סגור

הנאמן לנכסי מייק בן ארי: "אחיו נמצא ללא רוח חיים"

עו"ד ליאור דגן, הנאמן לנכסי איש העסקים החשוד בהונאת ענק של משקיעים, הודיע לבימ"ש כי לארי גרינפילד, שנחקר אף הוא על ידי רשות ני"ע, נמצא שלשום ללא רוח חיים בלאס וגאס. לדבריו, "בראשית החודש הודיעה הרשות לגרינפילד על סיום חקירתו הפלילית, העברת החומרים לפרקליטות ועל כוונה לבחון אפשרות להעמידו לדין"

עו"ד ליאור דגן, הנאמן לנכסי מייק בן ארי, החשוד בהונאת משקיעים במאות מיליוני שקלים, הודיע היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי אחיו של בן ארי, לארי גרינפילד, שגם הוא נחקר בפרשה, נמצא שלשום ללא רוח חיים בדירתו בלאס וגאס.
לדבריו, "בראשית החודש הודיעה הרשות לני"ע לגרינפילד על סיום חקירתו הפלילית, העברת החומרים לפרקליטות ועל כוונה לבחון אפשרות להעמידו לדין בעבירות ני"ע, הלבנת הון ותרמית. במקביל לכך, גרינפילד זומן לחקירה בפני הנאמן בארה"ב והיה אמור בימים אלה להעביר אל באי כוח הנאמן בארה"ב מסמכים בקשר עם החייב".


1 צפייה בגלריה
מייק בן ארי חברת EGFE
מייק בן ארי חברת EGFE
מייק בן ארי
(מתוך אתר EGFE)
בחודש אפריל 2021 פתחה רשות ניירות ערך בחקירה בעניינו של מייק בן ארי וחברת EGFE, בחשד לביצוע עבירות על חוק השקעות משותפות בנאמנות, חוק הייעוץ, חוק העונשין וחוק איסור הלבנת הון. על פי החשד, מדובר בהונאת משקיעים רחבת היקף שנחשפה על ידי הרשות ונחקרה על ידה, במסגרתה הציע לציבור השקעה משותפת בנאמנות ללא היתר מרשות ניירות ערך וללא פרסום תשקיף כמתחייב מהוראות החוק. על פי החשד, בן ארי גייס מאות מיליוני שקלים מכאלף משקיעים, תוך הצגת מצגי שווא ושימוש בכספים למטרות אחרות מאלה שהציג למשקיעים.
בתחילת חודש מאי 2021 עזב בן ארי את הארץ למרות קיומו של צו עיכוב יציאה בעניינו. במקביל לחקירה הפלילית נגד בן ארי, הוא נכנס גם להליך פשיטת רגל.
לטענת המשקיעים שהגישו את בקשת פשיטת הרגל נגד בן ארי, האחרון הציג את עצמו למבקשים כעומד בראש חברת EGFE. "מייק בן ארי נטל באמצעות החברה כספים ממאות משקיעים לכאורה עבור אפיקי השקעה רבים, נמנע מלהשקיע את הכספים בפועל, תוך שהוא משלם את הריביות האסטרונומיות שהובטחו על ידו לנושים הקודמים בזמן, מכספי הקרן של המשקיעים החדשים, בדפוס פעולה המכונה 'הונאת פונזי'. חלק מן הנושים התפתו לקבל הכנסה חודשית קבועה וחלק אחר פותו לקבל ריבית שנתית גבוהה של בין 10%-14% לשנה. בנוסף לכך, הובטחו למשקיעים בונוסים שונים ומשונים, בדרך כלל 3% לשנה. מייק בן ארי נתן באופן אישי ערבויות אישיות למשקיעים לצורך 'הבטחת השקעתם'".
לאחרונה פורסם כי בן ארי מנסה לגבש הסדר עם נושיו.
את הכנ"ר מייצג עו"ד אילון בריל.