סגור
כוחות צה"ל ב עזה חיילים מלחמת עזה 25.12.23
כוחות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)

דיווח שוטף
הרמטכ"ל: "המלחמה תימשך עוד חודשים"; ביידן ואמיר קטאר שוחחו על עסקה לשחרור חטופים

שלושה לוחמים נפלו היום: רס"ר במיל' מאור לביא נהרג במרכז הרצועה. לוחמי חטיבת הנח"ל רס"ן שי שמריז וסרן במיל' שאול גרינגליק נהרגו בהיתקלות מול מחבלים בצפון הרצועה. 5 לוחמים נפצעו קשה; בית כנסת בקיבוץ סעד נפגע מרקטה; אזרח נפצע בינוני מירי לכנסייה בצפון, 9 חיילים נפצעו בניסיון לחלץ אותו; גלנט וסמוטריץ' הציגו תוכנית מענקים בגובה 9 מיליארד שקל לחיילי מילואים

23:14 - נשואה לפלסטיני שהיה חבר בממשלת ערפאת: השליחה החדשה של האו"ם לרצועת עזה. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש מינה את סיגריד קאג לתפקיד המתאמת לסיוע הומניטרי של האו"ם לרצועת עזה, במקומה של הדיפלומטית הקנדית לין הייסטינגס שגורשה מישראל.
קאג שימשה בעבר בתפקיד סגן ראש ממשלת הולנד, נחשבת מומחית למזרח התיכון ודוברת ערבית וחמש שפות נוספות. גוטרש אמר כי קאג "מביאה לתפקידה החדש ניסיון עשיר בעניינים פוליטיים, הומניטריים ופיתוחים כמו גם בדיפלומטיה". היא צפויה להתחיל בתפקידה עוד כשבועיים.
לקאג עבר בעייתי מבחינת ישראל. היא התעמתה בעבר עם רה"מ הולנד מארק רוטה בשל הקו הידידותי מדי שהוביל כלפי ישראל, לדבריה, והיא נשואה לאניס אל-חאק, פלסטיני ששימש כסגן שר בממשלת ערפאת ושגריר אש"ף בשוויץ.

15 צפייה בגלריה
סיגריד קאג. מונתה לתפקיד המתאמת לסיוע הומניטרי של האו"ם לרצועת עזה
סיגריד קאג. מונתה לתפקיד המתאמת לסיוע הומניטרי של האו"ם לרצועת עזה
דוברת ערבית שוטפת וחמש שפות נוספות. סיגריד קאג
(צילום: AFP)

22:32 - ביידן ואמיר קטאר שוחחו על עסקה מחודשת לשחרור חטופים. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ואמיר קטאר תמים בן חמד אל-ת'אני שוחחו טלפונית על ההתפתחויות בעזה ועל המאמצים להשגת הפסקת אש, שתכלול עסקה לשחרור חטופים. (רויטרס)
15 צפייה בגלריה
תמים בן חמד אל-ת'אני וג'ו ביידן
תמים בן חמד אל-ת'אני וג'ו ביידן
תמים בן חמד אל-ת'אני וג'ו ביידן
(צילום: רויטרס, רויטרס / Saudi Press Agency/Handout)

21:05 - פרשת הירי ביובל קסטלמן: הוארך ב-9 ימים מעצר הבית של אביעד פריג'ה. בית הדין הצבאי בבית ליד האריך עד יום רביעי הבא את מעצר הבית של אביעד פריג'ה, החשוד שירה למוות ביובל קסטלמן במהלך נטרול מחבלים בפיגוע בירושלים בתחילת החודש. בנוסף, בית המשפט הקל את תנאי מעצר הבית של החשוד. (רענן בן צור)
20:53 - המל"ל באזהרה לשוהים בהודו, לאחר ניסיון הפיגוע: הימנעו מסממנים ישראליים והגעה למקומות הומי אדם. המטה לביטחון לאומי (מל"ל) שיגר מסר לציבור בעקבות ניסיון הפיגוע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי. במל"ל הנחו את השוהים בהודו ובדלהי את ההמלצות הבאות: להשתדל להימנע מהגעה למקומות הומי אדם (קניונים, שווקים) ומקומות המזוהים כמשמשים גורמים מערביים או יהודיים וישראליים; לשמור על ערנות מוגברת במקומות ציבוריים (כולל מסעדות, מלונות וברים); להימנע מהחצנת סממנים ישראליים; להימנע מהשתתפות באירועים רבי-משתתפים שאינם מאובטחים. להימנע מפרסום פרטי הנסיעה ברשתות חברתיות ופרסום תמונות ופרטי ביקור טרם הנסיעה ובזמן אמת. (איתמר אייכנר)
20:46 - מתקפת טרור, בזמן חג המולד: סרטון ההסברה שממחיש את זוועות 7 באוקטובר, שהופץ בדרום קוריאה. שגרירות ישראל בדרום קוריאה הפיקה סרטון הסברה שמתאר מתקפה המתרחשת במדינה במהלך חג המולד, בדומה למתקפת הטרור שהתרחשה בישראל במהלך חג שמחת תורה. הסרטון נועד להמחיש עבור הציבור הקוריאני את מה שעברה ישראל ב-7 באוקטובר ולעורר הזדהות בקרב אזרחי המדינה, אשר חווה בעצמה אתגרים ביטחוניים על גבולותיה.
הסרטון נוצר בשיתוף פעולה עם חברת הפקות קוריאנית בהשתתפות שחקנים מקצועיים, וזכה עד כה לעשרות אלפי צפיות ולתגובות רבות התומכות בישראל.
שגריר ישראל בדרום קוריאה, עקיבא תור, אמר: "ניסינו ליצור סרטון שיגרום לאנשים בקוריאה להבין בצורה טובה יותר את המלחמה בעזה ואת המניעים של ישראל. רבים בציבור הקוריאני מזדהים עם ישראל, אולם ככל שהלחימה בעזה מתארכת ישנו צורך לשמר את התמיכה ולהזכיר לחברינו ולאלו שמתקשים לקבל את פעולות צה"ל, את גודל האיום מעזה ואת הצורך של ישראל להסירו".

20:39 - דובר צה"ל: "חיזבאללה מבצע פשעי מלחמה, בדיוק כמו חמאס". דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס הערב לירי הנ"ט מלבנון של חיזבאללה, שפגע בכנסייה בגליל וגרם לפציעת אזרח באורח בינוני ותשעה לוחמים: "צה"ל תקף בלבנון והרג את המחבל שביצע את הירי. חיזבאללה הפך את דרום לבנון לאזור לחימה והוא ממשיך לסכן את עתיד מדינת לבנון כולה בשביל חמאס ואיראן. אנחנו נמשיך לפעול בנחישות להרחקת חיזבאללה מהגבול".
על יירוט הכטב"ם ששיגרה המיליציה החות'ית מתימן מעל סיני, הגרי אמר: "מטוס קרב של חיל האוויר יירט היום בהצלחה מטרה אווירית עוינת במרחב הים האדום שהייתה בדרכה לשטח ישראל. הירי לעבר שטח מדינת ישראל הוא פעולת טרור. זוהי פעולה שמבוצעת בהכוונה של איראן ובאמצעות מודיעין ואמצעי לחימה איראניים. פעולות עוינות אלה אינן מכוונות רק כלפי מדינת ישראל, התקיפה של הספינות בים שאין להן שום קישור ישראלי היא פעולת טרור איראנית שמבוצעת על ידי החותים זו בעיה עולמית".
בחלקה השני של ההצהרה, הגרי אמר באנגלית כי "חיזבאללה מבצע פשעי מלחמה, בדיוק כמו חמאס. הראנו הוכחות חותכות שחיזבאללה פועל בניגוד לחוק הבינלאומי. איראן מגבה את חיזבאללה".
20:01 - מתחילת המלחמה: חיזבאללה הודיע על שני הרוגים נוספים משורותיו - 128 מתחילת המלחמה. חיזבאללה הודיע כי פעילי הארגון, אחמד חסן א-דיראני והאדי חסן עוולא, נהרגו. ארגון הטרור הודיע עד כה על 128 הרוגים מתחילת המלחמה, אולם במערכת הביטחון מעריכים כי המספר גבוה יותר.
19:36 - רס"ן שי שמריז שנפל בקרב - קרוב משפחתו של החטוף אלון שמריז, שנורה בשוגג ע"י חיילי צה"ל. רס"ן שי שמריז, שנפל בקרבות ברצועת עזה, הוא בן דוד מדרגה שנייה של אלון שמריז ז"ל, החטוף שנורה בשוגג על ידי לוחמי צה"ל לפני כשבוע וחצי. שאול, אביו של שי ז"ל, הוא בן דודו של אבי, אביו של אלון ז"ל. רס"ן שמריז ז"ל היה בקבע, ולמד במכינה הקדם-צבאית עלי. הוא התמיין לדובדבן, ועבר לנח"ל אחרי קורס קצינים. בנאומו ללוחמים לפני הכניסה לקרבות ברצועת עזה אמר שמריז: "בכל דור ודור, היו את האנשים שקמו ואמרו הנני. ואמרו אנחנו המגן של העם הזה. יש לנו זכות להיות לוחמים בשעת משבר, בשעת מבחן. הרגעים האלה הם קשים לעם ישראל, והם קשים מאוד. החבורה הזאת שעומדת כאן היא המגן של עם ישראל ומי שיעז לפגוע במדינה שלנו, בעם שלנו, הולך לשלם על זה ובגדול. כל מי שיעז להרים את הראש יתחרט על זה".

15 צפייה בגלריה
מימין: שי שמריז ואלון שמריז ז"ל חללים מלחמת חרבות ברזל
מימין: שי שמריז ואלון שמריז ז"ל חללים מלחמת חרבות ברזל
מימין: שי שמריז ואלון שמריז ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)


19:00 - גלנט וסמוטריץ' מציגים מענקים מיוחדים ופיצויים לאנשי המילואים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר הביטחון יואב גלנט הציגו הערב (ג') תוכנית סיוע למשרתי המילואים בהיקף של 9 מיליארד שקל, שמטרתה לספק מעטפת למשרתי המילואים ולמשפחותיהם. התוכנית תכלול תגמול מיוחד לחיילי מילואים שמשרתים יותר מ-60 ימים, מענקים לבעלי עסקים, מענקים להורים לילדים, הרחבת הזכויות של בן או בת הזוג ועוד. לכתבה המלאה (שלמה טייטלבאום)
.

15 צפייה בגלריה
חיילי מילואים ב עוטף עזה מלחמת עזה 14.12.23
חיילי מילואים ב עוטף עזה מלחמת עזה 14.12.23
חיילי מילואים בעוטף עזה, החודש
(צילום: Alexi J. Rosenfeld/Getty Images)

18:57 - "קן הטרור של חמאס": התרחבות התמרון למרכז הרצועה - מול 1,000 מחבלים שערוכים במארבים. חטיבות אוגדת החוד 36, שפעלו בשבועות האחרונים בעיר עזה שבצפון הרצועה ובפרוזדור נצרים, סיימו בימים האחרונים את עיקר הפעולה בשכונת שג'אעיה שבמזרח העיר והרחיבו הלילה את התמרון הקרקעי של הצבא ברצועה גם למחנות המרכז - ותחילה לעיירה אל-בורייג'.
מטרת הרחבת התמרון למרכז הרצועה היא להביא להכרעת גדודי חטיבת מחנות המרכז של חמאס, שמורכבים משכונות אזרחיות צפופות שרוויות בתשתיות המהוות קן טרור מבוסס של ארגון הטרור. לפני כחודש חיסל צה"ל את מפקד חטיבת מחנות המרכז בחמאס, איימן נופל, בתקיפת חיל האוויר.
מחנות המרכז מונים גם את אל-מועזי, נוסיראת ועיר החוף הגדולה דיר אל-בלח, אליה עדיין לא ברור אם התמרון יגיע. בשלושת מחנות המרכז שבין העיר עזה לחאן יונס יש ארבעה גדודי חמאס, שניים מהם נחשבים לגדודי חזית חזקים והלחימה נגדם צפויה להימשך בשבועות הקרובים.
בעיירה אל-בורייג' לבדה, הסמוכה לגבול עם ישראל ומקבילה למרכז העוטף, יש לפי הערכות צה"ל כ-1,000 מחבלי חמאס שערוכים במתחמי מארבים מבוצרים. לכניסה הקרקעית קדמה מתקפות "חגורות אש" נרחבות של חיל האוויר וארטילריה. בקרבות ראשונים באל-בורייג' נפגעו עשרות מחבלים, חלקם ניסו לשגר הבוקר טילי נ"ט ארוכי טווח לעבר הכוחות - אך זוהו וחוסלו במארב. בשעות הראשונות של הלחימה במחנה כוחות חטיבת בית הספר לחי"ר איתרו פיר מנהרה המוביל לתוואי תת קרקעי רחב, כמו גם מתחם אימונים של חמאס ובו אמצעי לחימה רבים. (יואב זיתון)
18:56 - איראן מאיימת לאחר חיסול הבכיר במשמרות המהפכה: "יביא על ישראל תוצאות קשות". שר הביטחון של איראן, איסמעיל חטיב, התייחס לחיסול המיוחס לישראל בסוריה אתמול של בכיר משמרות המהפכה סייד רזא מוסאווי, ואמר: "ההתנקשות במוסאווי היא פשע, שמגיע אחרי שישראל לא הצליחה להתמודד עם ההתנגדות, והוא יביא עליה תוצאות קשות". מפקד צבא איראן, עבד א-רחים מוסאווי, אמר: "ההתנקשות במוסאווי חשפה פעם נוספת את חוסר מסוגלותה של ישראל". (ליאור בן ארי)
18:36 - רק לפני 3 שבועות: האודישן ב"כוכב הבא" של סרן במיל' שאול גרינגליק, שנהרג ברצועת עזה

18:15 - הותר לפרסום: שלושה לוחמים נפלו היום בקרבות ברצועה. דובר צה"ל התיר לפרסם את שמותיהם של שלושה לוחמים שנפלו היום בקרבות ברצועת עזה: רס"ר במיל' מאור לביא, בן 33 מסוסיה, לוחם בגדוד 450, חטיבת ביסל"ח, נפל בקרב במרכז רצועת עזה; רס"ן שי שמריז, בן 26, ממרכז שפירא, מפקד פלוגה בגדוד 931, חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה; סרן במיל' שאול גרינגליק בן 26 מרעננה, קצין בגדוד 931, חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. שמריז וגרינגליק נהרגו בהיתקלות מול מחבלים בדארג' תופאח, המעוז האחרון של חמאס בו צה"ל מתמרן בצפון הרצועה. לביא נהרג בפאתי אל-בורייג'.
בנוסף, בקרב שבו נפל רס"ר מאור לביא ז"ל, נפצע באורח קשה לוחם מילואים בגדוד 450, חטיבת ביסל"ח. כמו כן, בקרב בו נפלו רס"ן שי שמריז ז"ל וסרן במיל' שאול גרינגליק ז"ל, נפצעו באורח קשה קצין ושני לוחמים בגדוד 931, חטיבת הנח"ל. בנוסף, לוחם בסיירת נח"ל וחטיבת הנח"ל נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו. (יואב זיתון)
15 צפייה בגלריה
רס"ר במיל' מאור לביא ז"ל
רס"ר במיל' מאור לביא ז"ל
רס"ר במיל' מאור לביא ז"ל
15 צפייה בגלריה
רס"ן שי שמריז ז"ל
רס"ן שי שמריז ז"ל
רס"ן שי שמריז ז"ל

15 צפייה בגלריה
סרן במיל' שאול גרינגליק ז"ל
סרן במיל' שאול גרינגליק ז"ל
סרן במיל' שאול גרינגליק ז"ל
18:08 - דיווח: החות'ים תקפו ספינה נוספת בים האדום. ב"אל גז'ירה" דווח מפי מקור תימני, כי החות'ים תקפו ספינה של ענקית הספנות MSC בים האדום, "כדי למנוע ממנה להגיע לישראל". (ליאור בן ארי)
18:00 - דיווח בלבנון: כלי רכב הותקפו בדרום המדינה, מספר אנשים נהרגו. בלבנון מדווחים כי מספר אנשים נהרגו, ככל הנראה שלושה, מתקיפה ישראלית של שני רכבים באזור אל-קלילה אל-מעליה שבמחוז צור. כך לפי דיווח בתחנת "קול לבנון", מפי מקורות רפואיים. (ליאור בן ארי)
17:57 - הרמטכ"ל: "למלחמה מטרות לא פשוטות להשגה, היא עשויה להימשך חודשים רבים". הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי אמר היום כי המלחמה עשויה להימשך "עוד חודשים רבים". בהצהרה שנשא הלוי מבסיס ג'וליס, הוא אמר כי "למלחמה הזו מטרות הכרחיות ולא פשוטות להשגה. היא מתקיימת בשטח מורכב לכן המלחמה תימשך עוד חודשים רבים ואנחנו נפעל בשיטות שונות כך שההישג יישמר לאורך זמן".
לדבריו, "אין פתרונות קסם, אין קיצורי דרך בפירוק יסודי של ארגון טרור, אלא לחימה עיקשת ונחושה ואנחנו מאוד מאוד נחושים. נגיע גם להנהגת החמאס בין אם זה ייקח שבוע ובין אם זה ייקח חודשים. בזכות הרוח, בזכות המקצועיות, אנחנו נגיע".
בפתח הצהרתו אמר הרמטכ"ל: "צה"ל קרוב להשלמת פירוק גדודי חמאס בצפון הרצועה. לקחנו מאות מחבלים בשבי. לא ניתן להגיד שהרגנו את כולם, ונפגוש עוד מחבלים בצפון הרצועה. כעת אנו מרכזים מאמץ בדרום הרצועה ובמחנות המרכז. לא נאפשר חזרה למציאות של לפני ה-7.10. צה"ל ממוקד ומדויק בפעולותיו. בכל מקום בהם כוחות צה"ל תוקפים הם מלווים באש כבדה מהאוויר ומהים עם מעטפת אש נדרשת וראויה". (יואב זיתון)
17:41 - ניסיון הפיגוע בהודו: ליד המטען שהתפוצץ - מכתב איום שיועד לשגריר ישראל. כלי תקשורת בהודו דיווחו שליד המטען שהתפוצץ סמוך לשגרירות ישראל בדלהי הונח מכתב איום שמוען לשגריר ישראל בהודו נאור גילאון. המכתב, שהיה מודפס, הכיל תוכן פוגעני. הפיצוץ אירע בשעה 17:07 (שעון הודו), כשהצוות היה עדיין בשגרירות. (איתמר אייכנר)
17:25 - בית כנסת נפגע מהירי לעוטף, המתפללים קיימו תפילת מנחה בחוץ

15 צפייה בגלריה
נזק בבית כנסת בקיבוץ סעד בעוטף עזה מלחמת חרבות ברזל 26.12
נזק בבית כנסת בקיבוץ סעד בעוטף עזה מלחמת חרבות ברזל 26.12
הנזק בבית הכנסת כתוצאה מהפגיעה הישירה

17:22 - דיווח בסוריה: תקיפות ישראליות באזור דמשק וקוניטרה. בסוריה מדווחים על תקיפה ישראלית באזורים הקרובים לעיירה ערנה באזור המערבי של דמשק, ובאזור העיירה חדר בקוניטרה. "המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם", ארגון אופוזיציה הפועל מלונדון, דיווח כי התקיפות בוצעו אחרי שנצפו תנועות של גורמים המזוהים עם איראן באזור. (ליאור בן ארי)
17:04 - צה"ל תקף תשתיות חיזבאללה בלבנון; 9 לוחמים נפצעו מהירי בגבול, אחד במצב קשה. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, תצפיתניות צה"ל זיהו מבנה אליו ברח המחבל ששיגר את טיל הנ"ט לעבר הכנסייה המפורסמת באיקרית שבגליל המערבי מוקדם יותר היום, כוחות צה"ל תקפו את המבנה.
כתוצאה מהירי לעבר מרחב שומרה נפצעו מספר לוחמי צה"ל שהגיעו לפינוי אזרח שנפצע קודם לכן בנקודה, אחד הלוחמים נפצע באורח קשה ושמונה לוחמים באורחים בינוני וקל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.
כמו כן, זוהה ירי לעבר מרחב דובב אשר בוצע מסמוך למסגד שממוקם בלב הכפר יארון שבדרום לבנון. בנוסף, בשעות האחרונות מספר שיגורים לעבר מרחב יפתח והר דב. צה"ל תקף בירי טנקים וארטילריה מקורות הירי. (יואב זיתון)

16:02 - מטען חבלה התפוצץ ליד השגרירות בהודו, הערכה בישראל: "ניסיון פיגוע". משטרת ניו דלהי בהודו פתחה בסריקות בעקבות פיצוץ מאחורי שגרירות ישראל הממוקמת באזור צ'אנקיאפורי, השכונה הדיפלומטית בעיר. במשרד החוץ הדגישו כי לא היו נפגעים. הפיצוץ אירע בשל מטען חבלה שהופעל, וההערכה בישראל היא שמדובר בניסיון פיגוע.
משרד החוץ מסר: "הערב (שעון הודו), היה פיצוץ בקרבת שגרירות ישראל בניו דלהי. לא היו נפגעים כתוצאה מהפיצוץ ולכל השליחים ועובדי השגרירות שלום. נסיבות האירוע נמצאות בחקירת הרשויות המקומיות בשיתוף מלא עם גורמי הביטחון הישראלים". (איתמר אייכנר)
16:00 - בשכונה שצופה על כפר עזה: לוחמי גבעתי חיסלו מחבלים - ומצאו תמונות של אישה וילדים עם רובים. צה"ל הודיע כי לוחמי גדוד "צבר" של חטיבת גבעתי נלחמים בימים האחרונים יחד עם כוחות הנדסה ושריון תחת צוות הקרב של חטיבה 460 בשכונת דרג' תופאח בעיר עזה. השכונה הזו משקיפה על כפר עזה, שם אירעו מבין הזוועות הקשים ביותר בטבח 7 באוקטובר ושם גם נלחמו לוחמי גדוד צבר באותו היום מול מחבלי החמאס.
דובר צה"ל מסר כי בקרבות בדרג' תופאח הלוחמים חיסלו מחבלים רבים בהיתקלויות פנים מול פנים ובאמצעות הכוונת כלי טיס. כמו כן, בפרדס בשכונה, איתרו והשמידו 10 פירי מנהרות. בסריקות באזור מצא הכוח מטען, ארגז רימוני רסס, מדים של כוח נוחבה ווסטים – וגם "תמונות משפחתיות" של ילדים קטנים ואישה מבוגרת שמחזיקים נשקים ארוכים.
סגן אלוף אבירן, מפקד גדוד צבר, אמר: "אני ואנשיי ב-7 באוקטובר נלחמנו בכפר עזה נגד מרצחים מתועבים שיצאו מכאן במקום בו אנו נמצאים. בחודשיים האחרונים נלחמנו ברצועת עזה, היינו במקומות עמוקים יותר – אבל היום אנחנו נמצאים במקום סמלי. מהמקום בו אני נמצא כשאנו מסתכלים אחורה אנו רואים את כפר עזה שוב, רק הפעם כשאנו נמצאים בעמדה אחרת, הפעם אנחנו נמצאים אצל האויב בתוך הבתים ומגנים עליכם. אנו גדוד צבר מתחייבים מכאן שנילחם עד אשר תוכלו לחזור לבתיכם בבטחה, בתחושת ביטחון מלאה. אנו נילחם עד הניצחון". (יואב זיתון)

15:54 - בנו של קצין משמרות המהפכה שחוסל בסוריה: "להמשיך בכל הכוח". סאדק מוסאווי, בנו של בכיר משמרות המהפכה סייד רזא מוסאווי - שחוסל אתמול ליד דמשק בתקיפה שיוחסה לישראל - התראיין לרשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה ואמר: "אנחנו אומרים לאויב, למרות שאיבדנו אנשים, נמשיך בדרך הזו. אני שולח את ברכתי ללוחמים וקורא לכולם להמשיך בדרך בכל הכוח".
מוסאווי הבן התייחס גם ליחסים בין אביו למפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני, שחוסל כבר ב-2020 וצולם עם אביו בעבר, וטען כי הם היו קרובים: "היחסים ביניהם היו מעבר ליחסים צבאיים", אמר. (ליאור בן ארי)
15 צפייה בגלריה
 רזא מוסאווי
 רזא מוסאווי
רזא מוסאווי
15:45 - חיזבאללה: שיגרנו טילי בורקאן למוצב בגבול. חיזבאללה טוען כי שיגר טילי בורקאן בשעה 14:50 לעבר מוצב זבדין בשטח ישראל. מאז הבוקר לקח ארגון הטרור הלבנוני אחריות לשבע מתקפות שבוצעו לטענתו בגבול. (ליאור בן ארי)
15:21 - דיווח פלסטיני: 3 הרוגים בהפצצת רכב בחאן יונס. הפלסטינים מדווחים על שלושה הרוגים ופצוע אחד בתקיפה אווירית שכוונה נגד רכב של אגף המים העירוני של הרשויות העזתיות, באזור חאן יונס שבדרום הרצועה. לא ברור לפי שעה מהי זהות ההרוגים, ואם מדובר בסיכול ממוקד. (עינב חלבי)

15:18 - צה"ל על הירי לכנסייה: "לא רק הפרה של החלטה 1701, אלא פגיעה בחופש הדת". בהודעה באנגלית שפורסמה ברשת X מסר צה"ל כי בירי טיל הנ"ט לכנסייה באיקרית שבגליל הייתה פגיעה ישירה במבנה המפורסם. "זו לא רק הפרה ברורה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, אלא פגיעה בחופש הדת", נכתב בהודעה. בירי נפצע בינוני אזרח בן 80 שהגיע להתפלל בכנסייה לרגל חג המולד. (יאיר קראוס)

14:52 - בעזה טוענים: 241 פלסטינים נהרגו ביממה האחרונה. משרד הבריאות בעזה, שנתון לשלטון חמאס, טוען כי ביממה האחרונה נהרגו ברצועה 241 בני אדם ועוד 382 נפצעו. לדבריו מפרוץ המלחמה נהרגו ברצועה 20,915 בני אדם ו-54,918 נפצעו. (עינב חלבי)
15 צפייה בגלריה
הרס כתוצאה מ תקיפות צה"ל ב חאן יונס 26.12.23 מלחמת עזה
הרס כתוצאה מ תקיפות צה"ל ב חאן יונס 26.12.23 מלחמת עזה
ההרס בחאן יונס
(צילום: REUTERS/Arafat Barbakh)
14:50 - שתי רקטות שוגרו לעבר שדרות, אחת נפלה מחוץ לעיר. שתי רקטות שוגרו לעבר שדרות במטח האחרון לעוטף. אחת מהרקטות יורטה, בעוד שהשנייה נפלה מחוץ לעיר. לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש. (מתן צורי)
14:22 - האזרח שנפצע מירי נ"ט לכנסייה בגליל - כבן 80. האזרח שנפצע מירי נ"ט של חיזבאללה, לעבר הכנסייה המפורסמת באיקרית שבגליל המערבי, הוא קשיש בשנות ה-80 לחייו. תחילה דווח שמצבו קשה, אך בית החולים עדכן בהמשך שמצבו מוגדר בינוני.
האיש הגיע לשם כדי להתפלל לרגל חג המולד, ונפגע מהירי של חיזבאללה. ירי נוסף בוצע לעבר כוח צה"ל שהגיע לחלצו, ובמקום התנהלו חילופי אש קשים.
הכנסייה המדוברת היא משרידיו האחרונים של איקרית, כפר ערבי-נוצרי שפונה מיושביו בהוראת הצבא במהלך מלחמת העצמאות ב-1948, אבל למרות הבטחה שקיבלו לא הורשו לחזור לבתיהם. הכנסייה הפכה מאז לסמל עבור העקורים וצאצאיהם, והם מגיעים אליה במועדי חג ובאירועים שונים לכינוסים קהילתיים. (יאיר קראוס)
14:11 - אזעקה באשקלון והסביבה; מצרים מאשרת: יורט כטב"ם באזור סיני. אזעקות נשמעו באשקלון ובסביבתה, וכן בעוטף עזה. במקביל, גורמי ביטחון מצריים אישרו את הדיווחים על יירוט עצם בשמי סיני, ומסרו כי מדובר בכטב"ם. (רויטרס)
15 צפייה בגלריה
יירוטים ב אשקלון מלחמת עזה 26.12.2023
יירוטים ב אשקלון מלחמת עזה 26.12.2023
יירוטים בשמי אשקלון
13:56 - סבא"א מזהירה: איראן הגדילה בחזרה את קצב העשרת האורניום. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) מסרה כי איראן הגדילה בחזרה את הקצב שבו היא מעשירה אורניום לרמה של 60%, רמה הקרובה מאוד לזו שנדרשת עבור נשק גרעיני. לפי הדיווח, טהרן חזרה להפקת כ-9 ק"ג בחודש, בניגוד להפקת 3 ק"ג באותו פרק זמן.
בספטמבר אישרו בסבא"א כי איראן האטה את קצב העשרת האורניום כחלק מניסיון להגיע להבנות מצומצמות בין טהרן לארה"ב. לפי הודעת הסוכנות היום, איראן הגדילה את קצב ההעשרה מאז סוף נובמבר במתקני הגרעין שלה בפורדו ובנתנז.
15 צפייה בגלריה
איראן גרעין צנטריפוגות במתקן הגרעיני ב נתאז
איראן גרעין צנטריפוגות במתקן הגרעיני ב נתאז
המתקן הגרעיני בנתנז
(צילום: איי פי)
13:32 - דיווח מצרי: פיצוצים בשמי דהב שבסיני, עצם יורט. הערוץ המצרי "אל-קאהרה אל-אחבאריה" דיווח כי פיצוצים נראו בשמי דהב שבסיני וכי גוף מעופף הופל במרחק של שני קילומטרים מהחוף. לפני כשבועיים התרחשה תקרית דומה באותה האזור שטופלה על ידי ההגנה האווירית המצרית. מאוחר יותר טען דובר הצבא החות'י כי "ביצענו פעולה צבאית נגד מטרות רגישות באזור אילת, באמצעות כמות גדולה של כטב"מים". (ליאור בן ארי)
13:11 - אמצעי לחימה ולוחית רישוי צהובה: זה מה שאיתרו לוחמים בחדר ילדים בצפון הרצועה. בימים האחרונים חיסל צוות הקרב של גדוד 931 בסיוע מכלול האש של צוות הקרב החטיבתי של הנח"ל מחבלים רבים בהיתקלויות באזור דרג' תופאח שבצפון רצועת עזה. נוכח ההיתקלויות הרבות וההבנה שהאזור רווי מחבלים ואמצעי לחימה, יצא אתמול צוות הקרב הגדודי לפשיטות יזומות באזור.
במהלך הפשיטות, איתרו הלוחמים באחד מהבתים האזרחיים עשרות כלי נשק מסוג קלצ'ניקוב, רימונים, בזוקות, ראשי RPG, ולוחית רישוי ישראלית שנמצאו מתחת לשמיכות בתוך חדר הילדים. (יואב זיתון)
13:11 - חילופי אש כבדים בין צה"ל לחיזבאללה בזירת פגיעת הנ"ט בכנסייה בגליל. כוחות צה"ל מנהלים חילופי אש כבדים נגד כוחות חיזבאללה בזירת פגיעת טיל הנ"ט בכנסייה שבכפר איקרית בגליל המערבי, שממנו נפצע אזרח. (יואב זיתון ויאיר קראוס)
12:40 - סדרת שיגורי נ"ט ליישובים בגבול לבנון, אזרח נפצע מירי לכנסייה. אזרח נפצע מפגיעת טיל נ"ט לעבר כנסייה באזור הכפר איקרית שבמרחב שומרה בגליל המערבי. כוחות צה"ל וצוותי מד"א מטפלים בפצוע בזירה. לאחר הגעת הכוחות בוצע ירי נ"ט נוסף למרחב. בנוסף, טיל נ"ט שוגר גם למושב דוב"ב. צה"ל משיב אש בתגובה. (יאיר קראוס)
12:39 - לנט רומז שישראל תקפה באיראן: "יש 7 זירות, פעלנו ב-6 מהן". שר הביטחון יואב גלנט אמר בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת כי "אנחנו במלחמה רב-זירתית. מתחילתה, הותקפנו משבע זירות - פעלנו כבר בשש מהן". גלנט סקר בפני חברי הכנסת את פעילות כוחות צה"ל בגזרות הלחימה השונות, בדגש על התקדמות הלחימה ברצועת עזה בהתאם לשלבי הלחימה.
גלנט פירט: "אנחנו נמצאים במלחמה רב זירתית, ומותקפים משבע גזרות שונות – עזה, לבנון, סוריה, יו"ש, עיראק, תימן ואיראן. הגבנו ופעלנו כבר בשש מתוך הגזרות האלה, ואני אומר כאן בצורה המפורשת ביותר - כל מי שפועל נגדנו הוא מטרה פוטנציאלית, אין חסינות לאף אחד.
"מדינת ישראל תדע מה לעשות, מערכת הביטחון נערכת, המציאות שבה תוקפים אותנו ואנחנו מרוסנים, היא נכונה לפי השיקול שלנו, ואת התוצאות בעזה כולם רואים ומבינים. מי שרואה אותן במיוחד אלה חמאס, איראן וחיזבאללה. אני רוצה לומר לכם שזו מלחמה ארוכה, קשה, יש בה מחירים כבדים, אבל ההצדקה שלה היא הגבוהה ביותר שיכולה להיות. אנחנו הותקפנו באופן ברוטלי וברברי על מנת להרתיע אותנו מלחיות כאן. אנחנו חייבים להבהיר שמי שעושה מהלך מהסוג הזה נחרץ דינו. בין אם זה ייקח חודשים ובין אם זה ייקח שנים, את העניין הזה חייבים לסיים". (יואב זיתון)
12:33 - טיל נ"ט פגע בלולים בדוב"ב שבגליל העליון, אין נפגעים. טיל נ"ט פגע בלולים במושב דוב"ב שבגליל העליון. אין נפגעים, נזק נגרם למקום. (יאיר קראוס)
12:16 - הותר לפרסום: מת מפצעיו סמ"ר דניאל נחמני, שנפצע בשישי בגבול הצפון. דובר צה"ל התיר לפרסם כי סמ"ר דניאל נחמני (21) מכפר סבא, לוחם בגדוד 71, עוצבת 'ברק' (188), נפטר מפצעיו לאחר שנפגע בפעילות מבצעית בצפון הארץ בשישי האחרון.
סמ"ר נחמני נפצע אנושות מפגיעת רסיס בראשו כתוצאה מירי נ"ט, בתקרית שבה נהרג סמל עמית הוד זיו. החובשים ייצבו את מצבו בשטח והוא פונה במסוק לבית חולים. הבוקר, דובר צה"ל התיר לפרסם כי סמל-ראשון במיל' אלישע יהונתן לובר (24) מהיישוב יצהר, ורב-סמל במיל' יוסף גיטרץ (25) מתל אביב, נפלו בדרום רצועת עזה. (יואב זיתון)
15 צפייה בגלריה
סמ"ר דניאל נחמני ז"ל
סמ"ר דניאל נחמני ז"ל
סמ"ר דניאל נחמני ז"ל
12:04 - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון בתגובה לשיגורים לעבר הר דב ושומרה. לפני זמן קצר זוהו כמה שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב ושומרה, ולוחמי צה"ל תקפו בתגובה מטרות בלבנון. כך נמסר מדובר צה"ל. עוד נמסר כי בשעות הבוקר מטוס קרב של חיל האוויר תקף תשתית טרור של חיזבאללה בשטח לבנון, וכן כי טנק ירה לעבר מטרה על מנת להסיר איום שנשקף מלבנון. בנוסף צוין כי מוקדם יותר הבוקר שוגר טיל קרקע-אוויר משטח לבנון לעבר כלי טיס של חיל האוויר שפעל במרחב. הטיל לא פגע בכלי, שסיים את משימתו בהצלחה. (יואב זיתון)


11:30 - דיווח: פיצוצים ליד ספינה בים האדום. סוכנות פעולות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) עדכנה כי קיבלה שני דיווחים על כטב"מים שנצפו סמוך לספינה כ-50 מייל ממערב לעיר הנמל התימנית חודיידה. לפי הדיווח, שני פיצוצים נצפו ליד הספינה. עוד נמסר כי צוות הספינה לא נפגע, ונמצא בקשר עם הכוח הרב לאומי שאמון על שמירה על חופש השיט בים האדום. לפי הדיווח, הספינה המשיכה בדרכה. (רויטרס)
10:45 - אחרי רצף ההצהרות האנטישמיות שלו, קניה ווסט מתנצל בפנים העם היהודי. "אני מתנצל בכנות על כל התפרצות לא מתוכננת שנגרמה על ידי מילותיי או פעולותיי", כתב הזמר בחשבון האינסטגרם שלו. "אני מתחרט מאוד על כל כאב שאולי גרמתי".

10:40 - דיווח: 6 טילים שוגרו מלבנון למוצב צה"ל בהר דב, חיזבאללה קיבל אחריות. תחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" דיווחה על שיגור של שישה טילים מלבנון שנורו לעבר מוצב צה"ל באזור הר דב. במקביל, חיזבאללה קיבל אחריות על הירי. (ליאור בן ארי)
10:00 - יפן הטילה סנקציות אישיות על בכירי חמאס סינוואר, דף ועיסא. יפן הטילה סנקציות אישיות נגד בכירי החמאס יחיא סינוואר, מוחמד דף ומרוואן עיסא. כך הודיע מזכיר הקבינט היפני. הסנקציות, שכוללות הקפאת נכסים, תשלומים והעברות, מתווספות לסנקציות שהטילה ממשלת יפן על תשעה בכירים נוספים בחמאס לפני כמה שבועות. מדובר בשינוי משמעותי מצד המדינה, שבעבר תמיד קראה להפסקת אש מיידית בין ישראל לפלסטינים. נזכיר, שרת החוץ היפנית נפגשה בטוקיו עם משפחות החטופים, ויפן גם נמנעה בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על הקריאה הרוסית להפסקת אש. (איתמר אייכנר)
9:00 - 8 נעצרו במבצע באזור טול כרם, עשרות כלי נשק ומטענים אותרו והושמדו. במבצע של חטיבת מנשה במחנה הפליטים נור א-שמס שבאזור טול כרם אותר מבנה שבו נמצאו עשרות כלי נשק, מטענים ואמצעי לחימה, שהושמדו על ידי לוחמי צה"ל. כ-8 חשודים נעצרו. (אלישע בן קימון)
8:50 - חוסלו מחבלים שניסו להניח מטען סמוך לטנק בצפון עזה, 100 מטרות הותקפו מהאוויר. במהלך הלילה נתקלו כוחות מחטיבה 261 (בה"ד 1) באזור ג'אבליה בחוליית מחבלים חמושה שניסתה להניח מטען נפץ סמוך לטנק צה"ל שבו שהו חלק מהלוחמים. הכוחות תקפו בתגובה את המחבלים ובמהלך הקרב הכווינו כלי טיס של חיל האוויר, ובסיוע מכלול האש של החטיבה חוסלו המחבלים והושמד המבנה הצבאי בו פעלו. במקביל, לוחמי צה"ל ממשיכים לתקוף בעזה מהים, האוויר והיבשה. בין היתר, כחלק מהסיוע לכוחות המתמרנים בשטח, חיל האוויר השלים מטס תקיפה בדרום הרצועה שבמהלכו הותקפו יותר מ-100 מטרות טרור של חמאס, בהן פירי מנהרות, תשתיות טרור ואתרים צבאיים המשמשים את הארגון לפגיעה בכוחות צה״ל. (יואב זיתון)

8:50 - ישראל מבקשת מסוקי קרב, ארה"ב מסרבת. בעיצומה של הלחימה בעזה ובצפון, בצה"ל ביקשו בשבועות האחרונים מהפנטגון לקבל מסוקי קרב לתגבור המערך בחיל האוויר, אך ארה"ב מסרבת בינתיים לבקשה. עם זאת, על פי מקורות ביטחוניים המילה האחרונה בסוגיה הרגישה טרם נאמרה, והלחץ הישראלי להביא מסוקי אפאצ'י נוספים לצה"ל נמשך כל העת. שר הביטחון יואב גלנט העלה את הסוגיה בדיון סגור עם עמיתו לויד אוסטין, שר ההגנה האמריקני, שהיה בביקור בארץ בשבוע שעבר.
העומס על שתי טייסות האפאצ'י כה גדול, עד כדי כך שמפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, התבקש לאשר למספר טייסים ותיקים, בני 55-54, לחזור לטוס באופן חריג למרות שעברו את גיל הטיסה המבצעית - 51. בנוסף, טייסים מבוגרים יותר, בני 60-55, גויסו באופן חריג לתפקידים מבצעיים קרקעיים בשתי טייסות הקרב. (יואב זיתון)
15 צפייה בגלריה
מסוק צה"ל תוקף ב רצועת עזה
מסוק צה"ל תוקף ב רצועת עזה
מסוק קרב של צה"ל תוקף ברצועת עזה
(צילום: רויטרס)

7:30 - סיכום חדשות הלילה. דובר צה"ל התיר לפרסם את שמותיהם של שני חללי צה"ל שהודעה נמסרה למשפחותיהם: סמל-ראשון במיל' אלישע יהונתן לובר (24) מהיישוב יצהר, לוחם בגדוד השריון 8104 של חטיבה 197, נפל אתמול בהיתקלות עם מחבלים בדרום רצועת עזה; רב-סמל במיל' יוסף גיטרץ (25) מתל אביב, לוחם בגדוד השריון 7029 של חטיבה 179, נפל מירי טיל נ"ט בדרום רצועת עזה. בנוסף, שני לוחמים בגדוד 82, קצין בגדוד 75 בחטיבה 7, ולוחם בגדוד 6646 של חטיבה 646 נפצעו אתמול בקרבות בעזה. הודעה נמסרה למשפחות הנפגעים.
15 צפייה בגלריה
אלישע יהונתן לובר ויוסף גיטרץ ז"ל
אלישע יהונתן לובר ויוסף גיטרץ ז"ל
אלישע יהונתן לובר ויוסף גיטרץ ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, איים לקראת חצות שארצו תגיב על חיסול בכיר משמרות המהפכה בסוריה רזא מוסאווי - ואמר כי "תל אביב צריכה לספור לאחור". עוד קודם לכן זוהו שיגורים מלבנון למנרה, אחרי שחיזבאללה טען שחיסול הבכיר מהווה "חציית גבול" מצד ישראל - שכבר חיסלה שלושה אנשי משמרות המהפכה בחודש האחרון.
שלושה חיילים אמריקנים נפצעו אתמול בעיראק במתקפה של מיליציות פרו-איראניות, אחד מהם במצב קשה. כך מסר הפנטגון, שציין כי ארצות הברית תקפה בתגובה אתרים בעיראק. בתגובה תקפה ארה"ב יעדים של גדודי חיזבאללה העיראקיים, ולפי הדיווחים ישנם הרוגים בתקיפות אלה.
ג'מה קונל, ראש הצוות של האו"ם לעניינים הומניטריים שנמצאת כעת ברצועת עזה, כינתה את העברת האוכלוסייה העזתית לפי הנחיות צה"ל כ"לוח שחמט אנושי". לדבריה, אלפי בני אדם נעקרים ממקומם שוב ושוב, ללא הבטחה שהמקום החדש אליו יגיעו יהיה בטוח לחלוטין. לדבריה, "אין מקום בטוח בעזה". בנוסף, היא ציינה כי פעמים רבות האזורים שנחשבים בטוחים הם כה צפופים שכבר אין בהם מקום לאנשים נוספים. "דיברתי עם אנשים רבים, יש כל כך מעט מקום ברפיח שאנשים פשוט לא יודעים לאן הם יכולים ללכת", אמרה קונל.
לאורך הלילה נשמעו אזעקות צבע אדום בשדרות, נחל עוז, איבים וניר עם.