שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

הדחת מנכ"ל הרכבת? רוב הדירקטוריון לא שש לעשות זאת

זאת מאחר שעולה חשש כי נרשמו כשלים מינהליים בהליך, שיועד להתבצע הערב; שחר איילון ייצא בינתיים לחופשה עד סוף השנה, וההחלטה בעניינו תידחה כנראה עד אז

ליאור גוטמן 20:2517.12.18

הדחת מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון תחכה כנראה לסוף השנה, כך הוחלט הערב (ב') בדיון טלפוני שקיים דירקטוריון החברה. הכוונה המקורית הייתה לערוך הערב שיחה עם המנכ"ל שם הוא היה אמור לקבל הודעה על הפסקת עבודתו, אולם כאמור הנושא יידחה. עוד נקבע שאיילון ייצא לחופשה עד סוף 2018, כאשר ברכבת טוענים שזו תוכננה מראש. "סוכם כי הנושא יעלה לדיון מסכם בעוד כשבועיים", כך נמסר.

 

 

 

שחר איילון שחר איילון צילום: דוברות רכבת ישראל

 

עם זאת מבדיקת "כלכליסט" עולה כי רוב חברי דירקטוריון הרכבת לא ממהרים לפטר את המנכ"ל החברה איילון. בדיון טלפוני שנערך הערב בין חברי דירקטוריון הסתייגו חלקם מהדרך בה הרכבת מנסה לסיים את עבודתו של בחברה, זאת מבלי שניתנה לו אפילו אפשרות להביע את עמדתו ואחרי שהתקשורת כבר קיבלה על כך הודעה רשמית. בכירים בענף התחבורה אמרו הערב שאיילון הוא איש רב זכויות ושימש בעבר כנציב הכבאות וכניצב במשטרה, ולא ראוי שהוא יסיים כך את עבודתו ברכבת, אם באמת הוחלט להיפרד ממנו.

 

אם לא די בכך, קיים חשש שהתגלו כשלים מינהליים בביצוע המהלך: בעוד שדוברות החברה מפרסמת מאז שעות הצהרים שהמנכ"ל יוזמן לשיחה על הפסקת עבודתו, עד לרגע זה לא פורסמה הודעה בורסאית בעניין, כיאה לחברה מדווחת. למעשה, הדיווח האחרון של החברה הוא הדו"ח הרבעוני האחרון שלה שפורסם בסוף נובמבר.

 

במהלך כהונתו התמודד איילון עם מספר בעיות בתפקוד רכבת ישראל, לרבות הפתיחה הכושלת של הקו מירושלים לנמל התעופה בן גוריון.

 

על הכוונות להדיח את איילון פורסם ב"כלכליסט" לפני כחודש וחצי. בדרגים המקצועיים הבכירים במשרדי האוצר והתחבורה הביעו זעם ופליאה על אמירתו שלפיה אם הדבר היה תלוי בו בלבד, היה מותיר את קן הרכבת לירושלים בהרצה למשך חצי שנה נוספת. לאחרונה פורסמו הדוחות הכספיים של רכבת ישראל, בהם דווח על הפסד רבעוני של 270 מיליון שקל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x