שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

רכבת ישראל עברה מהפסד לרווח: רשמה ברבעון השני רווח נקי של 5.65 מיליון שקל

זאת, לעומת הפסד של כ-9.23 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות במגזר הנוסעים ירדו ב-3% ל-182 מיליון שקל. במהלך המחצית הראשונה של השנה כל רכבת עשירית איחרה

ליאור גוטמן 13:3422.08.19

חברת רכבת ישראל פרסמה אתמול (ד') בלילה את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השני של 2019. עיון בנתוני החברה מעלה שהיא סיימה את הרבעון השני של השנה ברווח נקי של כ-5.65 מיליון שקל, שיפור לעומת הפסד של כ-9.23 מיליון שקל ברבעון השני ב-2018.

 

 

 

סך הכנסות החברה מנסיעות והובלת מטענים הסתכם ברבעון הגיע על כ-653 מיליון שקל, עלייה של כ-3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת בחינה של מגזר הנוסעים לבדו מעלה שסך הכנסות החברה ברבעון השני הסתכם בכ-182 מיליון שקל, ירידה של כ-3% לעומת ברבעון המקביל. עוד מדווחים ברכבת על עלייה קלה במספר הנסיעות (16.8 מיליון לעומת 16.7 מיליון בשנה שעברה), ומנמקים את הירידה בהכנסות ממכירת כרטיסים - בירידת תעריפי הנסיעה.

 

 

נוסעים שהורדו מהרכבת למסילה בשל תקלה נוסעים שהורדו מהרכבת למסילה בשל תקלה צילום: רכבת ישראל

 

למזלה של החברה היא רשמה גידול בהכנסות מדמי הפעלה (406 מיליון שקל ברבעון, שיפור של כ-5%) כמו גם תוספת ממשלתית של כ-5 מיליון שקל להסכם הפיתוח. גם מגזר המטענים רשם לאחר שנים רבות שיפור מסוים, וברבעון השני של השנה הוא תרם כ-48 מיליון שקל להכנסות הרכבת, גידול של כ-7% לעומת שנה שעברה, זאת למרות שהיקף ההובלה (כ-2.2 מיליון טונות) לא השתנה מהותית, ועיקר הגידול בהכנסות שם מקורו בעליית תעריפי ההובלה.

 

עוד מדווחת הרכבת שהיא חתכה בקרוב לחצי את הוצאות הפרסום של החברה (1.5 מיליון שקל לעומת 2.8 מיליון בשנה שעברה), אולי כי העומס בקרונות מתנגש עם הצורך של החברה לעודד את הנסיעה שם.

 

האיחורים ברכבות

 

נתוני הרכבת מצביעים שמדד הדיוק הגיע במחצית הראשונה של השנה לכ-89.5% בלבד, זאת לעומת כ-92.2% בתקופה המקבילה ב-2018. במילים אחרות במהלך החצי השנה הראשונה של 2019 כל רכבת עשירית איחרה.

 

ברכבת טוענים שברבעון השני של השנה מדד הדיוק של החברה כבר השתפר לכ-92%, והממוצע החצי שנתי נפגע בשל השבתות ודיווחי מחלה שונים של הוועד בתחילת השנה, כמו גם מחסור בקרונות ומסילות בדגש על קו תל אביב חיפה.

 

"הקיטון בנתון הדיוק מושפע משמעותית מהחרפת העומסים בתחנות וברכבות, בעיקר בשל עמידה ארוכה של הרכבות בתחנות, והתארכות זמני העלייה והירידה מהרכבות הצפופות. זאת לצד גידול עצום בכמות זוגות האופניים המועלים לרכבת, מה שמוביל להתארכות נוספת בזמני הירידה והעלייה לרכבות", מסבירים בחברה.

 

ומה צופן העתיד? ברכבת הכניסו לאחרונה קרונות עמידה, ואלו יעבדו עד שמספר הקרונות יגדל. בחברה מדווחים שבמאי האחרון אישרו לה רכש של 74 קרונות דו קומתיות (דאבל דק) מידי בומברדייה הקנדית ובהיקף כספי של כ-630 מיליון שקל, מתוכה שולמה מקדמה של כ-175 מיליון שקל. מועד ההגעה אינו מדווח, אולם ההערכות הן שהאספקה בפועל תארך 18 עד 24 חודש.

 

לגבי חברת הבת למטענים, שדירקטוריון החברה כבר ביקש לסגור אותה, החברה מדווחת שהוארכה התחייבות החברה כלפי החוב שיש שם, וזאת כדי למנוע חדלון פרעון בחברה. עוד מדווחת החברה שיו"ר הדירקטוריון דן הראל ישאר שם שנה נוספת (ועד לאמצע יוני 2020), וזאת בהיקף משרה של 50%.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x