סגור

הצבתם ארון בחדר המדרגות? אתם עלולים להיות חשופים לתביעה

דיירת בבניין במרכז הארץ תבעה את השכנים שגרים מולה בטענה שהציבו בחדר המדרגות, מול ביתה, ארון. המפקח על מקרקעין קבע כי עצם השימוש בשטח המשותף כתחליף למחסן אינו סביר והורה להסירו

המפקח על מקרקעין הורה לדיירים להסיר ארון בחדר המדרגות וקבע כי עצם השימוש בשטח המשותף כתחליף למחסן אינו סביר.
מההחלטה עולה כי דיירת בבניין במרכז הארץ תבעה את השכנים שגרים מולה בטענה שהציבו בחדר המדרגות, מול ביתה, ארון. לטענתה, הדבר מהווה פתח לשימוש אסור ברכוש המשותף ומהווה מכשול וסכנה לכל דיירי הבניין. התובעת הדגישה כי בהצבת הארון הנתבעים בוחרים לספח לרכוש הפרטי חלק מהרכוש המשותף, ללא הסכמת הדיירים. מנגד, הנתבעים טענו כי מדובר בסכסוך אישי עם התובעת וכי מדובר בשימוש סביר ברכוש המשותף.
1 צפייה בגלריה
חדר מדרגות
חדר מדרגות
לובי של בניין
(צילום: עמית שאבי)
המפקח על מקרקעין ברחובות אורי שלומאי, אשר דן בתביעה, הגיע לסיור בבניין לראות את הארון ואופן הצבתו ברכוש המשותף. לאחר הסיור קבע המפקח כי אכן מדובר בארון חריג בגודלו, שחולש על כל השטח הפינתי מול דירת הנתבעים. בנוסף לכך מוצבת לידו גם עגלת סופר ושניהם חוסמים את המעבר הימני לכניסה לדירה. לטענת המפקח, הנתבעים לא עמדו בנטל ההוכחה כי הצבת הארון ברכוש המשותף מהווה שימוש סביר, ועצם השימוש בשטח המשותף כתחליף למחסן הוא כשלעצמו לא סביר.
לסיכום, המפקח על מקרקעין קבע כי מטרת הצבת הארון היא אפסון נוח וזמין על חשבון הרכוש המשותף, ועל כן מדובר בשימוש שאינו סביר. המפקח קיבל את התביעה והורה לנתבעים להסיר את הארון בתוך 7 ימים.