סגור

למי שנמאס מסתם פרארי: קבלו פרארי חד-פעמית בעיצוב אישי

יצרנית מכוניות היוקרה האיטלקית הבינה שדגמיה הפכו נפוצים מדי בשנים האחרונות והדבר גורם לירידה ברמת האקסקלוסיביות שלהם. הפתרון שנמצא: ייצור מכוניות בתכנון אישי על פי דרישות הלקוח. למשל ה-BR20

יצרנית הרכב האיטלקית פרארי, מציגה את ה-BR20, דגם שמוגדר כ"מכונית מיוחדת שעוצבה לדרישותיו של לקוח".

אחת הבעיות שעמן מתמודדת פרארי, אחרי אחת השנים הרווחיות ביותר בתולדות היצרנית ממאראנלו, היא העובדה שמכוניותיה הפכו נפוצות למדי. הדבר גורם לירידה ברמת האקסקלוסיביות שלהן ופוגע במוטיבציה של הלקוחות לרכוש מכונית יוקרה, לאחר שהפכה ל"המונית".
הפתרון של פרארי הוא להציע ללקוחותיה מכוניות בעיצוב אישי ובתכנון אישי. כלומר מכוניות ייחודיות שיתוכננו וייוצרו בהזמנה אישית, מה שמבטיח כלי רכב יחיד מסוגו.

1 צפייה בגלריה
פרארי BR20
פרארי BR20
פרארי BR20. תא נוסעים חדש
(יצרן)

במקרה של ה-BR20, מדובר במכונית-על אשר מבוססת על מכלולים של פרארי 4 GTC לוסו' שמושביה האחוריים הוסרו לטובת יצירת תא נוסעים חדש. ה-BR20, כך לפי פרארי, גם ארוכה מ-4 GTC לוסו רגילה בכ-10 סנטימטרים. תוספת האורך מיועדת, לפי פרארי, "לייצר צללית אשר מדגישה את הפרופורציות". כדי להבטיח אקסקלוסיביות, המרכב נמוך יותר מה-4 GTC לוסו, הפנסים שונים מאלה של כל דגמי פרארי האחרים, וגם מכסה המנוע שונה מזה של כל דגם סדרתי אחר של פרארי. הפנים שפרארי תכננה עבור ה-BR20 מגומר בעור חום וסיבי פחמן עם דגשי עץ אלון בחלקו האחורי של תא הנוסעים, לשון הודעתה של פרארי.
במפתיע, היצרנית האיטלקית אינה חושפת את המפרט הטכני של ה-BR20 ואינה מציינת האם מדובר במכונית שונה מבחינת הספק המנוע מהדגם שעליו היא מבוססת. אבל שלא במפתיע, פרארי אינה מציינת מיהו הרוכש ומסתפקת בציון העובדה שמדובר בלקוח וותיק של היצרנית, אשר הזמין את הרכב בהזמנה אישית, וליווה את תהליך התכנון והיצור מתחילתו ועד סופו.