$
רכב

מכניסים חשמל: ישראל נכנסת לעידן ההיברידי

יבואניות יונדאי וקיה השיקו היברדיות הפונות לפלחי שוק נחשקים: כביש־שטח ומשפחתיות קומפקטיות, ויקפיצו את נתח השוק שלהן

תומר הדר 08:5721.11.16

האם ישראל נמצאת בפתחה של מהפכה היברידית? יבואנית הרכב כלמוביל השיקה השבוע את יונדאי איוניק בישראל, הנחשבת למכונית ההיברידית המשפחתית העממית הראשונה של יונדאי, במחיר של 136 אלף שקל. לפני כשבועיים השיקה טלקאר, יבואנית קיה את נירו, את רכב הכביש־שטח ההיברידי העממי הראשון של קיה, במחיר 137 אלף שקל. גם אנשי כלמוביל וגם אנשי טלקאר צופים שהיקפי המכירות יגיעו לאלפי יחידות. המשמעות: כבר בשנה הבאה שוק הרכב הישראלי יזכה לגל של מכוניות היברידיות חדשות. בנוסף לכך, בתחילת השנה עתידה יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, לייבא ארצה את CHR, רכב כביש־שטח היברידי קטן ראשון ליבואנית.

עד כה יובאו ארצה מכוניות נוסעים עממיות רק על ידי יבואניות הונדה וטויוטה, אלא שהיצע דגמי הונדה ההיברידיים, שכלל את סיוויק הייבריד ואינסייט, צומצם להונדה ג'ז בלבד, מה שהותיר את טויוטה כמעט לבד במערכה.  

מניתוח דו"ח רשות המסים בנושא ענף הרכב עולה כי מכוניות היברידיות לא כבשו עד כה נתח שוק מהותי. ב־2014, שנת השיא של מכירות רכב היברידי בישראל, היוו הרכבים ההיברידיים 14.2% מכלל הרכבים ששווקו בארץ. ב־2013 עמד נתון מכירת הרכב ההיברידי על 3.06%, וב־2015 ירדו המכירות ל־3.59%.

 

אלא שכעת צפוי המצב להשתנות בגלל שני גורמים. ראשית, ציי הרכב. על פי רשות המסים, ב־2014 חל מהפך תודעתי בקרב בכירי ציי הרכב, שהחלו להשתכנע בכדאיות רכישתם של רכבים היברידיים. כעת חודרים לשוק בו בזמן צמד מותגים הנחשבים חזקים במיוחד בקרב ציי רכב. לדברי דוידי פיאמנטה, מנכ"ל חטיבת הרכב הפרטי בכלמוביל, חלק ניכר ממכירות איוניק מיועד לציי רכב, שם נהנים מחזיקי רכב היברידי מהטבת שווי שימוש בגובה 500 שקל.

 

שנית, קיה ויונדאי יצרו מכוניות בעלות מקדם נחשקות גבוה ותמחור אגרסיבי. איוניק ונירו נועדו להיאבק על פלחי שוק הנחשבים אטרקטיביים במיוחד בשוק הישראלי – רכבי הכביש־שטח והמכוניות המשפחתיות הקומפקטיות.

 

יונדאי אינדיק יונדאי אינדיק

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x