השיבה לנתב"ג: איבריה, בריטיש ו-SAS מחדשות את הטיסות לארץ
גם Eurowings בין החברות שחוזרות לטוס לישראל; חברת התעופה הסקנדינבית תפעיל טיסות לארץ לאחר עשור שלא עשתה זאת - על הקו לקופנהגן; אתיחאד אירווייז האמירתית תתגבר את פעילותה; ויש מי שמגיעה לישראל בפעם הראשונה: סקיי אקספרס היוונית
ההכרזה על הפסקת אש וההתבטאויות של נשיא ארה"ב, דולנד טראמפ, ביחס להסכמי שלום ונורמליזציה במזרח התיכון, ממשיכים להשפיע על מעמדה של ישראל בעולם, וכתוצאה מכך גם על תחום התעופה וחזרות החברות לטיסות לארץ.
חברות התעופה איבריה, בריטיש איירווייז ו-Eurowings הודיעו שלא יאריכו את הקפאת הטיסות ויחזרו החודש לטוס לישראל. גם חברת SAS הסקנדינבית שלא טסה לכאן כבר כמעט עשור, תתחיל החודש להפעיל שתי טיסות שבועיות על הקו לקופנהגן.
חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, אתיחאד אירווייז, ששבה לטוס לנתב"ג לאחר סיום מבצע "עם כלביא" אף הודיעה על הגדלת תדירות הטיסות שלה בישראל ב-25%. החברה מפעילה קו בין ישראל לאבו דאבי, והחל מחודש דצמבר תעבור החברה מ-28 טיסות ל-35 טיסות בחודש. מהחברה נמסר כי ההחלטה מגיעה כחלק מהיערכות שלה להעמקת הפעילות בישראל ולשיפור הקישוריות מנמל הבית באבו דאבי ליעדים נבחרים במזרח הרחוק, וכי התוספת צפויה לתרום להורדת מחירי הטיסות ליעדים מבוקשים ובראשם בנגקוק וזנזיבר אך גם קראבי, צ’אנג מאי, האנוי וטייפה.
סקיי אקספרס היוונית תטוס לראשונה מישראל בדצמבר הקרוב עם טיסות יומיות לאתונה ומגוון אפשרויות קונקשן. בטורקיש איירליינס ממשיכים לבחון את מצב היסחים בין ישראל לטורקיה על רקע סיום המלחמה, ומקווים לשוב לטוס בישראל למרות המתיחות הרבה בין אנקרה לירושלים.
במקביל ממשיכים להתנהל מגעים מול ריינאייר כדי למצוא פתרונות על מנת להשיב את טיסות החברה מנתב"ג. זאת לאחר שהחברה הודיעה כי לא תשוב לישראל בחורף הקרוב כיוון שרשות שדות התעופה מסרבת להתחייב לשמור את טרמינל 1 פתוח ולהעניק לה סלוטים (חלונות המראה ונחיתה) לקיץ 2026. עם סיום המלחמה מסתיים גם האיום על סגירת טרמינל 1 ופעילות התעופה בנתב"ג רק גדלה. הדבר אמנם מייתר את הטענות של ריינאייר אך ברשות שדות התעופה לא ממהרים להיערך לחזרתה ושם מעריכים כי היא מעדיפה להעביר מטוסים לאזורים אחרים ומחפשת תירוצים עקב ביטול טיסות חורף שעלולים לגרור אותה לדרישות דמי פיצוי.






























