סגור

פרטנר: "תוקנה התקלה הארצית ברשת האינטרנט והסלולר"

מהבוקר ועד שעות הצהריים נרשמו תקלות באינטרנט הקווי ובגלישה הסלולרית וכן בהוצאה וקבלה של שיחות, זאת בעקבות שיבושים של ספק התקשורת הבינלאומי מד נאוטילוס

תקלות חמורות דווחו הבוקר באינטרנט הקווי ובגלישה הסלולרית של פרטנר בעקבות שיבושים של ספק התקשורת הבינלאומי "מד נאוטילוס", כשמקור הבעיה הוא קרע סיב משמעותי באיטליה. בשל כך, קיימת תקלה גם בהוצאה וקבלה של שיחות.
בשעה 13:30, הספקית הבינלאומית מד נאוטילוס דיווחה על סיום השיבושים ושירותי הגלישה הסלולרית והקווית ללקוחות פרטנר חזרו לתקינות מלאה. החברה פרסמה התנצלות ללקוחותיה והודיעה על חזרה לשגרה.
התקלה הראשונה אירעה הלילה בסביבות 1:00, ולטענת החברה היא נגרמה בעקבות שריפה. התקלה הזו לא הורגשה בפרטנר מכיוון שהיה לה גיבוי מתאים. לעומת זאת, הבוקר נגרמה פגיעה בתשתית סיבים באזור אחר באיטליה אשר שיבשה את הגיבוי והורגשה ברחבי הארץ. התקלה גורמת לשיבושים בקליטה סלולרית, אינטרנט קווי וסיבים.
מערכת הכבלים של "מד נאוטילוס" מקשרת בין קטניה שבסיציליה, חאניה שבכרתים, אתונה שביוון, איסטנבול שבטורקיה, פאנטסקינוס שבקפריסין, ותל אביב וחיפה שבישראל. הכבלים פרושים בצורה שמאפשרת גיבוי במקרה של תקלה.