סגור
שר התקשורת שלמה קרעי
שר התקשורת שלמה קרעי (צילום: אלכס קולומויסקי)

חבר ועדה של משרד התקשורת נגד קרעי: "בצער, אני 'הולך לעזאזל'"

אתמול יצא שר התקשורת במתקפה נגד אנשי מילואים שהודיעו כי לא יתנדבו לשירות בשל ההפיכה המשטרית, וכתב: "עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל"; הבוקר הודיע אמיר הלר, חבר הוועדה המייעצת לעיצומים כספיים של המשרד, כי יעזוב את תפקידו שאותו הוא ממלא בהתנדבות. לדבריו, אמירת קרעי היא "השלכת רימון הלם מטאפורי"

פרישת מחאה במשרד התקשורת: חבר הוועדה המייעצת לעיצומים כספיים של המשרד, עו"ד אמיר הלר, הודיע על התפטרותו מהוועדה בתגובה להשתלחות שר התקשורת שלמה קרעי בחיילי מילואים. "איני מעוניין להמשיך ולהתנדב לשירות במשרד ממשלתי שאתה הוא העומד בראשו", הוא הבהיר.
אתמול יצא קרעי במתקפה חריפה נגד אנשי מילואים שהודיעו שלא יתנדבו לשירות במחאה על ההפיכה המשטרית שמקדמת הממשלה הנוכחית, תוך שהוא מכנה אותם "סרבנים מחוצפים". "עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל", הוא כתב בטוויטר.
הבוקר, שלח בתגובה הלר, שעיסוקו העיקרי הוא משנה למנכ"ל אלמוג פינוי-בינוי, מכתב לשר בו הוא מודיע על פרישתו מהוועדה המשרדית שבה הוא חבר. "תגובתך אמש לכלל המילואימניקים שהביעו את אמירתם הערכית אינה אלא הבעת זלזול עמוק והשלכת רימון הלם מטאפורי על אלה שחרפו נפשם לשם הגנה על המולדת והצלת חיים באשר הם", כתב. הלר ציין כי הצעד אותו הוא נוקט מייצג את דעתו האישית בלבד ולא את קבוצת אלמוג.
הלר, שכיהן בעבר כיועץ בכיר למנכ"ל משרד התקשורת ובכיועץ בכיר למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, שירת כלוחם ביחידת החילוץ 669 של חיל האוויר בסדיר ובמילואים, לצד רבים מאנשי המילואים שחתמו על מכתב המחאה נגד המהפכה המשפטית. "אמירה ערכית, לא מאנרכיסטים ולא מסרבנים, אלא מאזרחים המשרתים במשך שנים רבות את המדינה ומודאגים לעתידה", הוא תיאר את מעשם. "מדובר באנשים מדהימים שהערך העליון שלאורו חונכו הינו 'בצרה קראת ואחלצך'".
הוא הוסיף בהתייחסות ישירה לדברי קרעי: "אני בצער 'הולך לעזאזל' ומחזיר את המינוי שקיבלתי. ההתפטרות הינה מחאתי הקטנה. אבקש בלשון תחינה, אנא חזור בך מאמירות פוגעניות אלה, תיפגש עם כותבי המכתבים הללו, תקשיב ללבם, לחששותיהם הכנים, ותעשו הכל, אתה וחבריך לממשלה, על מנת לשמור על אחדות העם ועוצמת המדינה. שנו את השיח האלים והמפלג לשיח מכבד ומאחד, מצאו פשרה סבירה המאזנת בין הדעות השונות, ותחברו את לבבות העם הקרוע".
קרעי אמר בתגובה: "אני שמח ששירות המדינה מתנקה מכאלו שתומכים בסרבנות. סרבנות אינה אמירה ערכית ומי שתומך בסרבנות אינו ראוי. באופן מאוד ברור וחד משמעי, האמירה שלי היתה כלפי סרבנות. כל ניסיון לייחס לה משמעות שלילית כלפי המילואימניקים היקרים הוא שקר ותעמולה פוליטית. מי שכורך את שירותו במילואים עם דעותיו הפוליטיות ומתנה אחד בשני, במישרין או בעקיפין, הוא סרבן וחוצפן. סרבנות היא קו אדום שאסור לקבל או להכיל".