סגור

בלעדי
הג'וב החדש? ציפי לבני מועמדת לתפקיד יו"ר נת"ע

לבני, שכיהנה בעבר כשרת החוץ, המשפטים וממלאת מקום ראש הממשלה, התמנתה לדירקטורית בחברת בזק וליועצת חיצונית בחברת הקנאביס קנטק

ציפי לבני, יו"ר האופוזיציה לשעבר, שכיהנה כשרת החוץ, שרת המשפטים וממלאת מקום ראש הממשלה היא המועמדת המרכזית להתמנות ליו"ר הדירקטוריון של חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים).


מועמדותה של לבני לתפקיד תואמת את שאיפותיה של שרת התחבורה מרב מיכאלי למנות נשים לתפקידי יו"ר בחברות הממשלתיות שחונות תחת תחום אחריותה. לבני ומיכאלי כיהנו יחד כחברות כנסת מטעם סיעת המחנה הציוני בכנסת העשרים.
לבני עזבה את המערכת הפוליטית בתחילת שנת 2019, לאחר שאבי גבאי פירק את המחנה הציוני ולאחר שהחליטה כי היא אינה מעוניינת להתמודד באופן עצמאי עם מפלגת "התנועה" בבחירות לכנסת ה-21. בשנה האחרונה לבני "שינתה כיוון" והחלה לצבור ניסיון בעולם העסקי: לבני התמנתה לדירקטורית בחברת בזק ומונתה ליועצת חיצונית בחברת הקנאביס קנטק.
יו"ר הדירקטוריון הקודם של חברת נת"ע הוא רם בלינקוב, שמכהן כעת כמנכ"ל משרד האוצר. בהנחה ולבני אכן תמונה לתפקיד המאתגר, ייתכנו חיכוכים בין מנכ"ל האוצר הדומיננטי שמכיר את החברה על בוריה לבין יושבת הראש שכיהנה בתפקידי מפתח רבים.

2 צפייה בגלריה
מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב
מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב
מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב
(צילום: אלכס קולומויסקי)

חברת נת"ע היא החברה הממשלתית שאמונה על התכנון והביצוע של פרויקטי הרכבת הקלה והמטרו בגוש דן. נכון לעכשיו החברה עוסקת בהשלמתם של הקו האדום, הירוק והסגול של הרכבת הקלה ובהתנעת התהליכים הראשוניים שיובילו להקמת רכבת תחתית בגוש דן רבתי. במשך השנים החברה ספגה הרבה ביקורת על עמידה בזמנים, בעיקר עקב העיכובים המשמעותיים בפתיחה לפעילות של הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביה שנכון לעכשיו צפוי להיפתח לפעילות מלאה בסוף 2022. במשרדי האוצר והתחבורה טרם החליטו אם האחריות על הקמת המטרו אכן תישאר בנת"ע, אך סביר להניח שאם לבני תיכנס לתפקיד היו"ר אז היא תדרוש שהאחריות על הפרויקט היקר בתולדות ישראל תהיה תחת אחריותה.
ממשרד התחבורה נמסר: אנחנו לא מתייחסים למועמדויות לתפקידים.
ציפי לבני לא הגיבה לפניית כלכליסט.

2 צפייה בגלריה
ציפי לבני ב ישיבת ממשלה ב כנסת
ציפי לבני ב ישיבת ממשלה ב כנסת
ציפי לבני
(צילום: חורחה נובומינסקי)