סגור

הזדמנות להיכנס להייטק: מה דרוש לתפקידי Customer Success

שכר התחלתי של 15 אלף שקל בחודש ולרוב אין צורך ביכולות טכניות גבוהות, הביקוש לתפקידי הצלחת לקוחות בהייטק הישראל גדל בשנה האחרונה; "הקורונה הראתה שאין יתרון בקרבה גיאוגרפית ללקוחות, סייעה לחברות להבין שאפשר למלא את תפקידים אלה גם מרחוק ובעקבות כך נפתחו משרות רבות חדשות ואטרקטיביות"

תפקידי Customer Success (הצלחת לקוחות) שונים מחברה לחברה בהתאם למוצר, סוג הלקוחות והמבנה הארגוני. בשנה האחרונה גדל הביקוש למפתחי מכירות ( Sales Development Representatives), נציגי פיתוח עסקי (Sales Development Representatives) והצלחת לקוחות.


"האחריות העיקרית של צוות ה-CS היא לדאוג שהלקוחות מקבלים את הערך הגבוה ביותר מהמוצר. על מנת לגרום להצלחה בשימוש במוצר על ה-CS לדאוג לכך שהלקוח השתמש במוצר בצורה הנכונה ביותר עבורו תוך הבנה של צרכי הלקוח. כתוצאה מכך יצליח ה-CS להביא לשימור הלקוחות, חידוש והרחבת החוזה עימם בעתיד ומניע של נטישתם. התפקיד כולל ממשקי עבודה רבים מול כלל בעלי התפקידים בארגון (מוצר, פיתוח, תמיכה ועוד) ובנוסף עבודה שוטפת מול דמויות מפתח בלקוחות אותם מלווים", אומרת ליפז ציטרינוביץ׳ דאודי מנהלת הגיוס בחברת Gloat.
על מנת להתקבל לעבודה בתפקידי Customer Success נדרש לרוב ניסיון קודם דומה אך יכולים להגיע לתפקיד גם אנשים ממגוון רחב של תפקידים גם טכניים וגם עסקיים, בעיקר בתחילת הדרך. לכן, מדובר בתפקידים שניתן להשתלב בהם ללא ניסיון קודם ושאינם דורשים יכולות טכניות גבוהות ולכן הם יכולים להתאים למי שרוצה להיכנס לחברות הייטק אבל שאינו טכנולוג.
"במסגרת תפקידים אלו מתבצע הקשר עם לקוחות החברה - כלומר חברות אחרות שמשתמשות במוצרים של אותו סטארטאפ. מדובר על מגוון תפקידים שדורשים מיומנויות שונות, החל מיכולות ביטוי גבוהות, אנגלית טובה מאוד, הבנה של מוצרים ולקוחות, יכולות לימוד, יכולות אנליטיות ועוד.

1 צפייה בגלריה
דורון אהרנסון
דורון אהרנסון
דורון אהרנסון
(עומר הכהן )

עד לשנה האחרונה ופרוץ משבר הקורונה, חברות רבות העדיפו למקד את המאמצים בפיתוח מחלקות אלה דווקא מעבר לים, מתוך הנחה שהקרבה הפיזית מסייעת להצלחת התפקיד. אלא שהשנה האחרונה שינתה את הלך המחשבה הזה והביאה להאצה משמעותית של העברת מערכים אלה לישראל. הקורונה הראתה שאין יתרון בקרבה גיאוגרפית ללקוחות, סייעה לחברות להבין שאפשר למלא את תפקידים אלה גם מרחוק ובעקבות כך נפתחו משרות רבות חדשות ואטרקטיביות בהייטק הישראלי. מדובר גם בהזדמנות להגדיל משמעותית את היצע הקהלים והאוכלוסיות שמשתלבים בהייטק, בתפקידים עסקיים ולא טכנולוגיים", אומר דורון אהרנסון מנהל הפעילות של ג'ולט בישראל.
השכר בשוק לתפקידי CMS תלוי כמובן בניסיון כאשר תפקידי ג'וניור מתחילים ב-15 אלף שקל בחודש ויכולים להגיע גם ללמעלה מ-38 אלף שקל בחודש בהתאם לניסיון.
החברות שמגייסות עכשיו לתפקידי Customer Success:
Lusha
בחברת הסטארטאפ הישראלית 'לושה', המפתחת מוצרי תוכנה המנגישים דאטה לשיפור תהליכי השיווק והמכירות בחברות B2B, הרחיבו משמעותית את מערך הצלחת הלקוחות (Costumer Success) והפיתוח העסקי. החברה גייסה לאחרונה 40 מיליון דולר לצורך הרחבת פעילותה ברמה הגלובלית. בחברה עובדים כיום כ-120 עובדים. מערך ה- Costumer Success הממוקם במשרדי החברה בתל-אביב, מגייס בימים אלה ומזמין עובדים ישראלים נוספים להצטרף לשורותיו.
לצפייה במשרות הפתוחות:
LSPORTS
הסטארט-אפ LSPORTS, יושב באשקלון. החברה מתמחה באיסוף וארגון מידע בזמן אמת מעולם הספורט, והפצה שלו ללקוחות עסקיים מעולמות תוכן כמו עיתונות ספורט, גיימינג (eSports), ארגוני ספורט ועוד תחת פלטפורמה ייעודית אותה פיתחה החברה.
בחברה משרה שתי משרות פתוחות - Customer Success Manager.
ZOOMIN
הסטארט-אפ ZOOMIN, אשר יושב בתל אביב ומפתח פלטפורמה לתזמור ידע מוצרי וטכני לחברות ותאגידים כמו מקאפי, סוני פלייסטיישן ומאסטר קארד. בחברה 4 משרות פנויות - SDR, Implementation project manager, customer success manager

WSC SPORTS
הסטארט-אפ WSC SPORTS, אשר פיתח פלטפורמה חכמה מבוססת ענן ליצירת סרטוני וידאו קצרים בתחום הספורט באופן אוטומטי ובזמן אמת והפצתם לכל יעד דיגיטלי, פועל כבר מספר שנים עם גופי ספורט ענקיים כמו NBA, בונדסליגה גרמנית, MLS, ESPN, פיבא ועוד. החברה ממוקמת בגבעתיים ולה שתי משרות פתוחות של - customer success manager
Cognata
חברת הסטארט-אפ Cognata, ספקית עולמית בשוק המערכות והרכבים האוטונומיים של פלטפורמת סימולציה בקנה מידה גדול, מגייסת עם פתיחת מחלקה חדשה. יושבים ברחובות,מספר משרות פתחות - director costumer success
AppsFlyer
AppsFlyer שפתחה טכנולוגיות ניתוח ומדידה לקמפיינים דיגיטליים מעסיקה כ-1000 עובדים, 600 מתוכם בישראל מגייסת בימים אלה לשלוש משרות CSM בארץ ובהן:
Customer Engagement Manager (Japanese Speaker)
Customer Success Mananger
Customer Success Manager - Russian Speaker
Verbit
Verbit, חברת תמלול טכנולוגית, משתמשת בבינה מלאכותית (AI) בשילוב עם בינה אנושית (HI) על מנת לספק פתרון חכם ומהיר לתמלול מקצועי. לחברה יש קהילת מתמללים המונה כ-22,000 עובדים בלמעלה מ-30 מדינות בעולם.
המשרות הפתוחות בתחום הן: Sales Development Rep (בשנה הקרובה יגויסו 15 משרות), content writer, Head of support, business analyst, transcribers
Explorium
חברת Explorium פועלת בתחום מדעי הנתונים, והפלטפורמה אותה פיתחה מיועדת לסייע לחברות לבנות מודלים איכותיים של חיזוי באמצעות טכנולוגיות למידת מכונה ובינה מלאכותית.
החברה מונה מעל 100 עובדים במספר סניפים בארץ ובעולם. חברת Explorium שמה דגש על הגדלת מערך הפיתוח העסקי וכעת מחפשת עובד נוסף למחלקת customer success. העבודה מתבצעת במתכונת היברידית כך שהעובדים מגיעים למשרדים 3 ימים בשבוע ובשאר הימים עובדים מהבית.
Imperva
בחברת הסייבר Imperva, לה מעל 500 עובדים בישראל מגייסים לתפקידים אלו בכל רמות הניסיון. החל מתפקיד ראשון בשוק ועד למנוסים מאד. בחברה גייסו השנה Senior Director of Customer Success חדש, כחלק מהחלטה אסטרטגית להרחיב את צוותי האסקליציה בישראל שישמשו כאנשי קשר בין התמיכה באימפרבה הגלובלית לבין המפתחים בארץ.
באימפרבה מחפשים גם לאייש משרות ג'וניור וגם משרות הדורשות מספר שנות ניסיון לצוותי Technical Support Engineer.
כרגע ישנם 8 תקנים פנויים בכל הרמות. גם בסניף בתל אביב, בעבודה על מוצרי On prem וגם בסניף ברחובות, בעבודה על מוצרי ענן.
Logz.io
Logz.io מאפשרת למתכנתים להתמקד בפיתוח ושיפור התוכנה שלהם על ידי שירות ענן אשר מזהה ומתריע על תקלות נוכחיות ועתידיות במערכות שלהם, ללא שיצטרכו להשקיע שבועות וחודשים בבניה של מערכות כאלה בעצמם. הפלטפורמה של Logz.io המבוססת ענן, כוללת את כל הפונקציונליות והכלים הנדרשים לניטור מערכות ומציאת הגורמים לתקלות.
ניתן לראות את המשרות באתר החברה:
Fiverr
Fiverr מובילה כבר מעל את עתיד עולם העבודה ומחברת בין עסקים בכל הגדלים לבין פרילנסרים מיומנים המציעים שירותים דיגיטליים ביותר מ-500 קטגוריות ותשעה ורטיקלים ביניהם עיצוב גרפי, שיווק דיגיטלי, תכנות, וידאו, אנימציה ועוד. ב-12 החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2021, יותר מ--3.8 מיליון לקוחות רכשו באמצעות הפלטפורמה מגוון רחב של שירותים מפרילנסרים ביותר מ-160 מדינות ברחבי העולם.
בחברה מגייסים שני Customer Success Managers למחלקה גלובלית שמונה היום 22 עובדים. המועמד או המועמדת האידיאלים הם בראש ובראשונה אנשים של אנשים ובעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה. מועמדים אלו יביאו איתם גם ניסיון בניהול ושימור לקוחות בין לאומיים ויכולת לתרגם דאטה לכדי הזדמנויות עבור הלקוחות.
כמו כן פתוחה משרה נוספת של Customer Care Operations Manager. תפקיד זה משלב יכולות טכניות והבנה עסקית, והוא יושב על התפר שבין מחלקת ה-Customer Support לבין מחלקת ה-Customer Success. כאן נדרש ניסיון בניהול פרויקטים אופרטיביים, עבודה עם דאטה וייעול תהליכים פנים וחוץ ארגוניים. כדי להצליח בתפקיד נדרשת היכולת להניע אנשים ותהליכים מקצה לקצה.
Razor Labs
Razor Labs, חברת ה-AI הציבורית והגדולה בישראל, המפתחת פתרונות בינה מלאכותית לשיפור תהליכי ייצור תעשייתיים והופכת את המכונות התעשייתיות לחכמות מחפשת בטווח מידי מנהל/ת פיתוח עסקי, ארכיטקט/ית פתרונות ועוד אנשים מוכשרים למגוון תפקידים בחברה. לפרטים נוספים והגשת מועמדות
אינקרדיבילד
בחברת אינקרדיבילד שמפתחת טכנולוגיות האצה למפתחים מחפשים עובדים לתפקיד Customer success האחראיים לבניית מערכת היחסים עם הלקוח לאורך חייו וכמובן להצלחתו בהשגת היעדים העסקיים שתלויים בשימוש בפלטפורמת החברה.
ה CSM מלווה את הלקוח משלב האונבורדינג ולאורך כל חיי הלקוח , ומשמש כ trusted advisor תוך כדי היכרות מעמיקה של ארגון הלקוח וצרכיו.
כמו כן ה CSM באינקרדיבילד אחראי על שביעות רצון הלקוח ועל חידוש החוזה השנתי ואף להרחבת הפעילות העסקית של הלקוח עם החברה על ידי זיהוי הזדמנויות עסקיות.
במסגרת הדרישות לתפקיד, הרקע הטכני הנרחב הינו דרישת חובה ממועמדים למשרה זו לצד תודעת שירות לקוח ויכולת לדבר את השפה הטכנית של הלקוח בשילוב יכולת עבודה בצוות, פרואקטביות ונכונות ללמידה מתמדת.
אקסלנדו
אקסלנדו, יחידת הדאטה של חברת התוכנה אלעד מגייסת לתפקיד Customer Success & Support Analyst . תפקידו של האנליסט הוא לשמור על קשר אישי עם משתמשי המערכת בארגון, ללוות אותו להשגת היעדים ולהשיב על כל שאלה. הצוות מוודא שלקוחות אקסלנדו משתמשים במערכת ומרוצים ממנה.
אקסלנדו מתמחה בהקמת פתרונות BI ומספקת שירותי ייעוץ, ארכיטקטורה, פיתוח, הטמעה ותחזוקה של Data ארגוני. אקסלנדו הינה חברת בוטיק הממוקמת בנתניה ומונה כ-50 עובדים.
לתיאור המשרה ולתפקידים נוספים

SISENSE
SISENSE (סייסנס) מגייסת Customer Success!!
הזדמנות להצטרף לחברה שמפתחת מוצר אנליטיקס המיועד למשתמשים עסקיים, במטרה לנהל ולנתח מספר מורכב של מקורות מידע (ביג דאטה).
צוות ה-Customer Success, אחראי לזהות הזדמנויות של צמיחת הארגון, הרמת דגל וטיפול במקרה של סיכונים, ומדידת שביעות רצון ונאמנות של הלקוח.
לעמוד המשרות:
monday.com
מאנדיי הינה מערכת הפעלה לעבודה (Work Operating System) באמצעותה ארגונים בכל סדר גודל יכולים ליצור את הכלים והתהליכים הדרושים להם לניהול כל היבט בעבודתם. צוות ה-Customer Experience בתל אביב מגייס לתפקיד Customer Experience Advocate (0-2 שנות ניסיון), בשלל שפות. במאנדיי מחפשים מועמדים ששואפים ללמוד מוצר שמחולל מהפכה, ולצבור ניסיון בעבודה עם לקוחות מכל העולם.
Syte
Syte (סייט), סטארט- אפ בצמיחה אדירה בתחום האי קומרס, המפתח מנוע Product Discovery מבוסס AI, מגייסת Customer Success Manager.
ה- CSM בחברת סייט יהיה אחראי ניהול מערכות יחסים עם משתמשים ומקבלי החלטות, ניהול חידושים ויעדי צמיחה, תוך אחריות על שביעות רצון הלקוחות והשותפים. במסגרת התפקיד ה-CSM יעבוד בשיתוף עם מחלקת ניהול מוצר, שיווק, מכירות ומו"פ.
המועמד האולטימטיבי יפגין תכונות ליבה של אמביציה ותעוזה, סקרנות אמיתית לגבי צרכיו העסקיים של הלקוח, אוריינטציה טכנית חזקה ויכולת להתאים פתרונות.
לפרטים על משרה כנסו ללינק
Align Technology
חברת Align Technoloy, מגייסת Tier3 Customer Support Engineer למחלקת ה-CUSTOMER SUCCESS. תפקיד זה הינו מעניין, מאתגר ומתגמל בגלל הערך שהוא מביא ללקוחות של Align.
כחלק מהתפקיד, ישמש המועמד כמומחה טכני ועסקי עבור מוצרי iTero והשירותים הדיגיטליים שלנו ויספק ייצוג איכותי של הלקוחות וצרכיהם .(VOC) מהנדס ה- CS יעזור לפתור סוגיות מורכבות במסגרת קבוצת הפיתוח, לנתח ולספק פתרונות כחלק מצוות גלובלי. תפקיד זה דורש לפחות שנתיים ניסיון בהובלת צוות, ניסיון רלוונטי, רמת אנגלית גבוהה יחד עם אנרגיית מיקוד גבוהה, אמפתיה ומוטיבציה להתקדם ולעבוד עם ממשקים פנימיים וחיצוניים רבים.
להגשת מועמדות:
GeoEdge
חברת GeoEdge שמתמחה בפתרונות אבטחת מידע לפרסום אונליין מגייסת CSM.
במסגרת התפקיד, המועמד ינהל את כל מחזור החיים של הלקוח - משלב הקליטה, כולל עמידה ביעדים בכל רבעון ועד התאמת הצרכים ושדרוגים. הוא ישמש כיועץ למוצר ולהחלטות אסטרטגיות של הלקוח לטווח הארוך, על מנת לוודא שהוא מנצל את מלוא הפוטנציאל של מוצרי הSAAS החברה. מדובר בתפקיד שהוא מאוד מכירתי אך יחד עם זאת מאוד טכני וכוללת פתרון של בעיות טכניות אצל הלקוח, כניסה למסד הנתונים ותחקורים שונים.
לעמוד המשרה:
AU10TIX
חברת הסטארטאפ AU10TIX, המפתחת טכנולוגיות לווידוא ואימות זהויות מגייסת Customer success manager למרכז הפיתוח של החברה בהוד השרון.
ה-CSM מעורב בפעילות הלקוח לאורך כל שרשרת הערך משלבי המכירה המוקדמים ביותר, דרך שלב ה-Onboarding ועד לעלייה לאוויר, וכן לאחר העלייה לאוויר. ה-csm אחראי על בניית מערכות יחסים ארוכות טווח עם הלקוחות, זיהוי פוטנציאל לגדילה והגדלת הערך ללקוח כתוצאה משימוש אפקטיבי במערכת.
בהיותו VOC (the Voice Of the Customer) בתוך הארגון, תפקיד ה-csm כולל גם ניהול ממשק צמוד מול מחלקות ה product וה R&D.
webhose.io
החברה מפתחת טכנולוגיות בעולמות ה-Web Data. מתמחה באיסוף דאטה מאסיבי מהרשת, הדארקנט ומקורות נוספים אותם היא מנגישה למכונות בצורת APIs. לחברה לקוחות כמו Salesforce ו-IBM. כרגע מגייסת שתי משרות Customer Success.
לפרטים נוספים:
Noname Security
הסטארטאפ הישראלי נוניים, המספק פתרון אבטחה לממשקי API של תאגידים, עובד עם שורת תאגידים אמריקאיים וצומח בקצב מסחרר. החברה מגייסת בימים אלו technical support engineer שיוביל את הטיפול בצרכים המשתנים של הלקוחות. Noname מחפשים מועמדים עם ניסיון של יותר מ-3 שנים בתפקידי תמיכה, היכרות עם כלים טכניים וזיקה לעולמות הסייבר. ניתן להגיש מועמדות בלינק הבא: https://www.comeet.com/jobs/noname/86.001/technical-support-engineer/5A.F11
Pecan.ai
Pecan.ai מפתחת פלטפורמה המאפשרת לאנליסטים לבנות בעצמם מודלים לניבוי תוצאות עסקיות, המבוססת על Machine Learning, ומבצעת אוטומציה של כל תהליך ה- Data preparation שעד היום בוצע על-ידי Data Scientists בלבד. התהליך דומה לזה ש- Wix מציעה בעולם פיתוח אתרים, אך באחד מהעולמות המתפתחים ביותר היום של AI for business, בדגש על Predictive Analytics.
החברה מגייסת Client Solutions Managers עם 5-7 שנות ניסיון בתפקיד אנליטי הפונה ללקוח (למשל ניהול לקוחות SaaS, ייעוץ ניהולי וכו'), תואר ראשון במנהל עסקים/ כלכלה, ניסיון בניהול פרויקטים ויכולת ריבוי משימות כולל איסוף דרישות, בחירת KPI ויעדים. ניסיון עם SQL נחשב יתרון.
ניתן להגיש מועמדות בלינק הבא:
SQream
חברת SQream המתמחה באנליזה מהירה של כמויות אדירות של דאטה, מחפשת אנשי CUSTOMER SUCCESS שילוו את לקוחותיה בפרויקטים שונים ברחבי העולם, המועמדים לתפקיד צריכים להיות בעלי רקע בעולם הDATA ועם ניסיון בעבודה מול לקוחות בינלאומיים. התפקיד משלב יכולות של ניהול לקוח, ניהול פרויקט, והבנה של כלי ביג דאטה, לצד יכולות בינאישיות גבוהות. החברה יושבת במגדלי אלון בתל אביב בקרבת רכבת, והתפקיד כולל טיסות לחו"ל.
לפרטים:
eToro
חברת הפינטק איטורו - הרשת החברתית להשקעות הגדולה בעולם, נמצאת בתנופת צמיחה משמעותית ומגייסת לכלל הצוותים בחברה לרבות צוותי תמיכת הלקוחות שלה. כיום לאיטורו מעל 1200 עובדים, מתוכם כ- 800 בישראל. החברה מציעה תכנית הכשרה ייעודית לצוותי ה Customer Success וכן אפשרויות קידום ופיתוח לעובדים. החברה מייסדת מודל עבודה היברידי של עבודה מהבית לצד עבודה המשרדים במגדל צ'מפיון. (סמוך לקניון איילון).
Natural Intelligence
חברת Natural Intelligence - העוסקת בתחום ההשוואות, בעלת אתרי השוואות ומרקט פלייס, המשרתת מילוני צרכנים בעולם בכל יום ומסייעת להם לקבל החלטות מושכלות במהירות.
אחד מתפקידי המפתח בחברת נטורל אינטליג'נס הוא מנהל.ת לקוחות ופיתוח עסקי. התפקיד כולל בתוכו 2 כובעים מרכזיים: הפיתוח העסקי והבאת לקוחות חדשים לחברה, לצד ניהול מערכות היחסים עם הפרטנרים הקיימים ( חברות B2C בארה"ב ואירופה). התפקיד כולל ניהול מו"מ, הגדלת עסקאות קיימות וליווי הפרטנרים לטווח הארוך.
התפקיד מתאים לדוברי אנגלית ברמת שפת אם, בעלי אוריינטציה עסקית ויכולות אנליטיות גבוהות.
תיאור התפקיד באתר החברה:
Bringg
חברת Bringg מחפשת אנשי Customer Success לתפקיד אסטרטגי, המשלב עבודה עם לקוחות החברה, החברות הגדולות בעולם. התפקיד כולל בנייה וטיפוח של מערכות יחסים ארוכות טווח, הגברת וטיוב השימוש בפלטפורמה של החברה בהתבסס על דאטה ויעדים עסקיים.
נדרש רקע נרחב בעבודה עם לקוחות גלובאליים בעולמות ניהול תיקי לקוח, רקע בעבודה עם מוצרים טכנולוגיים מורכבים, יכולת לעבוד באנגלית בצורה שוטפת. שפות נוספות כמו ספרדית או צרפתית יהוו יתרון.
לפרטים נוספים: https://www.bringg.com/careers/
Fireblocks
חברת הסטארט-אפ הישראלית פיירבלוקס (Fireblocks), המפתחת תשתית מאובטחת לתשתיות קריפטוגרפיות, בצמיחה מואצת. בימים אלה, מצרפת החברה אליה נשות ואנשי Customer Success להובלת תהליכי Onboarding מורכבים בקרב לקוחות פיננסיים מובילים מגוונים הפזורים בכל העולם בניהם הבנקים הגדולים בעולם, תאגידי ענק פיננסיים ועוד. נדרש ניסיון מחברות סטארטאפ גלובליות, הבנה עסקית לצד יכולות בין אישיות גבוהות. בחברה עובדים יותר מ 100 עובדים, הצוות הגלובלי לCustomer Success, מונה 12 עובדים, וצפוי לגדול ב- 50% בקרוב.
לפרטים נוספים: https://www.fireblocks.com/careers/
Yotpo
חברת הטכנולוגיה יוטפו, המתמחה בפיתוח פלטפורמת מוצרים שיווקיים לעולם ה-eCommerce.
אנשי הcustomer success מייעצים ללקוחות החברה כיצד למנף את מוצרי יוטפו באופן שמתאים לכל צרכי המיתוג והמרקטינג היחודיים שלהם. 
ביוטפו, למומחי customer success יש Ownership מלא על ה-lifecycle על הלקוחות עם החברה - החל משלב האונבורדינג, ייעוץ שוטף, וניהול הפן הקומרסיאלי מ-א' עד ת'.
כל זאת מביא את הcustomer success manager עם ממשק ישיר עם כל החברה - צוותי ה-GTM, פרודוקט, פיתוח, ועוד. כל זאת בסביבה אג'ילית ומרתקת. 
התפקיד דורש יכולות ורבליות גבוהות, אוריינטציה קומרסיאלית חזקה, הבנה טכנית בכלל ובעולם ה-SAAS בפרט,ואהבה לעבודה עם לקוחות.
אלה התפקידים הפתוחים: