סגור

אלקטרה תספק מעליות ומערכות מיזוג למגדל הספירלה בת"א - ב-400 מיליון שקל

החברה תתקין גם את מערכות מיזוג האוויר והאוורור, החשמל, האינסטלציה וכיבוי האש; בסך הכל יותקנו במגדל, שיהיה הגבוה בארץ, 47 מעליות

חברת אלקטרה מעליות תספק את המעליות והמערכות האלקטרומכניות למגדל "הספירלה" של עזריאלי בתל אביב - כך הודיעה היום (חמישי) קבוצת אלקטרה.

המגדל, שייבנה בשנים הקרובות בסמוך למתחם עזריאלי, מתוכנן להיות הגבוה ביותר בישראל. הוא יתנשא לגובה של 350 מטר, יכלול 91 קומות (מהן 83 קומות מעל פני הקרקע) וישמש למסחר, עסקים ולמגורים. עבודות ההקמה צפויות להסתיים בתוך ארבע שנים (ב-2026).
2 צפייה בגלריה
ה מגדל הרביעי של מרכז עזריאלי ב תל אביב מגדל הספירלה
ה מגדל הרביעי של מרכז עזריאלי ב תל אביב מגדל הספירלה
הדמיה של מגדל הספירלה
(הדמיה: KPF)
בנוסף למעליות שתתקין במגדל, אלקטרה מעליות תהיה אמונה גם על התקנת מערכות מיזוג האוויר והאוורור, החשמל, האינסטלציה וכיבוי האש, וזאת תוך התאמתן לתנאים הייחודיים שנדרשים במבנים גבוהים במיוחד כמו דרישות קפדניות בתחום כיבוי האש. ההיקף הכולל של העסקה - 400 מיליון שקל.
אלקטרה מעליות תתקין במגדל 47 מעליות ועוד 16 דרגנועים, שיאפשרו את חיבורו עם מרכז עזריאלי ובו 3 מגדלים – העגול, המרובע והמשולש. המעליות ינועו במהירות גבוהה, של 8 מטרים לשנייה, יכללו עיצוב ייחודי ויהיו חדשניות ומתקדמות, כך שיוכלו לספק מענה מהיר בעת הצורך להתפנות מהמגדל בזמן חירום.
באלקטרה אומרים כי בשונה מבניין רגיל שבו כל המעליות מושבתות במצב חירום והפינוי ממנו נעשה דרך המדרגות, במגדל ה"ספירלה" תוטמע מערכת חכמה שאמורה לאפשר פינוי מהיר ובטוח בעת הצורך.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל אלקטרה איתמר דויטשר
מנכ"ל אלקטרה איתמר דויטשר
מנכ"ל אלקטרה איתמר דויטשר
(צילום: טל גבעוני)
את העבודות להקמת המגדל מובילות לוינשטין נתיב הנדסה וסולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי בסכום של כ-600 מיליון שקל. הצעת הבינוי שהגישו שתי החברות גברה על הצעה שהגישה בעבר אלקטרה בנייה.
במכרז המעליות שבו זכתה אלקטרה מעליות השתתפו גם חברות בינלאומיות.
מוקדם יותר השבוע אלקטרה דיווחה על ציון דרך משמעותי נוסף שלה, כשחתמה על הסכם הזיכיון להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן.
אלקטרה סיימה את 2021 עם גידול של 16% בהכנסותיה שהסתכמו בכ-9 מיליארד שקל, ועלייה של כ-25% ברווח הנקי שלה, שהסתכם בכ 227 מיליון שקל.