סגור
יו"ר מרכז השלטון המקומי ראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס 2021
יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס (צילום: יריב כץ)

השלטון המקומי לנתניהו: התערב כדי להפשיר את הכספים לרשויות הערביות

שר האוצר מסרב להעביר מאות מיליוני שקלים המיועדים לרשויות הערביות בטענה כי "מדובר בהבטחה קואליציונית של איילת שקד למנסור עבאס". במכתב ששלחו יו"ר השלטון המקומי ויו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות לרה"מ נכתב: "הקפאת התקציבים הממושכת מביאה את הרשויות למצב של חוסר תפקוד וחוסר יכולת לתת שירותים לתושביהן"

מרכז השלטון המקומי פנה היום (ב') לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שיתערב על מנת להפשיר את מאות מיליוני השקלים המיועדים לרשויות הערביות אותם הקפיא שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
במכתב ששלחו יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ויו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות מודר יונס נכתב: "תקציבים אלו נועדו לחיזוק הרשויות המקומיות הערביות על מנת לאפשר להן מתן שירותים בסיסיים ולשיפור בין היתר של התשתיות הרעועות ברשויות, לבניית מרכזי תעסוקה ומרכזי הכוונה לצעירים, לשיפור מערך התחבורה, לתוכניות חינוך והכשרה, לתמיכה באוכלוסיית הרווחה ועוד צעדים רבים שיובילו בין השאר לצמצום פערים, שילוב בשוק העבודה והפחתת האלימות והפשיעה".
בפנייתם של ביבס ויונס הם הוסיפו את החשיבות של ההשקעה ברשויות הערביות, לאור המצב הכלכלי שלהן: "הרשויות המקומיות הערביות הן המוחלשות ביותר ונמצאות רגע לפני קריסה. האלימות והפשיעה גואות ומגיעות לכל מקום, והקפאת התקציבים הממושכת מביאה את הרשויות למצב של חוסר תפקוד וחוסר יכולת לתת שירותים לתושביהן".
כאמור, אתמול פורסם שסמוטריץ' מסרב לבקשת שר הפנים משה ארבל להעביר 314 מיליון שקל לפיתוח הרשויות הערביות, כפי שהתחייבה המדינה. לטענת סמוטריץ', מדובר בהתחייבות קואליציונית של הממשלה הקודמת, ולכן הוא בוחן אותה מחדש. מלשכת השר נמסר אתמול: "מדובר בהבטחה קואליציונית של איילת שקד למנסור עבאס, אלו תקציבים עודפים מעבר לתקציבי האיזון שמתעדפים רשויות ערביות בלא הצדקה מקצועית. בשלב זה התקציב מוקפא עד בחינת סדרי העדיפויות ובחינת דרכי פיקוח על ביצוע התקציבים". עוד פורסם שסמוטריץ' מעכב העברה של 200 מיליון שקל למכינות לשילוב סטונדטים ערבים ממזרח ירושלים לשילוב באקדמיה הישראלית, על אף שמדובר בפרויקט מוצלח.
צבי זרחיה מוסיף: שרת המודיעין גילה גמליאל קראה הערב לסמוטריץ' "לבטל את הקפאת התקציב להשכלה הגבוהה לאוכלוסייה הערבית שלשילובה באקדמיה יש חשיבות חברתית, כלכלית וביטחונית".