סגור

עיריית ת"א: התחנה המרכזית החדשה תיסגר ב-5 בדצמבר

רשות הכבאות אינה מאפשרת לקיים את פעילות הקניון כל עוד אין לכ-400 החנויות סידורי בטיחות אש הולמים. משמעות סגירת הקניון היא שגם מרכז התחבורה ומסוף האוטובוסים יידרשו להפסיק את פעילותם

עיריית תל אביב ורשות הכבאות הודיעה לחברת נצבא, המחזיקה בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב, כי עפ"י החלטת בית המשפט צו הסגירה לתחנה המרכזית החדשה ייכנס לתוקף ב-5 בדצמבר 2021. הודעה זו באה לאחר שבית המשפט לעניינים מקומיים דחה את הבקשה לעיכוב צו הסגירה.
בתחילת אוקטובר פורסם בכלכליסט כי התחנה המרכזית החדשה בתל אביב אמורה להתפנות בסוף 2023–תחילת 2024, וזאת עקב הסכמות בין משרד התחבורה, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), עיריית תל אביב, משרד השיכון ומשרד האוצר. כעת ייתכן כי הפינוי בפועל יהיה מוקדם מהצפוי.

2 צפייה בגלריה
התחנה המרכזית החדשה תחנה מרכזית חדשה תל אביב
התחנה המרכזית החדשה תחנה מרכזית חדשה תל אביב
התחנה המרכזית החדשה
(צילום: רויטרס)
עפ"י הודעת עיריית תל אביב, התחנה המרכזית נמצאת בהליך משפטי בהיעדר רישיון ולצורך קבלת הרישיון על המחזיקים להשיג אישור לרישיון עסק או להיתר זמני ממספר גורמים: רשות הכבאות, משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה וכן יש צורך להשלים את מילוי הדרישות בנושא נגישות במבנה. מאחר והנהלת התחנה המרכזית לא פעלה להשגת כלל האישורים ההכרחיים הנדרשים למבנה, העירייה נדרשת לסגירתה בהתאם לצו השיפוטי.
עוד טענו בעירייה, כי בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בין גורמים מקצועיים מעיריית תל אביב והרשות הארצית לכבאות והצלה מחוז דן נדון נושא היעדר אישור הרשות לכבאות והצלה לקניון התחנה המרכזית. רשות כבאות והצלה הבהירה כי אינה יכולה לתת אישור להמשך פעילות הקניון כל עוד ישנן כ-400 חנויות בבעלות פרטית שבתוכן נמצאים לכאורה חומרים דליקים ולא קיימים בהן סידורי בטיחות אש הולמים. לפיכך הוחלט כי על פי החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים מחודש אוקטובר, ייסגר הקניון על כל חנויותיו והעסקים הפועלים בו, לרבות אלה הפועלים עפ"י רישיון, ב-5 בדצמבר.
הצו מתייחס לקניון שפועל בקומות הראשונות, אך מפני שהמעבר לקומות ממסוף התחבורה נעשית בפועל דרך הקניון עצמו, לא יתאפשר מעבר אליהן. בהתאם לכך, המשמעות היא שכל עוד הצו בתוקף גם החנויות וגם מרכז התחבורה ומסוף האוטובוסים יידרשו להפסיק את פעילותם.


2 צפייה בגלריה
התחנה המרכזית החדשה בתל אביב
התחנה המרכזית החדשה בתל אביב
התחנה המרכזית החדשה בתל אביב
(טל שחר)