סגור
פרטנר
פרטנר (יאיר שגיא)

אחרי ההוזלה במאי - פרטנר מייקרת את חבילת הטלוויזיה ללא ממיר ב-40%

לאחר שהחברה פרסמה במאי כי היא מורידה את מחיר חבילת הטלוויזיה שלה ללא ממיר ל-49 שקל לחודש, מחיר החבילה עלה בחזרה ל-69 שקל עבור לקוחות חדשים. הורדת המחיר לא היתה מספיק משתלמת לחברה, שחשבה שהלקוח הישראלי ישאף לצמצם עלויות ולהיפטר משירותי הטלוויזיה היקרים של חברות הטלוויזיה הקיימות

לאחר שפרטנר פרסמה כי היא מורידה את מחיר חבילת הטלוויזיה שלה ללא ממיר ל-49 שקל לחודש בחודש מאי, מחיר החבילה עלה בחזרה למחיר הקודם - 69 שקל. החבילה כוללת את כל התוכן הבסיסי של חבילת טלוויזיית פרטנר ללא ממיר או התקנה, כך שניתן לצפות בתכנים באפליקציית פרטנר על גבי מכשירים חכמים. המחיר עלה רק ללקוחות חדשים, ולקוחות קיימים ימשיכו לשלם 49 שקל. בנוסף לכך מחיר חבילת התוכן של פרטנר בנוסף למנוי נטפליקס, גם היא ללא ממיר או התקנה, נשאר 99 שקל בחודש.
הורדת המחיר שהתרחשה בתחילת מאי היוותה שינוי מדיניות מסוים מבחינת החברה, מכיוון שבקיץ הקודם היא העלתה את מחירי חבילות הטלוויזיה במטרה לעבור מאסטרטגיית שוק לרווחיות. בנוסף, פרטנר השיקה את השירות כהכנה לריבוי אפליקציות התוכן שצפוי אף לגדול בקרוב עם התרחבות שירות דיסני פלוס וכניסת שירות HBO לישראל. ההיגיון במהלך הקודם, שממנו פרטנר לקחה כעת סיבוב פרסה, היה שבעולם שבו יש ריבוי אפליקציות תוכן שכל אחת עולה כמה עשרות שקלים, הלקוח הישראלי ישאף לצמצם עלויות ולהיפטר משירותי הטלוויזיה היקרים של חברות הטלוויזיה הקיימות.
למעשה העובדה שהוזלת החבילות כנראה לא השתלמה לחברה, ולכן היא החליטה להעלות בחזרה את המחיר, מסמלת שהלקוח הישראלי עדיין לא במצב בו הוא מנסה לחסוך כל שקל על חבילת הטלוויזיה הבסיסית שלו כדי לצרוך כמה שיותר תוכן מאפליקציות תוכן נלוות (נטפליקס, דיסני פלוס, אמזון פריים). להערכת גורמים בשוק, מכיוון שהורדת המחיר לא הובילה להצטרפות מסיבית של לקוחות, פרטנר בחרה להישאר במחיר שיותר משתלם עבורה. יש לציין שהוזלת הטלוויזיה היתה החלטה אשר נחתמה תחת המנכ"ל הקודם אבי צבי, אשר פרש והוחלף באבי גבאי בסוף מאי. ייתכן ששינוי האסטרטגיה נובע מחילופי ההנהלה, ומצביע על כך שאבי גבאי לא מעוניין לשחק רק על קלף המחיר בנוגע לחבילת הטלוויזיה של החברה.
הורדת מחיר שירות התוכן של פרטנר לא היתה מספיק משתלמת כדי שהחברה תשאיר את המחיר הנמוך לטווח ארוך, אבל זה לא אומר שבעוד כמה חודשים החברה לא תידרש להחלטה זו שוב. בשנה הקרובה צפויים מספר שינויים נוספים שסביר שיגבירו יותר את התחרות בתחום. התפשטות רחבה יותר של שירות דיסני פלוס בישראל, הצטרפות השירות של HBO לשוק הישראלי ותחילת פעילותו של שירות הטלוויזיה הבסיסי של קשת -RGE, שיספק חבילת בסיס עם תכני קשת, תוכני ילדים של RGE וערוצי ספורט חמש במחיר של כמה עשרות שקלים - כל אלה יכולים להגדיל את התחרות בין שירותי הטלוויזיה הבסיסיים ולגרום לצרכן הישראלי לבחון יותר בקפידה כל שקל שהוא מוציא על טלוויזיה. כלומר יכול להיות שהורדת המחיר של פרטנר היתה מהלך חכם שקרא את השוק נכון - אבל כזה שהקדים את זמנו.