הפיטורים המתוכננים: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בהוט מובייל

בכוונת הנהלת HOT לפטר עד כ-10% מעובדי החברה, מתוכם כ-10 עובדי הוט מובייל. סכסוך העבודה הוכרז לאחר שהמו"מ בין הוועד להנהלה נקלע למבוי סתום בעקבות אי הסכמות על פיצויי הפרישה. ההסתדרות: "התנהלות החברה נעשית בחוסר תום לב"; הוט מובייל: "הוועד דחה כל הצעה שהוצגה בפניו"

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בהוט מובייל, לאחר שהמשא ומתן בין ועד העובדים של החברה להנהלה נקלע למבוי סתום. כפי שפורסם בשבוע שעבר, בכוונת הנהלת חברת ההתקשורת HOT לפטר עד כ-10% מתוך 1,000 עובדי החברה, כחלק משינוי מבני בה. סכסוך העבודה תקף רק לכ-200 עובדי הוט מובייל המאוגדים בהסתדרות, כאשר יתר עובדי HOT מאוגדים בהסתדרות הלאומית שבחרה לנקוט בגישה אחרת אל מול הנהלת החברה.
במסגרת הקיצוצים ב-HOT הדרישה היא לפיטורים של עד כ-10 עובדים מבין עובדי הוט מובייל. בהסתדרות ביקרו בחריפות את החלטת ההנהלה שכן במהלך 2023 הייתה הוט מובייל חברה רווחית. הפיצוץ במשא ומתן נובע מאי-הסכמות על פיצויי הפרישה שיקבלו העובדים שיפוטרו. בהודעה מטעם ההסתדרות נכתב: "לעמדת ההסתדרות, התנהלות החברה נעשית בחוסר תום לב ובדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה בכלל, וביחסי עבודה קיבוציים בפרט". עוד הוסיפו בהסתדרות כי הסכימו לדחות את תוספות השכר שהובטחו לעובדים במסגרת ההסכם הקיבוצי הנוכחי, בתנאי שיוחזרו במלואן ב-2025.
מהוט מובייל נמסר: "הוט מובייל רואה בעובדיה שותפים לדרך ומשקיעה רבות לטובת פיתוחם ורווחתם. החברה מכבדת ותמשיך לכבד את ההסכמים הקיבוציים עליהם היא חתומה. על רקע השפעת המלחמה על שוק התקשורת והשינויים בשוק התקשורת אשר משפיעים על תוצאות החברה, הוצגו לוועד הוט מובייל ונציגי ההסתדרות המשמעויות וההשפעות בשקיפות מלאה וכן הצעדים הנדרשים במגוון רב של חלופות, בכדי לאפשר לחברה להתמודד עם אתגרי התקופה. החברה הציגה לוועד בקשה לסיום העסקה של עובדים בודדים בלבד, ובאופן תמוה הוועד דחה כל הצעה שהוצגה בפניו והחליט לנקוט בצעדים קיצוניים ומיותרים, בעיצומו של המו"מ שטרם מוצה ובחוסר תום לב. הנהלת החברה תמשיך להיות מחויבת לעובדיה ולנהוג באופן אחראי לטובת חיזוק החברה".