סגור

רשות התחרות: yes משכה את הבקשה להסכם בלעדיות עם דיסני פלוס

החברה תמשיך לשתף פעולה עם שירות הסטרימינג. הסיבה למשיכת הבקשה היא שדיסני פלוס הושק בארץ ללא תלות בהסכמת yes ולכן ההצדקה להסכם אינה מתקיימת, כמו במקרים דומים של הסכמי בלעדיות

חברת yes משכה היום את בקשתה לרשות התחרות להכניס סעיפי בלעדיות בהסכם של החברה עם שירות הסטרימינג דיסני פלוס. שיתוף הפעולה הנוכחי לא השתנה, אבל התוכנית של yes להפוך אותו לבלעדי ובכך למנוע מדיסני לבצע עסקאות דומות עם חברות טלויזיה אחרות ירדה מהפרק.
הסיבה למשיכת הבקשה היא שיחות עם רשות התחרות, בהן כנראה yes הבינה שהסיכוי לאשר שיתוף פעולה בלעדי כזה הוא לא גדול. הבקשה להסכם הבלעדיות הוגשה לרשות התחרות עוד ב-20 במאי, והוביל למספר שיחות הן עם yes והן עם דיסני פלוס, אך הרשות טרם קיבלה החלטה חד משמעית בנושא.
הסיכוי מלכתחילה לכך שהסכם הבלעדיות יאושר היה מוטל בספק, כאשר ההצדקה המרכזית לאשר הסכמי בלעדיות כאלה היא במקרה בו ההסכם יכול להוביל חברה מסוימת למכור את שירותיה בארץ, או לוודא שיש חברה אחת שמזוהה עם המותג החדש ומטרתה היא לשווק אותו ולהפיץ אותו. במקרה הנוכחי, דיסני פלוס כבר הושקה בארץ ללא תלות בהסכמה עם yes, וכנראה הצליחה להפיץ את השמועה על בואה גם ללא עזרת חברת הטלוויזיה, ולכן הצדקה זו אינה מתקיימת.
רשות התחרות דאגה לפרסם שהבקשה לבלעדיות נמשכה כדי לידע את שאר החברות הטלויזיה שמעוניינות לחתום בעצמן על הסכמי שיתוף פעולה עם דיסני פלוס. במסגרת שיתוף הפעולה בין yes לדיסני פלוס, חברת yes מציעה ללקוחותיה את שירות דיסני פלוס ללא תשלום לחצי שנה, שלאחריה הלקוח ישלם על השירות מחיר מלא. חרף הביקורת על התקלות שנצפו בשירות הסטרימינג החדש, בשבוע וחצי מאז השקת דיסני פלוס, כעשרות אלפים מלקוחות yes הצטרפו לשירות דיסני פלוס.