סגור
בחירות 2022 גג עמוד דסקטופ
בצלאל סמוטריץ'
יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ'. דרש את תיק הביטחון (צילום: אלכס קולומויסקי)

מסתמן: סמוטריץ' יכהן כשר האוצר. אגף התקציבים יועבר למשרד ראש הממשלה?

סמוטריץ', שדרש את תיק הביטחון, יקבל בנוסף לאוצר תפקיד של שר במשרד הביטחון שיהיה אחראי על ההתיישבות ביהודה ושומרון. עוד מסתמן כי יו"ר ש"ס אריה דרעי יכהן כשר הפנים, ומפלגתו תקבל את תיקי הדתות והנגב והגליל

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', צפוי לכהן כשר האוצר בממשלה החדשה - כך עולה מהמגעים הקואליציוניים האחרונים.
סמוטריץ', שדרש את תיק הביטחון, יקבל בנוסף לאוצר משרה של שר במשרד הביטחון שיהיה אחראי על ההתיישבות ביהודה ושומרון, המינהל האזרחי ועוד, ואילו יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, שדרש את תיק האוצר, יקבל כפיצוי את משרת מ"מ ראש הממשלה, שר הפנים ומפלגתו תקבל את תיקי הדתות והנגב והגליל.
יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר יכהן כשר לביטחון פנים עם סמכויות מוגברות במשטרה. מפלגתו תקבל גם את תיק החקלאות, במקום דרישתו לקבל את תיק הנגב והגליל עבור יצחק וסרלאוף ואת תיק המורשת עבור עמיחי אליהו.
יהדות התורה תקבל את תיק השיכון עבור יצחק גולדקנופף, וח"כ משה גפני ימונה כיו"ר ועדת הכספים הקבועה. לפי המסתמן, מאיר פרוש יכהן כשר לענייני ירושלים, ויהדות התורה תקבל כמה משרות סגני שרים: אורי מקלב יכהן כסגן שר לשוויון חברתי עם סמכויות של שר.
לפי שעה, לא ברור אם נתניהו יספיק להציג את הממשלה החדשה עוד השבוע, שכן עליו להניח על שולחן הכנסת את ההסכמים הקואליציוניים 24 שעות טרם השבעת הממשלה. לפני ההצבעה על הממשלה מבקשים בקואליציה לחוקק חוק שיסיר אפשרות קלון מאריה דרעי בשל עונש מאסר התנאי שהוטל עליו.
גורמים פוליטיים טוענים כי נתניהו עדיין בוחן את האפשרות להעביר את רשות החברות ואגף התקציבים למשרד ראש הממשלה. רשות החברות הועברה בממשלתו הקודמת של נתניהו מהאוצר אל משרד הדיגיטל והסייבר בראשותו של דודי אמסלם. הוצאתו של אגף התקציבים מהאוצר תהווה מכה קשה למשרד ולא ברור אם תבוצע.
גורמים בקואליציה המסתמנת אומרים כי ההצעה להוצאת אגף התקציבים ממשרד האוצר והעברתו אל משרד ראש הממשלה נועדה למנוע ריכוז כוח רב אצל שר האוצר המיועד סמוטריץ' והעברתו אל נתניהו. גם בליכוד וגם בש"ס חוששים שיצטרכו להתחנן בפני סמוטריץ' להקצאת תקציבים. בש"ס חוששים שבכל פעם שידרשו תוספת תקציב הם יקבלו דרישה מסמוטריץ' למינויים במשרד שיהיה תחת ש"ס. מצד שני, העברת אגף התקציבים למשרד ראש הממשלה תהפוך אותו לאגף שעשוי לשרת פוליטית את נתניהו.
הגורמים הסבירו כי מצד אחד סמוטריץ' יוכל להתגאות בכך שנענתה דרישתו לקבלת תיק האוצר, ומצד שני הוא יקבל גם תפקיד שר במשרד הביטחון שיהיה מופקד על ההתיישבות. לפי שעה לא ברור אם סמוטריץ' יסכים לכך.