סגור

פרסום ראשון
צו הקפאת הליכים לקבוצת הסיעוד מוריה, שנקלעה לחובות של כמיליארד שקל

בית המשפט מינה את עורכי הדין עמית לדרמן ועדי פיגל לנאמני הקבוצה, והסמיך אותם לנהל אותה בתקופת הקפאת ההליכים; מוריה מעסיקה כ-6,000 עובדים ומטפלת ב-7,000 קשישים

בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא היום צו הקפאת הליכים לקבוצת מוריה, אחת מקבוצות הסיעוד הגדולות בישראל, לאחר שנקלעה לחוב של 947 מיליון שקל. צו הקפאת ההליכים ניתן גם לבעלי הקבוצה. המשמעות היא כי לא ניתן לפתוח ולהמשיך בהליכים משפטיים נגד מוריה ובעלי השליטה בה.
כמו כן מינה בית המשפט את עורכי הדין עמית לדרמן ועדי פיגל לנאמני מוריה, והסמיך אותם לנהל אותה בתקופת הקפאת ההליכים. בית משפט הסמיך את הנאמנים לנהל משא ומתן למכירת הקבוצה או חברות בה.
מוריה פנתה לפני כשבוע לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה דחופה לעיכוב הליכים נגדה ולמניעת קריסה כלכלית. מהבקשה שהוגשה - באמצעות עורכי הדין חובב ביטון וזכריא קאסם ממשרד חובב ביטון ועל ידי עורכי הדין יניב הרינג וגיא הרינג - עלה כי הקבוצה מעסיקה כ-6,000 עובדים אשר נותנים שירותים חיוניים ל-7,000 מטופלים (חסויים, קשישים, תשושי נפש, ניצולי שואה). מהבקשה עולה עוד כי הקבוצה מחזיקה בנכסים בשווי של כ-843 מיליון שקל.
השופטת בטינה טאובר קבעה היום כי "לא ניתן להתעלם מהייחודיות של הליך זה והצורך לתת מענה לכ-7,000 מטופלים, כאשר אי מתן הצווים המבוקשים במסגרת הבקשה עלול להביא לנזק חסר תקדים למטופלי מוריה, לעובדים ואף לנושים".
מוריה היא קבוצת חברות המונה כ-30 חברות המוחזקות במישרין או בעקיפין על ידי האחים אמיר ו/או סעיד ח'יר. היא פועלת החל משנות ה-90 בכמה תחומים, ובהם סיעוד אשפוזי (בתי חולים) וביתי, דיאליזה ושיקום יום.
עו"ד אופיר רונן, בא כוח חלק מעובדי אחת מהחברות-הבנות, מסר כי הוא פועל כדי שהמוסד לביטוח לאומי יתגבר בצורה משמעותית את הצוותים שלו, כדי שיהיו ערוכים לטפל בכל תביעות החוב של עובדי הקבוצה.
מטעם קבוצת מוריה נמסר בתגובה: "קבוצת מוריה מברכת את החלטת בית המשפט ואת כבוד השופטת טאובר על הקפאת ההליכים ומינוי הנאמנים, כאשר טובת המטופלים והדיירים עמדו לנגד עיניהם. הנהלת הקבוצה תסייע לנאמנים ותעבוד עמם בשיתוף פעולה לטובת הצלחה משותפת. החלטה זו מאפשרת לקבוצה להמשיך ולפעול כהרגלה בקודש בכל מוסדותיה ולהעניק שירות מיטבי, כפי שהקבוצה יודעת, לכלל מטופליה ודייריה. יובהר כי שכרם של כלל עובדי הקבוצה מובטח, שמור וישולם כסדרו ובזמנו.
"יצוין כי אין כל נקיטת הליכים נגד הקבוצה מכל צד שהוא, ועל אף האמור בכתבה, הקבוצה לא תיכנס להליך מכירתי אלא להליך הבראתי אשר בסופו תגיע להסדר כלל התחייבויותיה במלואן, ותמשיך בפעילות רציפה כקבוצה הגדולה בארץ למתן שירותי סיעוד אשפוזי וביתי".