נמל אילת: ההסתדרות והבעלים יזרימו 10 מיליון שקל לתשלום משכורות לעובדים
ההסתדרות תעביר את הסכום באמצעות הקרן לסיוע למפעלים במצוקה; עוד סוכם כי באופן זמני יעברו כמה עובדים לנמל אשדוד
ההסתדרות תעביר 5 מיליון שקל לנמל אילת, שכמעט שאינו פועל מתחילת המלחמה; במקביל, יעבירו הבעלים של הנמל, האחים נקש ואבי חורמרו, סכום דומה - וזאת לאחר שכבר הזרימו לו מיליוני שקלים. הכסף נועד לאפשר את המשך תשלום המשכורות לכ-120 העובדים.
ההחלטה על הסיוע שתעניק ההסתדרות לנמל, באמצעות הקרן לסיוע למפעלים במצוקה, התקבלה בפגישה שנערכה היום בלשכת יו"ר ארגון העובדים ארנון בר-דוד, בה השתתפו בין השאר יו"ר נמל אילת ומבעליו - אבי חורמרו , ומנכ"ל הנמל גדעון גולבר.
בנוסף סוכם כי באופן זמני יעברו כמה עובדים מנמל אילת לנמל אשדוד, בהתאם לצרכים; זכויות העובדים יישמרו, ובמידת הצורך הם יוכלו לשוב לעבוד בנמל אילת.
נמל אילת, שבניהול חברת פפו ספנות, נמצא במצוקה כספית מאז תחילת המלחמה. הכנסותיו ב-2024 צנחו ב-80% לעומת 2023, וחשבונותיו עוקלו עקב חוב ארנונה לעיריית אילת בסך 10 מיליון שקל. לפני כחודש איימה הנהלת הנמל כי תסגור אותו. משרד התחבורה הודיע בתגובה כי במידה שהנמל ייסגר - המדינה תשלול לו את הזיכיון.
נמל אילת הופרט ב-2013 ונחכר על ידי האחים נקש עד 2028 ב-122 מיליון שקל בלבד, עם אופציה להאריך את ההסכם עד 2038. ברקע המצוקה הכספית של הנמל, גורמים ממשלתיים טענו כי מדובר בחברה שהרוויחה מיליונים במהלך השנים ובעליה משכו דיבידנדים של מעל 160 מיליון שקל מאז הועברה לידיהם, ולכן היא מסוגלת לעמוד בזמנים קשים.
עם זאת בנמל הבהירו כי בעקבות ההוצאות הכבדות החברה לא תוכל להמשיך ולהעסיק את כל העובדים ולשלם את חובותיה. ביוני 2025 אישרה הממשלה פיצוי של 15 מיליון שקל לנמל, בשתי פעימות. הפיצוי, שיינתן מתוך תקציב משרד התחבורה, מותנה בתשלום חוב למדינה על סך 3.2 מיליון שקל עבור דמי שימוש בנמל. עם זאת הכסף טרם הועבר.






























