סגור

החגורה מתהדקת: ירידה של 7.5% בפדיון רשתות המזון במרץ-מאי

לפי נתוני הלמ"ס, ירידה זו מתווספת לירידה של 1.4% בדצמבר 2020 עד פברואר 2021. סך פדיון רשתות השיווק בחודשים מרץ-מאי נשאר יציב לאחר עלייה של 4.2% בשלושת החודשים הקודמים

בחודשים מרץ-מאי נרשמה ירידה של 7.5% (מגמה בחישוב שנתי, במחירים קבועים) בפדיון רשתות המזון, כך על פי נתוני הלמ"ס המתפרסמים היום (ד'). ירידה זו מתווספת לירידה נוספת של 1.4% בחודשים דצמבר (2020)–פברואר (2021). סך פדיון רשתות השיווק בחודשים מרץ-מאי נשאר יציב לאחר עלייה של 4.2% בשלושת החודשים הקודמים.


בחישוב מנוכה עונתיות, קרי חישוב הלמ"ס אשר מנכה השפעות של חגים ומספר ימי הפעילות החודשי מהנתונים המקוריים, סך פדיון רשתות השיווק בחודשים ינואר-מאי עלה ב-7.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ואילו פדיון המזון עלה ב-2.2%. כאמור, עליות אלו נרשמות על רקע משבר הקורונה והסגר הראשון שחל בתקופה זו בשנה הקודמת. בחודש מאי נרשמה ירידה 6.6% בפדיון רשתות השיווק מתוך זה 5.6% ירידה ברשתות המזון.
1 צפייה בגלריה
שקיות ניילון ברשתות השיווק סופרמרקט
שקיות ניילון ברשתות השיווק סופרמרקט
קניות בסופרמרקט
(צילום: עמית שעל)

נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימא, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.
השינויים בערך המכירות ברשתות אלה, אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעונאי. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעונאי האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.