עוד תאונה: רכבת משא סטתה מהמסילה, נזק נגרם לקרונות
רכבת ישראל מתמודדת עם תאונה שנייה בשבועיים, לאחר שרכבת משא ירדה מהמסילה במתחם בחיפה בשל כשל במסוט, שתפקידו להעביר את הרכבת מסילה. חלק מהעובדים שהיו מעורבים בתאונה הקודמת - שגרמה להשבתת קווים מרובים - היו מעורבים גם במקרה הזה
תאונה נוספת ברכבת: אתמול (ג') בשעות הלילה רכבת משא ירדה מהמסילה במתחם הרכבת בצפון, בחיבור שבין נמלי חיפה לנמל המפרץ. הרכבת הגיעה מאשדוד למסוף מטענים. לאחר המחסום, הקרון הראשון שמחובר לקטר נפל לחצץ וחמישה קרונות נוספים עברו למסילה המקבילה. עד שעות הבוקר המוקדמות עבדו עובדי הרכבת עם מנופים כדי לשחרר את הקרונות, ושני קרונות נשלחו לתיקון.
על פי הערכה ראשונית, המסוט, שתפקידו להעביר את הרכבת מסילה, לא היה נעול כראוי. במסילה של רכבת נוסעים המסוטים הם חשמליים, אך במסילה של רכבות משא הם לרוב מכניים, כדי לאפשר העברה של קרונות מרכבת לרכבת. במקרה שהתרחש אתמול בלילה, המסוט היה חשמלי אך מנותק מחשמל, ולכן היה צורך לנעול אותו כפי שנעשה במסוט מכני. כעת בודקים ברכבת האם המסוט לא היה נעול כראוי וכתוצאה מכך נפתח בעת נסיעת הרכבת.
לפני כשבועיים רכבת משא פגעה בתשתית החשמל בדרום תל אביב וכפר ויתקין וגרמה להשבתה של קווים מרובים. חלק מאנשי הרכבת שהיו מעורבים במקרה הקודם - היו מעורבים גם במקרה הזה. ברכבת עדיין מתמודדים עם השלכות התאונה הקודמת, וכבר נאלצים להתמודד עם משבר נוסף.
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "באירוע המדובר לא נגרם כל נזק לתשתית ולא נשקפה סכנה כלשהי לחיי אדם. אכן התרחש אירוע תפעולי בשלוחת מטענים סגורה, המרוחקת מהרשת הרכבתית. רכבת ישראל פועלת בימים אלו להתקנת מערכות ניהול תנועה מתקדמות במתחמי העבודה, וכן מבוצעות הדרכות והטמעות בטיחות, בדגש על הפעלה וניהול אמצעי תנועה ובקרה, כל זאת על מנת להימנע מתקלות תפעוליות. כל אירוע או תקלה ברכבת מתוחקרים, מונפק דו״ח הכולל המלצות ומסקנות וכך גם באירוע התפעולי שהתרחש במתחם הסגור הלילה".






























