• תפריט
בארץ

שבעה חודשים לאחר הביטול: מכרז המערכות של הרכבת הקלה בתל אביב יוצא לדרך חדשה

המכרז החדש של נת"ע כולל אספקה ותחזוקה של כל מערכות הרכבת ובכלל זה המסילה עצמה, כאשר מכרז האיתות פוצל ממנו ויפורסם בנפרד. המציעים נדרשים להציג ניסיון משמעותי בביצוע חישמול רכבתי ו/או הנחת מסילות, וכן לעמוד בסטנדרטים אירופאים

ליאור גוטמן 19:4001.08.17
חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שאחראית על הקמת מערכת הסעת המונים במטרופולין תל-אביב, מפרסמת הערב (ג) מחדש את המכרז הפומבי לרכש מערכות הקו האדום. כזכור, בנובמבר האחרון חשף כלכליסט שהמכרז המקורי זכה לתמחור מוגזם ועד פי 2 מההערכות המקוריות, כאשר ההערכה המקורית לתקצוב הייתה כ-2.5 מילארד שקל ואילו ההצעות שהוגשו נעו בין 4.3 מיליארד (אלסטום) ל-6 מיליארד שקל (שפיר). התמחור המוגזם גרר ביטול של המכרז, תביעה מצד אלסטום וניסיון לכפות על המדינה הכרזה על זוכה.

 

המכרז הנוכחי כולל אספקה ותחזוקה של כל מערכות הרכבת ובכלל זה המסילה עצמה, כאשר מכרז האיתות פוצל ממנו ויפורסם בנפרד. לנת"ע חשוב להדגיש שהיא לא פועלת לבד ולכן המכרז החדש יצא "בהתאם למתווה שגובש בין נת"ע למשרדי התחבורה והאוצר ובאישור ועדת ההיגוי העליונה"

 

עבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב עבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב צילום: עמית שעל

 

 

עוד מסבירים בנת"ע שהמציעים נדרשים להציג ניסיון משמעותי בביצוע חישמול רכבתי ו/או הנחת מסילות, וכן לעמוד בסטנדרטים אירופאים שמבטיחים את האיכות הנדרשת. למכרז מוזמנים לגשת חברות או קבוצות של עד שלושה שותפים, כאשר המטרה היא שחברות ישראליות המתמחות במערכות תקשורת יחברו לגורמים בינלאומיים בעלי ניסיון רכבתי וישתתפו יחד. המועד האחרון להגשת הצעות הוא סוף נובמבר 2017. בכנס שהתקיים לפני כחודשיים לקראת פרסום המכרז השתתפו יותר מ-60 נציגי חברות מרחבי העולם שהתעניינו בפרויקט הקו האדום ובקווים הבאים שייצאו לביצוע בשנה הבאה לרבות בומברדייה, אלסטום, סימנס, אנסלדו, סיסטרה ותאלס

 

בשבוע הבא יוגשו ההצעות במכרז לרכש מערכת האיתות של הקו האדום, הכוללת את רכיבי הבקרה והשליטה ברכבת, לרבות תיאום עם מערכת הרמזורים. מי שיזכה במכרז המערכות יהיה אחראי גם על האינטרגציה של מערכת האיתות והקרונות.

 

בימים אלה מלאו שנתיים לתחילת עבודות הקמת התחנות של הקו האדום לקראת הפעלת הקו באוקטובר 2021. הקו האדום יהיה הקו הראשון ברשת קווי רכבת קלה במטרופולין גוש דן והוא יחבר בין פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ועד בת ים. אורך המסילה כ-24 ק"מ מתוכן 12 ק"מ תת קרקעיים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x