$
בארץ

פרסום ראשון

לאחר פחות משנתיים: יו"ר רכבת ישראל, דן הראל, עוזב את תפקידו

הראל הגיע לרכבת ישראל בעקבות המשבר שנוצר בשל העיכובים בפתיחת הקו החשמלי בין ירושלים לת"א; בשבועות האחרונים שרר מתח בינו לבין חלק מהדירקטורים בחברה, וכן מול המנכ"ל הנכנס, מיכה מייקסנר

ליאור גוטמן 15:5104.02.20

תוך פחות משנתיים: יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, דן הראל, הודיע על רצונו לסיים את תפקידו, כך נודע לכלכליסט. ההודעה נמסרה למשרדי הממשלה השונים היום (ג'), כאשר מועד העזיבה הרשמי ייקבע בהמשך. הראל, בעברו סגן הרמטכ"ל, מנכ"ל משרד הביטחון ויו"ר דירקטוריון נתיבי איילון, הומלץ לתפקיד על ידי שר התחבורה דאז, ישראל כץ.

 

 

 

הראל נכנס לתפקיד ביוני 2018, וזאת לאור העיכובים שנרשמו אז בהשקת קו הרכבת החשמלי בין ירושלים לתל אביב. הוא ניהל את החברה בפועל כאשר המנכ"ל הקודם, שחר איילון, אף האשים אותו בין השאר בעזיבתו.

 

דן הראל דן הראל צילום: עמית שעל

 

מבדיקת כלכליסט עולה שבשבועות האחרונים שרר מתח בין הראל לחלק מהדירקטורים בחברה, כאשר בחלק מהמקרים הראל ביקש לכאורה לבחון אפשרות להעביר אותם מתפקידם. עוד טוענים בענף כי שוררים מתחים בינו לבין מנכ"ל הרכבת הנכנס מיכה מייקסנר, זאת על רקע חילוקי דעות בנוגע לאופן ניהול החברה. רכבת ישראל משלימה בימים אלו את פרויקט החשמול הגדול לאורך תחנות תל אביב והיא מתמודדת מדי יום עם מצוקת מסילות וקרונות, ועם תמרון צר מאוד בין אספקת שירות לבין הצורך לתחזק את הכלים.

 

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מסר בעקבות הפרסום כי "הצטערתי מאוד לשמוע על פרישתו של דן מתפקידו כיו"ר דריקטוריון הרכבת. דן הוביל בשנתיים האחרונות תהליכים חשובים מאוד בהבראת הרכבת וההעלאתה על המסילה, ויחד עם מייקנסר, הוביל את החברה למקומות טובים בהרבה. אני מודה לו מאוד על עשייתו החשובה ומכבד את החלטתו. אני מחזק את ידיה של הנהלת הרכבת בהובלתו של מייקסנר ומתחייב להיות כאן בשבילם ולתמוך את השינויים החשובים שהם מובילים ואת הצעדים הנדרשים להיערכות הרכבת לקראת אתגרי השנים הבאות" .

 

רכבת ישראל הודיעה כי "היו"ר הראל הודיע לחברי הדירקטוריון והנהלת החברה על סיום תפקידו. הראל ביקש לסיים את תפקידו מתוך תחושת מיצוי ורצון להקדיש זמן למשפחתו וענייניו הפרטיים, לאחר קרוב ל-50 שנה בשירות הציבורי, כחייל ומפקד בצה"ל, ולאחר מכן בשלל תפקידים ציבוריים בכירים.

 

"בתקופת כהונתו המשיכה הרכבת להציג צמיחה במספר הנוסעים, לצד קליטה של ציוד חדש והטמעת טכנולוגיות מתקדמות. כמו כן התקדמה הרכבת בפרויקטי הפיתוח המרכזיים ובהם חניכת הקו המהיר לירושלים, פרויקט החשמול, התחלת ביצועה של המסילה המזרחית, מסילת 431 ועוד.

 

"רכבת ישראל מודה להראל על תקופתו כיו"ר הרכבת, על ההובלה, הדרך והערכים שהביא עימו. מיכאל (מיכה) מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל הודה להראל על תקופת עבודה משותפת ופורה, ועל תרומתו לקידומה של רכבת ישראל".

x