סגור

העבודה החדשה
"הקורונה הכינה את הקרקע לסוג העבודה שאני צריך"

שי ילין: בן 40 מתל אביב, "כיום אני מחלק את זמן העבודה שלי בין התוכנה למוזיקה. אני מרוויח פחות ממה שהייתי מרוויח במשרה מלאה, אבל אני עובד הרבה פחות כי אני במקום שאני יכול להרשות לעצמי להיות יועץ פרימיום”

שי ילין: בן 40 מתל אביב, נשוי + 2; בעבר: מהנדס ומנהל פיתוח בחברות הייטק ומוזיקאי; כיום: יועץ תוכנה עצמאי ומוזיקאי, חבר להקת אלקטרוניקה פסיכדלית

"עם המעבר לעצמאות ויתרתי על הרבה מאוד אספירציות של קריירה. בעבר הייתי מנהל פיתוח, שזה בין היתר גם לפתח ולנהל אנשים, וזה לא כל כך מתאפשר כיועץ שלא עובד בתוך ארגון. זה היה ויתור מאוד משמעותי בשבילי, כי יצרתי לעצמי תפיסת עולם של עצמי כמנהל וזה ירד לטמיון. עם זאת, העובדה שאני יועץ ושאני לא מחובר רגשית לכל לקוח היא מה שמאפשר לי גם להיות מוזיקאי וגם להיות איש משפחה מעורב מאוד, הורה שווה בשווה".


ומה היה לפני הקורונה?
"בני הבכור תום נולד ב־2015. עבדתי אז בוויקס, שאליה הצטרפתי עוד ב־2010 כשעבדו בה אולי 20 איש בפיתוח, ובמקביל לכל הקריירה שלי שם הייתי מוזיקאי (חבר להקת הרוק המתקדם "Solstice Coil" - ר”ד). עם הכניסה להורות עברתי ממצב של מהנדס בבוקר ומוזיקאי בלילה למצב של מהנדס בבוקר ואבא בלילה. כבר אז החלטתי שאני מפחית את מינון השעות שאני נותן להייטק. עשיתי איזון מחדש של סדרי העדיפויות שלי, אבל עדיין עבדתי במשרה מלאה והייתי בסטרס אטומי".

איך יצאת ממנו?
"עזבתי את וויקס ב־2017 והתכוונתי לקחת קצת זמן לעצמי, אבל אז חבר שהקים סטארט־אפ הזמין אותי לבוא ולהקים אצלו את הפיתוח. עבדתי שם שנתיים ואז נכנסנו להריון שני והחלטתי שלפני הלידה אתפטר ואקח את השנה הראשונה להורות של אדם באיזי. המציאות רצתה אחרת".


מה קרה?
"אדם נולד ב־15 במרץ 2020, ממש לתוך הסגר הראשון. זה היה מאוד מאתגר. היה לנו ילד בגן חובה ותינוק חדש ומיותר לציין שממש לא הצלחתי לעשות את כל מה שרציתי לעשות. לקראת נובמבר, כשנראה שהדברים נרגעו קצת, יצאתי לעצמאות. עוד לא הספקתי להגדיר אפילו מה זה אומר, ופנה אליי מישהו ואמר שהוא צריך מישהו שיקים לו את הפיתוח. אמרתי שסבבה, אבל ארבעה ימים בשבוע, ואני עצמאי. זה גרר מצב שבו פשוט לא הספקתי לעשות שום דבר שקשור במוזיקה. באפריל הודעתי שאני לא ממשיך, והחלטתי להישאר עצמאי ולעבוד מספר שעות מוגבל בשבוע. כיום אני מחלק את זמן העבודה שלי בין התוכנה, 20 ומשהו שעות בשבוע, רובן מהבית, למוזיקה, שאת חלקה אני עושה לבד תחת השם 'ציפור' ואת חלקה עם להקת Subterranean Masquerade, בסך הכל 20־15 שעות שבועיות. אני גם יכול לצאת לסיורים עם הלהקה שלי, השנה השתתפנו בפסטיבל ברומניה, וזה משהו שהיה קשה לעשות כשכיר. הקורונה הכינה את הקרקע לסוג העבודה שאני צריך".
זה לא מפחיד לעזוב, ועוד בזמן משבר עולמי?
"זה היה מפחיד נורא, בעיקר כי זה מלא ביורוקרטיה. אני בטיפול פסיכולוגי שמאוד עזר לי לקבל את הגב שאני צריך. אני מאוד פריבילגי ואני מודע לזה. עבדתי בוויקס לפני ההנפקה, ויצאתי מהחברה עם בסיס טוב. הדבר הכי גרוע שיכול היה לקרות זה שאני אוכל את החסכונות. אין לי מה להתבכיין. היום אני מרוויח פחות ממה שהייתי מרוויח במשרה מלאה, אבל אני עובד הרבה פחות כי אני במקום שאני יכול להרשות לעצמי להיות יועץ פרימיום והתעריפים שלי לא סטנדרטיים. זה אומר בין היתר שאני מראש מוותר על חלק גדול מהלקוחות הפוטנציאליים, ובוחר רק כאלה שיודעים בדיוק מה הם רוצים".