סגור

יותר מ-10,000 אובחנו אתמול עם קורונה; בנט: "החיסון הרביעי בטוח - ועובד"

מתוך יותר מ-197 אלף בדיקות שפוענחו אתמול עומד שיעור החיוביים על 5.51%, ומקדם ההדבקה מתקרב ל-2; בבתי החולים מאושפזים 117 חולים במצב קשה. ראש הממשלה במהלך ביקור בבי"ח שיבא תה"ש: "תוך כשבוע מקבלת החיסון הרביעי יש עלייה של כמעט פי 5 במספר הנוגדנים בדם"

10,644 ישראלים קיבלו אתמול (ב') תשובה חיובית לקורונה, ומתוך 197,402 בדיקות שפוענחו שיעור החיוביים עומד על 5.51% - נתון גבוה יותר מהימים האחרונים.
מקדם הדבקה ממשיך לעלות ועומד על 1.91, דבר המעיד על התפשטות נרחבת מאוד של המגפה. מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ ממשיך לעלות והוא עומד על 236. גם מספר החולים הקשים עלה מעט ל-117.
ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר היום בבית החולים שיבא תל השומר, וחשף את נתוני המחקר הראשוני אודות מנת החיסון הרביעית נגד נגיף הקורונה. "תוך כשבוע מקבלת החיסון - יש עלייה של כמעט פי 5 במספר הנוגדנים בדם", אמר בנט, והדגיש: "החיסון הרביעי בטוח, זה ודאי. החיסון הרביעי, בסבירות גבוהה מאוד, עובד". בנט, שהתריע מפני "סופת האומיקרון שהולכת וגדלה", כלשונו, עדכן כי עד כה, יותר מ-100 אלף ישראלים כבר נרשמו לקבלת המנה הנוספת.
מספר היישובים האדומים ממשיך לגדול, כאשר היום נוספות גם ירושלים לרשימה המתארכת. נכון להבוקר, היישובים האדומים הם ירושלים, תל אביב, אור יהודה, מעלה אדומים, קריית אונו, גבעת זאב, גבעתיים, גבעת שמואל, הוד השרון, נס ציונה, אריאל, מודיעין מכבים רעות, רעננה, רמת השרון, נצרת, כרמיאל, בית שמש, כפר סבא, פתח תקווה, רמת גן, הרצליה, ראש העין, יבנה, יהוד, חולון, טבריה, מעלות תרשיחא, ראשון לציון, נוף הגליל, פרדס חנה כרכור, רחובות, נהריה, קריית שמונה, נתניה, בת ים, באר יעקב ומגדל העמק.

1 צפייה בגלריה
תורים בדיקת קורונה אתמול תל אביב
תורים בדיקת קורונה אתמול תל אביב
תורים לבדיקת קורונה בתל אביב
(צילום: שאול גולן)

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, חוסן הבוקר בפעם הרביעית במסגרת הרחבת המבצע לבני 60 ומעלה. "מבחינתי זה אירוע מרגש להיות פה ולקבל את מנת הבוסטר השנייה", אמר אש במתחם החיסונים ברמת השרון. "מדובר בווריאנט מאוד מאוד מדבק, כפי שאנו רואים והתחלואה עולה ומזנקת כל יום. התשובה הטובה ביותר זה החיסון. לכן, גם אני בחרתי הבוקר להתחסן במנה הרביעית, ואני קורא לכולם ללכת להתחסן. מי שצריך להשלים את מנת הבוסטר השלישית - זה הכי חשוב, יש לנו אוכלוסייה רבה כזו".
אש הודה כי "התלבטנו מאוד לגבי החיסון הרביעי, לקח כמה ימים עד שאישרנו, אבל ברגע שאישרנו, אנו בטוחים שזה יסייע לנו, לכל אחד, להתמודד עם המחלה ולנו כמדינה, להתמודד עם המגפה הזו. אני מקווה מאוד אל מול התקופה המורכבת שצפויה לנו עם הרבה מאומתים, שבזכות החיסונים נוריד את התחלואה הקשה ונוכל לעבור את התקופה הזו בשלום".