סגור
רכבת ישראל
רכבת ישראל (קובי קואנקס)

בלעדי
הרכבת נגד עיריית ראשון לציון: "דורשת 16 מיליון שקל עבור הקמת תחנה"

הסכום נדרש בגין אגרות בנייה והיטלי סלילה ותיעול להקמת תחנת "מעוין שורק". רכבת ישראל טוענת כי היא מקימה פרויקט לאומי לטובת תושבי המדינה והעיר. בנוסף לכך העירייה צפויה לקבל מוצר מוגמר שאין לה בו שום השקעה. מהעירייה לא נמסרה תגובה

רכבת ישראל הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי מרכז עתירה מנהלית נגד עיריית ראשון לציון עקב דרישתה כי החברה תשלם לה אגרות בנייה והיטלי סלילה ותיעול בסך של 16 מיליון שקל עבור הקמת תחנה חדשה בעיר, "מעוין שורק".
רכבת ישראל טוענת, באמצעות עו"ד אלעד חרפי ממשרד פלג, כהן, דויטש, כי "עניינה של עתירה זו בדרישה לתשלום סכום עתק של כ-16 מיליון שקל, שהוצאה לרכבת ישראל ללא שום עילה תקפה שבדין, וזאת בגין הקמת תחנת רכבת חדשה בתחומה המוניציפלי של ראשון לציון, כחלק מפרויקט לאומי של המדינה לחיבור נוסף בין מרכזי המטרופולינים של המדינה ויצירת עורק תחבורה נוסף במרכז הארץ עם חיבורים לדרום ולמזרח".
עוד נטען בעתירה כי "במועד הוצאת דרישת התשלום, כמו גם כיום, לא גובלת במקרקעי הרכבת שום תשתית עירונית המקימה לראשון לציון עילת חיוב תקפה בהיטל סלילה ו/או תיעול. כל מערכת הכבישים והתיעול שעתידים להוביל לפרויקט בעתיד, לרבות כביש הגישה הישיר שיגבול בתחנה העתידית וכן חניון הרכבים הצמוד, מבוצעים ויבוצעו בעתיד באמצעות רכבת ישראל ובמימון מלא שלה, באומדן ראשוני העומד כיום על סך כ-13.5 מיליון שקל".
רכבת ישראל טוענת כי היא מקימה למעשה בימים אלה פרויקט לאומי לטובת כלל תושבי המדינה וטובת העיר ראשון לציון, הכולל הקמת תחנת רכבת חדשה. עוד נטען כי ראשון לציון צפויה לקבל לידיה מוצר מוגמר שאין לה בו שום השקעה, אולם "כנגד מתן אישור העירייה להרשאה המבוקשת להקמת מבנה התחנה, הוציאה ראשון לציון לרכבת ישראל את דרישת התשלום תוך שהיא כוללת בחישובה את כלל רכיבי החיוב בגין שטח התחנה המבוקש". טרם הוגשה תגובת רכבת ישראל לבית המשפט.
מעיריית ראשון לציון לא הגיבו לידיעה.