סגור

נציגי צה"ל והמוסד יגיעו היום לדוחא כדי לדון בפרטי העסקה: "הכיוון חיובי"

צה"ל הודיע על מותו של לוחם השיריון בן ה-19 מכפר סבא שנחטף לעזה; שני לוחמי גבעתי, סמ"ר עידו זריהן וסמ"ר נריה בלטה, נהרגו אתמול בקרב בדרום הרצועה; 9 נפילות במטחים לאזור קריית שמונה, צה"ל תקף בדרום לבנון; היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש סיכום על קווי מתאר כלליים לעסקה". נתניהו: "חמאס צריך לרדת למקום סביר. מבצע ברפיח? אולי יידחה - אבל זה יקרה"

23:30 - מתאם הפעולות בשטחים: שיירת משאיות סיוע הומניטרי נכנסה לצפון רצועת עזה. בצל הדיווחים על קשיים בהגעת סיוע הומניטרי לצפון רצועת עזה, מתאם הפעולות בשטחים הודיע כי תואמה כניסת שיירת סיוע לאזור. מעבר משאיות הסיוע תואם עם הסהר האדום ואונר"א, והן נכנסו לרצועה דרך אחד המעברים בדרומה. (עינב חלבי)
21:30 - מטוסי קרב תוקפים יעד חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תוקפים יעד חיזבאללה בכפר יארין שבדרום לבנון. (יואב זיתון)
20:15 - נציגי צה"ל והמוסד יגיעו מחר לדוחא כדי לדון בפרטי העסקה: "הכיוון חיובי". משלחת המורכבת מנציגי צה"ל והמוסד תגיע מחר לדוחא, בירת קטאר, כדי לדון בפרטי עסקת החטופים, זאת למרות שחמאס טרם השיב למתווכות על המתווה שהוסכם בפריז. השיחות צפויות לעסוק ברשימת שמות החטופים, מפתח השחרור, זהות האסירים שישוחררו, תנאי הפסקת האש, הפסקת איסוף מודיעין וחזרה מוגבלת של אזרחים לצפון רצועת עזה. בכירים בישראל אמרו כי "אין לדעת על מה סינוואר חושב. זה ייקח עוד זמן עד שהעסקה תבשיל אבל הכיוון חיובי". קבינט המלחמה אישר את יציאת המשלחת. (איתמר אייכנר)
18:05 - הרחפן מזהה מחבלים, לוחמי אגוז מחסלים. דובר צה"ל עדכן על פעילות הכוחות במערב חאן יונס, ומסר כי קרבות פנים אל פנים מתחוללים בשכונות הצפופות ביותר במערב העיר. צפו בתיעוד הקרבות שאותם מנהלים לוחמי יחידת אגוז, ושבו מוצגת למעשה שיטת העבודה ברצועה - עם שימוש ברחפנים.
לוחמי אגוז, כך מסר צה"ל, נתקלים בחוליות רבות של מחבלים ומחסלים אותם עם ירי מדויק ואמצעים נוספים. באחת ההיתקלויות זיהו הלוחמים - באמצעות רחפן - שני מחבלים מתבצרים בתוך בית ששימש כמתחם לחימה מאולתר. "הלוחמים ניהלו קרב מול המחבלים, חתרו למגע והשליכו לעברם רימונים. המחבלים חוסלו", נמסר. לאחר החיסול, פשטו הלוחמים על המתחם וסרקו אותו. (יואב זיתון)
17:55 - מטוסי קרב הפציצו חוליית מחבלי חיזבאללה, יורטה "מטרה חשודה" שחצתה את הגבול. צה"ל הודיע כי תקף באזור הכפר בלידא שבדרום לבנון חוליית מחבלים של חיזבאללה. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי כלי טיס זיהה את החוליה יוצאת ממבנה צבאי של ארגון הטרור - ומטוסי קרב תקפו אותה, וכן שני מבנים צבאיים נוספים באזור.
עוד נמסר, בהתייחסות להתרעה אחר הצהריים על חשד לחדירה אווירית באצבע הגליל, כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו באזור "מטרה אווירית חשודה" - שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל. בשעות האחרונות זוהו גם שיגורים מלבנון לשטח ישראל באזורי מרגליות, הר דב, קריית שמונה, מנרה ומלכיה. "כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי", נמסר.
בתקיפה בבלידא נהרג לפי הדיווחים בלבנון פעיל חיזבאללה אחד. ארגון הטרור הלבנוני הודיע כי בתגובה לתקיפה הזו ביצע שתי מתקפות משלו בגבול, באזור מנרה ומלכיה, ב-16:35 ו-16:50 (בהתאמה). לאורך היום טען חיזבאללה לחמש מתקפות מצדו בגבול. (יואב זיתון)
16:43 - עוד אזעקות בגליל העליון. אזעקו הופעלו בדישון ובמלכיה שבאזור הגליל העליון. (יאיר קראוס)
16:39 - נתניהו על המגעים לעסקה: "חמאס צריך לרדת למקום סביר. מבצע ברפיח? אולי יידחה - אבל זה יקרה". ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לרשת CBS האמריקנית, ואמר בהתייחסות למגעים מול חמאס כי אף ש"כולנו עובדים על עסקת חטופים", הוא לא יכול לקבוע כעת שהיא תושג. הוא הוסיף שעל חמאס "לרדת" בדרישותיו ולהגיע למה שכינה "מצב סביר".
נתניהו התייחס גם למבצע המתוכנן ברפיח, ואמר כי היום יכנס דיון לאישור התוכניות המבצעיות שלו. הוא טען כי כשהמבצע יתחיל, "אנחנו נהיה במרחק של שבועות מניצחון מוחלט". עם זאת, ראש הממשלה הודה שעסקה מול חמאס עשויה להביא לדחיית המבצע: "אם תהיה לנו עסקה, הוא יידחה במידה מסוימת, אבל זה יקרה. אם לא תהיה לנו עסקה, נעשה את זה בכל מקרה".
6 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו 18.2.24
ראש הממשלה בנימין נתניהו 18.2.24
ראש הממשלה בנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
16:34 - חיזבאללה מדווח על ההרוג ה -215 שלו במלחמה; פיקוד העורף על החשד לחדירת כלי טיס: "האירוע הסתיים". חיזבאללה הודיע על מותו של פעיל ארגון הטרור, עלי כרים נאסר מהעיירה חדאת'א בדרום לבנון. מפרוץ המלחמה דיווח חיזבאללה על 215 הרוגים בשורותיו, אבל בישראל מעריכים שהמספר האמיתי גבוה יותר.
במקביל, פיקוד העורף הודיע בהמשך לחשד לחדירה אווירית באצבע הגליל כי "האירוע הסתיים". לא נמסר אם הייתה חדירה, ואם היה יירוט כלשהו. (ליאור בן ארי)
16:22 - חשש לחדירת כלי טיס עוין במטולה וקריית שמונה. התרעה מחשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלה באזור אצבע הגליל - בכלל זאת במטולה, קריית שמונה ותל חי. (יאיר קראוס)
16:21 - היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש סיכום על קווי מתאר כלליים לעסקה, המו"מ יימשך". היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, אמר כי נציגי ישראל, מצרים וארה"ב סיכמו - כוונתו כנראה לפסגה בפריז - על הבנות בנוגע ל"קווי המתאר הבסיסיים" של עסקת חטופים שתכלול הפסקת אש זמנית. בריאיון לרשת NBC הוסיף סאליבן כי המו"מ נמשך וכי הוא ידרוש שיחות לא-ישירות בתיווך קטאר ומצרים מול חמאס.
סאליבן שב והדגיש בריאיון כי ארה"ב מתנגדת למבצע ישראלי ברפיח - אלא אם תוצג תוכנית להגנה על האזרחים הפלסטינים שם. הוא ציין כי נשיא ארה"ב ג'ו ביחידן לא קיבל תדרוך בנוגע לתוכנית הישראלית למבצע ברפיח.

15:57 - דיווח: פעיל חיזבאללה נהרג בתקיפה ישראלית בכפר בדרום לבנון. העיתון הלבנוני "א-נהאר" מדווח כי פעיל חיזבאללה נהרג בתקיפה שיוחסה לישראל בכפר בלידא שבדרום לבנון. לפי הדיווח עוד כמה אנשים נפצעו בתקיפה הזו. (ליאור בן ארי)
15:53 - הירי למנרה: נפילה אותרה בשטח פתוח. במועצה האזורית גליל עליון עדכנו, בהמשך לאזעקה שנשמעה לפני דקות אחדות במנרה, כי זוהתה נפילה בשטח חקלאי מצפון לקיבוץ - השוכן באזור קריית שמונה. לאורך הצהריים דווח כבר על לפחות תשע נפילות בשטחים פתוחים באזור העיר. (יאיר קראוס)
15:36 - הותר לפרסום: סמל עוז דניאל, שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר, הוכרז כחלל צה"ל. דובר צה"ל הודיע על מותו של סמל עוז דניאל, בן 19 מכפר סבא ולוחם בגדוד 77 של עוצבת "סער מגולן" (7), שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר. דניאל ז"ל נהרג בקרב כבר בפרוץ המלחמה, וגופתו נחטפה אז. הרב הצבאי הראשי קבע את מותו לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן. הממצאים שאותרו מאפשרים גם, על פי ההלכה, להביאו לקבורה - אף שכאמור גופתו חטופה. (יואב זיתון)
6 צפייה בגלריה
סמל עוז דניאל ז"ל
סמל עוז דניאל ז"ל
סמל עוז דניאל ז"ל
15:36 - המטחים לקריית שמונה: 8 טילים נפלו בשטחים פתוחים. כעת: אזעקה נוספת באזור. אזעקה הופעלה במנרה שבגליל העליון, באזור קריית שמונה. בעיריית קריית שמונה עדכנו דקות לפני כן כי במטחים האחרונים מלבנון נפלו שמונה טילים בשטחים פתוחים באזור העיר. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק. בהודעת העירייה צוין כי מהבוקר הופעלו בעיר שלוש אזעקות, ובמטח שנורה ב-13:30 נפלו שלושה טילים בשטחים פתוחים, ועוד חמישה במטח ששוגר ב-13:59. (יאיר קראוס)
15:32 - יירוט מול חופי נהריה, צה"ל: "ככל הנראה מדובר בהתרעת שווא". יירוט התרחש מעל הים, מול חופי נהריה, ובצה"ל עדכנו כי הוא נבע ככל הנראה בשל התרעת שווא. "שוגרו מיירטים בעקבות זיהוי במרחב הימי מול נהריה. האירוע הסתיים וככל הנראה מדובר בהתרעת שווא", נמסר בהודעת דובר צה"ל. (יאיר קראוס)
15:25 - בצל קשיי חלוקת הסיוע: "המוני משאיות הצטברו בצד המצרי של מעבר רפיח". רשת "אל-ג'זירה" הקטארית פרסמה צילומי אוויר שבהם נראית שיירה ענקית של משאיות סיוע שממתינות בצדו המצרי של מעבר רפיח, ליד הגבול עם רצועת עזה. לפי הדיווח בשיירה יש כ-2,000 משאיות. (עינב חלבי)

14:47 - בלבנון מדווחים על תקיפות נוספות של צה"ל בדרום המדינה. כתב אל-מנאר דיווח על תקיפה נוספת של צה"ל בדרום לבנון, הפעם באמצעות מטוסי קרב, באזור בלידא. במקביל חיזבאללה לקח אחריות על ירי לעבר מוצב צבאי, בפעם השלישית מהבוקר. (ליאור בן ארי)
14:34 - מועצה אזורית הגליל העליון: "אותרו נפילות בשטח חקלאי, נגרם נזק". מועצה אזורית הגליל העליון עדכנה כי לאחר אחד המטחים בשעה האחרונה "אותרו מספר נפילות בשטח חקלאי מדרום לקריית שמונה". נמסר כי נגרם נזק לרכוש ולציוד חקלאי. בהמשך עדכנה המועצה כי בין היתאר נגרם נזק לצינור השקייה באזור. (יאיר קראוס)
14:16 - נפילות בשטחים פתוחים בקריית שמונה. רקטות נפלו בשטחים פתוחים בקריית שמונה. בהודעה שנשלחה לתושבים נכתב: "בדקות האחרונות התקבלו התרעות על ירי רקטות לעבר שטחים פתוחים מצפון לצומת הגומא, אנא הימנעו מהגעה לאזור". (יאיר קראוס)
13:59 - עוד אזעקה בקריית שמונה. אזעקה נוספת נשמעת בשעה זו בקריית שמונה.
13:33 - בלבנון מדווחים על תקיפות בדרום המדינה. כעת: אזעקה בקריית שמונה. בלבנון דיווחו על תקיפות ארטילריה ישראליות בכפר שובא וכפר חמאם שבדרום המדינה. זמן קצר לאחר מכן נשמעה אזעקה בשאר ישוב ובקריית שמונה. (ליאור בן ארי)
13:12 - צה"ל מסכם את הפעילות בבית החולים בחאן יונס: כ-200 חשודים נעצרו, לא פגענו בחולים. צה"ל סיכם את פעילותו בבית החולים נאסר בחאן יונס, שנמשכה כשבועיים. במהלך הפעילות של כוחות אוגדה 98 ושייטת 13, לפי צה"ל, נעצרו במתחם כ-200 חשודים בפעילות טרור ונמצאו ממצאים נוספים המעידים על פעילות טרור מתוך בית החולים. "הפעילות בבית החולים התבצעה תוך הקפדה על פגיעה מינימלית בפעילות השוטפת של בית החולים וללא פגיעה בחולים ובצוות הרפואי", מסר דובר צה"ל.
בזמן הפעילות סיפקו כוחות צה"ל גנרטור חלופי שאפשר את המשך התפקוד של בית החולים וטיפול בחולים ולאורך כל הפעילות המערכות החיוניות של בית החולים המשיכו לתפקד על בסיס מערכת אל פסק (UPS). קציני מנהלת התיאום והקישור לעזה תיאמו כניסת אנשי מקצוע בכדי לבחון את בעיית החשמל בבית החולים. בשבוע האחרון קיבל בית החולים אספקה של מאות מנות מזון הכוללות - מים, מזון ציוד רפואי, ופורמולות מזון לתינוקות. בנוסף, תואמה למול הקהילה הבינלאומית הכנסת מיכלית סולר לטובת המשך הפעלת הגנרטורים בבית החולים. טרם יציאת הכוחות מבית החולים, בוצע ניקיון של המרחב והעברה נוספת של משלוח מזון לבית החולים.
צה"ל סיכם את הפעילות ואמר כי ימשיך לפעול, בהתאם לדין הבין-לאומי, נגד חמאס, הפועל באופן שיטתי מתוך בתי חולים ותשתיות אזרחיות. (אלישע בן קימון)
13:00 - במהלך הלילה: כוחות הביטחון עצרו 12 מבוקשים ביהודה ושומרון. לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 12 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, ודובר צה"ל מסר כי לא היו נפגעים בקרב הכוחות. כמו כן, צוין כי "בימים האחרונים הושלם מבצע הנדסי משותף בפיקוד חטיבת עציון של כוחות צה"ל ומג"ב, בהכוונה מודיעינית של שב"כ, ובוצעו עבודות הנדסיות לשיפור תשתית גדר הביטחון במרחב הכפר אבו דיס שבחטיבת עציון. (אלישע בן קימון)
12:15 - דיווחים: חמאס דן במתווה פריז; אחרי המו"מ בקטאר, עוד שיחות יתקיימו במצרים. הערוץ המצרי "אל-קאהרה אל-אחבאריה" דיווח מפי מקורות מצריים כי אחרי שיתקיים משא ומתן על עסקה לשחרור חטופים בדוחא שבקטאר, בהמשך לפסגה בפריז - יתקיימו פגישות גם במצרים, בניסיון להגיע להסכם על הפסקת אש. זאת בניגוד לפרסומים סותרים על כך שישראל לא מעוניינת יותר בשיחות בקהיר. במקביל, לפי דיווחים פלסטיניים, חמאס קיבל מהמתווכים את המתווה הכללי שסוכם בפריז. לפי הדיווחים, הנהגת חמאס עדיין דנה בתוכנית הכללית של העסקה, וטרם מסרה את תגובתה למתווכים. (ליאור בן ארי ועינב חלבי)
12:00 - הותר לפרסום: סמ"ר עידו אלי זריהן, לוחם סיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום הרצועה. דובר צה"ל התיר לפרסם כי סמ"ר עידו אלי זריהן, בן 20 מירושלים, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. סמ"ר זריהן ז"ל נפל בהיתקלות עם מחבלים בקרב שבו נפל סמ"ר נריה בלטה ז"ל. כמו כן, בהיתקלות נפצעו באורח קשה קצין ושני לוחמים בסיירת גבעתי. (יואב זיתון)
6 צפייה בגלריה
סמ"ר עידו אלי זריהן ז"ל
סמ"ר עידו אלי זריהן ז"ל
סמ"ר עידו אלי זריהן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
11:45- דיווח: שלושה הרוגים בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי בתקיפה המיוחסת לישראל בגבול סוריה-לבנון נהרגו שלושה בני אדם. לפי הדיווח, הותקפו שתי משאיות אזרחיות מערבית לחומס שבסוריה. (ליאור בן ארי)
10:25 - אזעקות בקריית שמונה וביישובים נוספים בגליל העליון. אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו בקריית שמונה וביישובים כפר גלעדי, מנרה, מרגליות, משגב עם ובתל חי שבגליל העליון.
6 צפייה בגלריה
קריית שמונה מלחמת חרבות ברזל עיר נטושה שוממה עיר רפאים
קריית שמונה מלחמת חרבות ברזל עיר נטושה שוממה עיר רפאים
קריית שמונה בזמן המלחמה
(צילום: אביהו שפירא)
9:50 - דיווח: שני פעילי חיזבאללה נהרגו ב"תקיפה ישראלית" בסוריה, ליד הגבול עם לבנון. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, מסר לערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" כי שני פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפת משאית אזרחית בגבול סוריה-לבנון, באזור אל-קסיר שבסוריה. במקביל, אתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, ייחס את התקיפה לישראל וציין כי מדובר ברכב ששייך לחיזבאללה. (ליאור בן ארי)
9:00 - צה"ל: נעצרו מחבלים בחאן יונס שניסו לברוח בחסות האוכלוסייה האזרחית. לוחמי צה"ל מחטיבה 7 עצרו ביממה האחרונה מחבלים שניסו לברוח בחסות האוכלוסייה האזרחית בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. במקביל, דובר צה"ל עדכן כי מכלול האש של אוגדה 98 זיהה חוליית מחבלים שהפעילה רחפן, וכלי טיס של צה"ל תקף וחיסל כמה מהם. במרכז הרצועה, לוחמים מחטיבת הנח"ל חיסלו כמה מחבלים, ובצפון הרצועה כוחות מאוגדת עזה זיהו חוליית מחבלים שהפעילה רחפן במרחב שאטי, והכווינו כלי טיס שתקף וחיסל אותה.
7:25 - הפלסטינים מדווחים: הרוגים בתקיפות ליליות בדיר אל-בלח וברפיח. הפלסטינים מדווחים כי חיל האוויר תקף הלילה בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. לפי הדיווחים, 26 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו. מלבד זאת דיווחו הפלסטינים כי שמונה בני אדם נהרגו בהפצצה שכוונה לבית במרכז רפיח.
7:20 - מסתמן: ישראל תציג למצרים את תוכנית הפעולה ברפיח. בישראל נערכים לטפל בארבעת גדודי חמאס שנותרו ברפיח שבדרום הרצועה, ומעלים הילוך מול מצרים כדי למנוע מתיחות מולה. מלבד זאת, בירושלים יצטרכו לתאם עם קהיר את העבודה על המכשול התת-קרקעי שישראל רוצה להקים איתה, כדי למנוע הברחות עתידיות לעזה. (יוסי יהושוע)
7:15 - סיכום חדשות הלילה. סמ"ר נריה בלטה נפל בדרום הרצועה. הלוחם, בן 21 משבי שומרון, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב שבו נפצעו באורח קשה קצין ושני לוחמים מגבעתי. הם פונו לבתי חולים ולפי צה"ל, משפחותיהם עודכנו.
6 צפייה בגלריה
סמ"ר נריה בלטה ז"ל
סמ"ר נריה בלטה ז"ל
סמ"ר נריה בלטה ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
משלחת ישראלית תצא לקטאר. קבינט המלחמה החליט בתום התייעצות טלפונית כי משלחת ישראלית תצא בימים הקרובים להמשך השיחות בדוחא שבקטאר. זאת לאחר שקיבל עדכון על המגעים בפריז, וכן סקירה ממנהלי המשא ומתן.
בכיר מצרי ל-AP: ממתינים לישראל. גורם מצרי בכיר אמר לסוכנות הידיעות AP כי המתווכות מול חמאס ממתינות לתשובת ישראל לטיוטת עסקה שכוללת - כפי שכבר דווח אתמול - שחרור של עד 40 חטופים, בהם נשים ומבוגרים, בתמורה לשחרור של עד כ-300 מחבלים פלסטינים - גם הם נשים, קטינים ומבוגרים ברובם. המגעים כעת נערכים תחת דד-ליין לא-רשמי של הגעה לעסקה עד תחילת הרמדאן, שצפוי ב-10 במרץ.
יועצו של הנייה: אי אפשר לדבר על הפסקת אש בלי עצירת המלחמה. בכירים בחמאס הביעו אמש פסימיות בנוגע להסכם מול ישראל, כשברקע דווקא דיווחים על התגמשות מצד ארגון הטרור במגעים. טאהר א-נונו, יועץ התקשורת של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "רוצה להמשיך במלחמה גם אם היא נוגדת את האינטרסים הישראליים". הוא טען כי חמאס ממשיך לדרוש במשא ומתן את סיום המלחמה ונסיגת צה"ל מרצועת עזה. "אי-אפשר לדבר על הפסקת אש זמנית בלי לעצור את המלחמה, להסיג את הכיבוש ולמסור סיוע (הומניטרי), ועל כך לא נוותר", אמר. "עוד לא הגענו לשלב של דיבור על חילופי שבויים", הוסיף.
ארה"ב ובריטניה תקפו כ-18 מטרות של החות'ים בתימן. ארה"ב ובריטניה תקפו כ-18 מטרות של החות'ים בתימן, בתגובה לגל התקיפות של ארגון הטרור נגד ספינות בים האדום ובמפרץ עדן. מטוסי קרב התקיפו בין היתר טילים, משגרים וכטב"מים של החות'ים. מדובר במתקפה המשותפת הרביעית של ארה"ב ובריטניה נגד החות'ים מאז 12 בינואר. (AP)
21 מפגינים נעצרו בת"א, לפיד: "לא ניתן לשלול את זכות המחאה באמצעות אלות ומכת"זיות". ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתח ביקורת על התנהלות המשטרה בהפגנה בצומת קפלן בתל אביב, ומסר כי "אלימות המשטרה הערב כלפי המפגינים, ובתוכם גם משפחות החטופים, היא מסוכנת ואנטי-דמוקרטית, ואינה יכולה להימשך. זכות המחאה היא זכות יסוד ולא ניתן לשלול אותה מהמפגינים באמצעות אלות ומכת״זיות". 21 מפגינים נעצרו במהלך המחאה. המשטרה מסרה: "לצערנו ראינו היום כמה מפגינים שהגיעו במטרה להתעמת עם שוטרים ולפגוע בהם, ולא לשם מחאה לגיטימית. אנו רואים בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית, ומאפשרים מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק, אך לא נאפשר הפרות סדר מכל סוג". (מורן אזולאי)
דיווח: 20 רקטות שוגרו במוצ"ש במטח הכבד לקריית שמונה. רשת "אל-ג'זירה" מדווחת כי במטח לעבר קריית שמונה מדרום לבנון שוגרו יותר מ-20 רקטות. לפחות רקטה אחת מהמטח הכבד יורטה. (ליאור בן ארי, יואב זיתון)
6 צפייה בגלריה
מחאה הפגנה ב קפלן תל אביב 24.2.24
מחאה הפגנה ב קפלן תל אביב 24.2.24
המחאה בקפלן
(צילום: REUTERS/Dylan Martinez)