סגור

56 מנהלי רשתות קוראים לפשרה: "ההפיכה המשפטית מפלגת את העם ותפגע בכלכלה"

המנהלים קוראים להידברות דחופה בין הצדדים: "ניתן לתקן את מערכת המשפט, שכמו כל גוף אינה מושלמת, אך אסור לשפוך את התינוק עם המים"; בין החתומים על המכתב: יו"ר קבוצת בריל, שחר תורג'מן; יו"ר קבוצת ביג, איתן בר זאב; הבעלים של סינמה סיטי, אבי אדרי; מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר; ומנכ"לית דלתא ישראל, ענת בוגנר

56 מנהלים ויושבי ראש של חברות במשק קראו היום להידברות דחופה בין הצדדים במדינה על רקע המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה, כדי "לעצור את הקרע בעם". המכתב נשלח לנשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, וליו"ר הכנסת, אמיר אוחנה.
לקריאת המכתב המלא ולרשימת החותמים המלאה לחצו כאן
את היוזמה מוביל יו"ר קבוצת בריל, שחר תורג'מן. בין החתומים על המכתב: יו"ר ביג, איתן בר זאב, והמנכ"ל, חי גאליס; הבעלים של סינמה סיטי, אבי אדרי; הבעלים והמנכ"ל של פיצה האט ישראל, אודי שמאי; הבעלים והמנכ"ל של דומינוס פיצה, יוסי אלבז; מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר; מנכ"לית דלתא ישראל, ענת בוגנר; והמנכ"ל והבעלים של קבוצת פוקס, הראל ויזל.
עשרות אנשי העסקים שחתומים על המכתב מדגישים כי התארגנותם אינה פוליטית, וכי היא מבטאת את חששם מ"ההשלכות של היעדר ההידברות שעשויות להיות הרות גורל לעתידנו בכלל ולעתיד הכלכלה הישראלית בפרט".
בקריאתם הם הדגישו: "אנחנו ישראלים גאים, 'רקמה אנושית אחת' שהצביעה לכלל המפלגות בישראל ומהווים נדבך בשדרה הכלכלית הישראלית, מכבדים את הכרעת הבוחר ועם זאת בטוחים שבמדינה דמוקרטית יש להקשיב האחד לשני. ניתן לתקן את מערכת המשפט, שכמו כל גוף אינה מושלמת, אך אסור לשפוך את התינוק עם המים. חלק גדול מהישגיה של ישראל באים בהיותה דמוקרטית, עם איזון שמתקיים בין רשויות השלטון ואמונם של אזרחיה ושל העולם, שאנו מדינת חוק".
הם הוסיפו כי "ההפיכה המשפטית המסתמנת, בדרך שבה היא מתקדמת, מביאה להרחבת הפילוג בעם ועשויה להביא לפגיעה חמורה בכלכלת ישראל".
בשיחה עם "כלכליסט" אמר תורג'מן כי היוזמה עלתה בעקבות החרפת השיח הציבורי מהימים האחרונים בעקבות הרפורמה המשפטית. לדבריו, "כל הצדדים שמעורבים בנושא חייבים לעצור, לנשום ולקחת אחריות על ניהול שיח מאוזן שחותר להסכמות. פוליטיקה היא אמנות האפשרי וזה המקצוע של הפוליטיקאים, ולכן עליהם לצאת מהקונכיות ולהפסיק את ההתבצרות בעמדות, ולחדול מדרדור השיח למקומות שאין מהם דרך חזרה".
תורג'מן הוסיף כי החתומים על המכתב מודאגים וחרדים מהתלהמות השיח הציבורי ומהמסרים שעולים מהמאבק בין הצדדים: "אנחנו אנשי עסקים ולחם חוקנו הוא לשאת ולתת. זאת קריאה מאוזנת, שכולם פשוט יעצרו וינשמו. חייבים להבין שהמדינה נמצאת בפוסט טראומה, אחרי שנתיים של קורונה וחמש מערכות בחירות. כנראה שכל החרמות וכל ה'פטנטים' שראינו כאן בשנים האחרונות לא עובדים, ולכן אין מנוס מהידברות מאוזנת ומכבדת".
המכתב היום בא אחרי שורה של אזהרות מצד כלכלנים, הייטקיסטים, מנכ"לי משרד ממשלה לשעבר ועוד.