סגור
מימין ליאורה עופר ישי דוידי ו דנה עזריאלי
מימין ליאורה עופר, ישי דוידי ודנה עזריאלי (צילומים: אוראל כהן עמית שעל)

פורום העסקים: "חוק ההשתמטות לוקח את הכלכלה הישראלית 20 שנה לאחור"

"הצעת חוק ההשתמטות שתעלה לדיון בממשלה תחריף את אי השוויון בנשיאה בנטל דווקא בתקופה הקשה ביותר למדינת ישראל באופן שעלול לפורר את המרקם החברתי", כך מזהירים 200 מראשי המשק, יו"רים ומנכ"לים של חברות המעסיקות את מרבית העובדים מהמגזר הפרטי

"הצעת חוק ההשתמטות שעולה מחר לדיון בממשלה תחריף את אי השוויון בנשיאה בנטל דווקא בתקופה הקשה ביותר למדינת ישראל באופן שעלול לפורר את המרקם החברתי שמאז 7 באוקטובר כולנו מבינים שהוא יסוד קיומנו כאן"- כך מזהיר פורום העסקים, הכולל כ-200 מראשי המשק, יו"רים ומנכלים של חברות המעסיקות את מרבית העובדים מהמגזר הפרטי.
לדברי הפורום "חוות הדעת של בכירים במשרד האוצר מבהירות את הנזק הכלכלי, הנוסף לנזק הערכי והביטחוני של ההצעה המוצעת. הנוסח הנוכחי לוקח את הכלכלה הישראלית 20 שנים לאחור ואסור לאפשר זאת".
על פי הפורום, "חלקים מרכזיים בציבור החרדי מבינים שמה שהיה לא יכול להמשיך להיות וזו השעה להתעלות מעל שיקולים קצרי טווח ולגבש מתווה המבטיח שוויון אמיתי בנשיאה בנטל. אנו קוראים לראש הממשלה להסיר את ההצעה הזו מסדר היום, ויחד עם שר הביטחון והשר גנץ להביא הצעה אשר יוצרת תשתית לנשיאה שוויונית בנטל.
"למדנו מאירועי השנה החולפת שאסור להגדיל את הקרע בעם, ועל כולנו לשלב ידיים למען הבטחת עתידנו המשותף בארץ הזו".
בין ראשי הפורום: הראל ויזל הבעלים של קבוצת פוקס, ליאורה עופר יו"ר ובעלת שליטה במליסרון, צחי נחמיאס יו"ר ובעלים מגה אור, ישי דוידי מייסד, ומנכ"ל קרן פימי, דנה עזריאלי יו"ר קבוצת עזריאלי.