שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

נתיבי איילון יפעילו נתיבים מהירים מצפון לתל אביב עבור מכוניות עם טרמפיסטים

החל מה-4 באוקטובר, רכב רב תפוסה יוכל לנסוע בשני נתיבים בלעדיים בינעירוניים, האחד בכביש החוף והשני בהמשכו ולאורך נתיבי איילון. בכביש החוף יוכשר נתיב מיוחד באורך של 22 קילומטרים, בין מחלף נתניה ועד מחלף גלילות, בשני הכיוונים

ליאור גוטמן 21:1718.09.19
משרד התחבורה מעתיק חלק ממודל ההפעלה של הנתיב המהיר בכניסה המזרחית לתל אביב גם לאזור נתניה, ומתחילת אוקטובר תתאפשר נסיעה של מכוניות בנתיבים ייעודיים ובתנאי שברכב יושב יותר מנוסע אחד. בשני הנתיבים מדובר באפשרות להכנס מהר למטרופולים באם הנהג לקח איתו טרמפיסטים.

 

במשרד התחבורה קןראים למיזם שלהם "נתיב פלוס" שכולל הקצאת נתיבי תחבורה בלעדיים לרכב רב תפוסה, זאת "במטרה לעודד נסיעה של שני נוסעים ויותר בכלי רכב פרטיים".

 

 

 

 

מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל

 

לפי מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל מדובר ב"חלופה ראויה למי שלא יסע ברכב הפרטי לבדו, מעניק יתרון משמעותי לנסיעה בתחבורה הציבורית ולנסיעה משותפת ומקצר את זמן הנסיעה. היענות ציבור הנהגים למיזם תפחית את מספר כלי הרכב הפרטיים הנעים בכבישים בשעות העומס, תקל על הגודש ותתרום לצמצום זיהום האוויר", אמרה. לפי נתוהי המשרד, ממוצע הנוסעים בכלי רכב פרטיים (מקדם המילוי) בישראל עומד כיום על 1.2 נוסעים בלבד, כך שהעלאת תפוסת הנוסעים בכלי הרכב "עשויה להביא לשיפור משמעותי של עשרות אחוזים במהירות הנסיעה הממוצעת ולצמצום מספר כלי הרכב בכבישים".

 

אז איך העסק יעבוד? בשלב הראשון שיחל ב-4 באוקטובר, רכב רב תפוסה יוכל לנסוע בשני נתיבים בלעדיים בינעירוניים, האחד בכביש החוף (כביש 2) והשני בהמשכו ולאורך נתיבי איילון (כביש 20). בכביש 2 (כביש החוף) יוכשר נתיב מיוחד באורך של 22 קילומטרים, בין מחלף נתניה ועד מחלף גלילות, בשני הכיוונים. הכשרת הנתיבים מבוצעת על ידי חברות נתיבי ישראל ונתיבי איילון כאשר בנתיב ייעודי זה, תותר הנסיעה לכלי רכב בהם שני נוסעים לפחות (נהג ונוסע לפחות) ולתחבורה ציבורית

לעומתו, בכביש 20 (נתיבי איילון) בקטע שבין מחלף מבוא איילון ועד מחלף קיבוץ גלויות לכיוון צפון בלבד, יוכלו כלי רכב פרטיים עם שלושה נוסעים לפחות (נהג ושני נוסעים) לנסוע בנתיב התחבורה הציבורית (נת"צ) הקיים כיום, שיוארך במסגרת הפרויקט עד מחלף קיבוץ גלויות.

 

מי שיאכוף את המיזם הוא אגף התנועה במשטרת ישראל, שהתגייס לפרויקט ויאכוף נסיעה בלתי חוקית בנתיב, באמצעות יחידת האופנועים. משרד התחבורה, חברת נתיבי איילון וחברת נתיבי ישראל יחלו בימים הקרובים במסע הסברה נרחב בנושא, באמצעי התקשורת השונים.

 

ועד שהגל יצא לדרך הלילה בחצות (ד') יחלו העבודות להכשרת הנתיבים החדשים, בקטע שבין מחלף נתניה-צפון לגשר השלום בנתניה. סימון הנתיבים והצבת השילוט לאורך הנתיב עד למחלף גלילות, יסתיימו עד לפתיחתם ב-4 באוקטובר. במסגרת זאת יסומן על הכביש מספר הנוסעים המותר בנתיב. אכיפת הנסיעה בנתיב תיעשה רק החל מ-4 באוקטובר.משרד התחבורה יעמיד לרשות הנוסעים בכבישים 2 ו-20 לתל אביב וממנה, עשרות קווי אוטובוס ישירים ומהירים, שיסיעו את הנוסעים בנתיבי התחבורה הציבורית ובנתיב פלוס. מדובר בקווים לרחובות, הוד השרון, ראשון לציון, נתניה, הרצליה, רעננה, כפר סבא, ואשדוד, שרבים מהם תוגברו בשנה האחרונה. כמו כן, בחודשים הקרובים יופעלו קווי שירות חדשים לרמלה, יבנה, ראשון לציון, כפר סבא והשרון, וכן יתוגברו קווים נוספים מאשקלון, רחובות וראשון לציון.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x