שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

חולדאי: "בעולם בונים שדות תעופה עירוניים - ואצלנו סוגרים שדה בגלל החלטה אומללה"

ראשי הערים של אילת ותל אביב, חברי כנסת וקבוצה של חולי סרטן תושבי העיר הדרומית התייצבו בשדה דב וקראו לממשלה לעצור את סגירתו. מאיר יצחק הלוי: "חייבים לשנות את ההחלטה, גם בגלל ההגיון וגם בזכות החמלה"

דני שדה 14:4707.03.19

ראשי הערים של אילת ותל אביב קיימו היום (ה') מסיבת עיתונאים בה קראו לממשלה ולעומד בראשה לעצור את סגירת שדה דב, ואת ניתוקה של אילת ממרכז הארץ.

 

 

מסיבת העיתונאים בשדה דב. מימין: אבי בניהו, מאיר יצחק הלוי, בצלאל סמוטריץ' ורון חולדאי מסיבת העיתונאים בשדה דב. מימין: אבי בניהו, מאיר יצחק הלוי, בצלאל סמוטריץ' ורון חולדאי צילום: מוטי קמחי

 

"אני בטוח שאפשר לשנות את ההחלטה, וחייבים לשנות אותה גם בגלל השכל הישר, גם בגלל ההגיון וגם בזכות החמלה", אמר ראש עירית אילת, מאיר יצחק הלוי, וציין כי ביום ראשון הקרוב יוקם אוהל מחאה בו ישבתו הוא ותושבים אחרים של העיר רעב עד שההחלטה תשונה, וכי ביום שלישי העיר אילת תיסגר.

 

"מאות מתושבי אילת מגיעים למרכז הארץ לקבל טיפולים רפואיים ועשרות רופאים טסים לאילת כדי לטפל בחולים. רופאים לא מעטים כבר אמרו כי הם לא יעברו את כל המסלול הארוך של טיסה משדה דב לרמון", אמר הלוי.

 

לדבריו, ההחלטה על סגירת שדה דב נעשתה במחשכים ומבלי להתייעץ עם אנשי אילת. "הממשלה באה ואמר שיש חלופה, שנתב"ג מסוגל לקלוט את כל התנועה האווירית של שדה דב. נתנו לרשות שדות התעופה 200 מיליון שקל כדי לייצר את החלופה הזו. אבל אני אומר לכם שזה בלוף. נתב"ג לא מסוגל היום אפילו לקלוט את הגידול בתעופה הבינלאומית. כראייה הם העבירו טיסות בינלאומיות לשדה דב", אמר, והוסיף כי ניתן וחייבים לעצור את התוכנית לסגירתו של השדה ב-1 ביולי.

 

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמר כי מזמן כבר לא עמד מול טיפשות כל כך גדולה: מדינה שמוותרת על תשתית לאומית כל כך חשובה גם לתעופה הפנים ארצית וגם לתעופה הבינלאומית. "בכל העולם בונים שדות תעופה עירוניים ואצלנו סוגרים שדה בגלל החלטה אומללה. הרי אם לא היו בעלי קרקע פרטיים איש לא היה מעלה על דעתו לסגור את שדה דב. כולם מסכימים שמדובר בשדה הכרחי וחיוני".

 

חולדאי ציין כי מדינת ישראל מעולם לא הכינה תוכנית סטטוטורית כיצד תיראה התעופה בישראל. "מה שגרם להחלטה לסגור את שדה התעופה הוא דרישות של בעלי הקרקע. מדובר באנשים שיש להם בהחלט זכויות, אבל אפשר היה לפתור את הנושא עם מתן קרקע חלופית או בדרכים אחרות".

 

רון חולדאי ומאיר יצחק הלוי רון חולדאי ומאיר יצחק הלוי צילום: מוטי קמחי

 

חולדאי הדגיש כי סגירת שדה דב היא לא בעיה של תל אביב בלבד. "יש תוכנית חלופית לבניית אלפי יחידות דיור במקביל להחזקת טרמינל, אפילו עם שני מסלולים, אבל אף אחד מאנשי האוצר לא רוצה לדון בה כדי לא להיווכח כמה שהיא טובה", אמר וסיכם: "גם אם היום ילכו על התוכנית של מינהל התכנון, הרי שיחלפו עוד 10 שנים עד שיקרה משהו. בינתיים אפשר לדחות את סגירת השדה עד שימצאו פתרונות חלופיים, כמו בניית שדה בים", אמר.

 

בין המשתתפים באירוע היה גם דניאל בן אפרים בן ה-67, שמתגורר באילת 61 שנים. "לפני שנתיים חליתי בסרטן הערמונית. נאלצתי כמעט כל יום לטוס למרכז לעבור טיפולים. חצי שנה עברתי טיפולים וזה לא היה פשוט. אני עדיין מגיע כל הזמן למרכז לבדיקות ומעקבים. אני לא רואה איך אוכל לנסוע לשדה התעופה ברמון, לטוס לנתב"ג, לקחת תחבורה לבית החולים ולאחר הטיפול לחזור לאילת את כל הדרך הארוכה הזו. זה פשוט יגמור אותי" אמר.

 

בטי שטרן, בת 61, עמדה לידו. היא מנהלת את אגודת אילן ומטפלי בילדים ליקויי לימודים, ואחרים. "אנחנו התושבים השקופים של מדינת ישראל. הזזת שדה דב תהיה עבורנו אסון ומכה קשה. מעבר לתוספת של שעות רבות בדרכים, מדובר גם בתוספת הוצאה של מאות שקלים עבור תחבורה", אמרה. "מה שקורה זה שלאף אחד פשוט לא איכפת. יש באילת 65 אלף תושבים שלא מעניינים איש. נבצר ממני להבין למה אני לא יכולה להנות משרותים בסיסיים, כשמישהו בהינף יד מחליט לנתק אותי ממרכז הארץ".

 

תגובת המנהלים מטעם בית המשפט לניהול שטח הגוש הגדול: "מדובר בקמפיין פוליטי בתקופת בחירות המונע משיקולים צרים ואינטרסנטיים ונועד להפעיל לחץ לא לגיטימי לעצירת פינוי השדה. הניסיון לתלות את מצבה של העיר אילת בפינוי השדה אינו אלא ספין פוליטי אשר מעיד יותר מכל על ניסיון להתנער מאחריות כוללת למצבה של העיר. כמו כן, הצגת תוכנית המתיימרת להיות אלטרנטיבית למתחם, אשר כלל אינה ישימה, כל תכליתה נועד למשיכת זמן בלבד, תוך הטעיית מקבלי ההחלטות והציבור כולו".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x