שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

הקורונה גררה את דואר ישראל להפסד של 68 מיליון שקל ברבעון השלישי

הכנסות החברה ירדו ב-11% לעומת רבעון מקביל ועמדו על 400 מיליון שקל, לאור האטה בפעילות סחר מקוון ופעילות בנקאית; החברה מציגה הפסד תפעולי של 62 מיליון שקל ו-EBITDA שלילי של 24 מיליון שקל; מתחילת השנה חלה ירידה של 29% בהזמנת חבילות מחו"ל ושל 26% בהכנסות משירותי מט"ח

אביאור אבו 18:0226.11.20

דואר ישראל מסכם את הרבעון השלישי של 2020 עם הפסד נקי של 68 מיליון שקל, אל מול רווח נקי של 42 מיליון שקל ברבעון המקביל – כך עולה מהדו"ח שפרסמה היום (ה') החברה, על רקע תהליך הפרטתה ומכירת 20% ממניותיה למשקיע חיצוני בשלב הראשון.

 

הכנסות החברה ממכירות ומתן שירותים ירדו ב-11% לעומת הרבעון המקביל ועמדו על כ-400 מיליון שקל. עם זאת, עלות המכירות והשירותים דווקא עלתה ב-2% לעומת רבעון מקביל ועל כן סיימה החברה בהפסד גולמי של 37 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של 20 מיליון שקל ברבעון מקביל. סעיף "הכנסות אחרות" של החברה עמד הרבעון על 2 מיליון שקל בלבד, לעומת 66 מיליון שקל ברבעון מקביל, אז השלימה החברה את מכירת בניין הדואר ברחוב ההגנה בת"א תמורת 155 מיליון שקל.

 

חבילות בדואר ישראל חבילות בדואר ישראל צילום: אוראל כהן

 

הקיטון הוביל את החברה להציג הפסד תפעולי של כ-62 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 66 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2019. החברה מציגה EBITDA שלילי של 24 מיליון שקל, לעומת EBITDA חיובי של 94 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

בתשעת החודשים הראשונים של 2020 הסתכם ההפסד בסך של 230.7 מיליון שקל, מול רווח נקי של כ-28.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה ירדו ב15.6% והסתכמו ב-1.14 מיליארד שקל, מול כ-1.35 מיליארד שקל בתקופה מקבילה אשתקד

 

החברה מציינת את השפעות מגפת הקורונה על פעילותה: "האטה גלובלית בהטסות, האטה בתחומי הסחר הנכנס והיוצא, וכתוצאה מכך ירידה בפעילות הבנקאית, הנובעת מהאטה בצריכה במשקי הבית, בפעילות העסקית ומעצירת הנסיעות לחו"ל. בתשעת החודשים של השנה חלה ירידה של 29% בהזמנת חבילות מחו"ל, כך שהוזמנו כ-34 מיליון חבילות, מול כ-48 מיליון בתקופה מקבילה. כמו כן ירידה של 26% בהכנסות משירותי מט"ח, רכישת מט"ח, העברות מט"ח לחו"ל ורכישת כרטיסים נטענים מול תקופה מקבילה".

 

לדואר ישראל סדרת אג"ח אחת שהנפיקה בתחילת 2010 בהיקף של 400 מיליון שקל, כאשר התשלום האחרון בגינה ישולם ב-2021. נכון להיום, ולאחר התשלום של אוקטובר 2020, יתרת החוב כולל ריבית והצמדה עומדת על כ-44 מיליון שקל.

 

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "הירידה בהכנסות הסחר בעקבות הקורונה מתחילה להתמתן, אנו רואים ברבעון השלישי התאוששות הדרגתית בהזמנות הסחר המקוון בארץ ומחו"ל, אשר מתעצמת בימי הקניות הבינלאומיים. בחודשים נובמבר ודצמבר אנו צפויים למיין ולקלוט מספר שיא של כ-15 מיליון חבילות מחו"ל, במשקל צפוי של כ-4,000 טון, המהווה גידול של 11% במשקל אל מול התקופה המקבילה אשתקד וכגידול של 3.5% במספר הפריטים. זו מגמה חיובית מאוד, שמעידה על חזרה לשגרה בתחום הקניות ברשת. אנו מאמינים כי רבעון 4 של שנת 2020 יהיה תחילת המפנה לחזרה לניהול רווחי".

x