$
דעות

לעצב היום את הבנקאות של מחר

בנקים נדרשים כיום לבצע שינוי מחשבתי ולהתמחות בטכנולוגיה, לא רק בפעילות פיננסית

אבי כוכבא 07:5917.04.16
הוועידה המוטסת של כלכליסט גישרה לראשונה בין חברות פיננסים, חברות טכנולוגיה ויזמים מהארץ והעולם. השילוב בין תחומי הפעילות הללו הבהיר למשתתפים כי שירותים מקוונים ודיגיטליים כיום אינם עוד בבחינת מותרות, אלא הפכו לפלטפורמה העיקרית שבאמצעותה עושים עסקים. זהו הנושא שמעסיק כרגע את כולם - לא רק אצלנו בישראל, אלא גם בעמק הסיליקון.

 

המפגשים בוועידה הבהירו עד כמה הבנקאות העולמית כולה נמצאת "באותה הסירה", ומי שלא פועל עכשיו כדי לעצב את הבנקאות של המחר - בנקאות המבוססת על חוויית לקוח וטכנולוגיה דיגיטלית - עלול למצוא את עצמו כלא רלבנטי. אנו בבנק הפועלים בוחנים ומטמיעים טכנולוגיות שמעולם לא נבחנו בתחום הבנקאות, אפילו על ידי הבנקים הגדולים ביותר בעולם.

 

אבי כוכבא. "מי שלא פועל לעיצוב הבנקאות של המחר, בנקאות המבוססת חוויית לקוח וטכנולוגיה דיגיטלית, עלול למצוא את עצמו כלא רלבנטי" אבי כוכבא. "מי שלא פועל לעיצוב הבנקאות של המחר, בנקאות המבוססת חוויית לקוח וטכנולוגיה דיגיטלית, עלול למצוא את עצמו כלא רלבנטי" צילום: עמית שעל

 

מלווים את הלקוח בכל שלבי הפעילות

 

חטיבת החדשנות החדשה של הבנק קיבלה את המנדט המחייב לעצב את הבנק של המחר. במסגרת הוועידה ניתנה לי ההזדמנות להציג בפני יו"ר חברת "סיסקו" העולמית, ג'ון צ'יימברס, ומאות יזמים נוספים, את אסטרטגית הפעולה שלנו - אסטרטגיה המורכבת משני וקטורים מקבילים. הווקטור הראשון ממשיך בתהליכים שכבר הנענו למיצוב בנק הפועלים כבנק המוביל בתחום הדיגיטל בישראל.

 

הווקטור השני של האסטרטגיה שלנו מביט אפילו רחוק יותר, ובמסגרתו אנו בוחנים פרויקטים, שיתופי פעולה והשקעות טכנולוגיות במגמה למצב את הבנק כיועץ פיננסי אישי וחכם בכל תחומי הפעילות הפיננסית של הלקוח, או כפי שאנו קוראים לכך: "סטיפה" (STFA) ראשי תיבות של "יועץ פיננסי אישי וחכם". אנו כבר לא מדברים רק על ייעוץ השקעות פיננסי או על שירות בנקאי מסוים, אלא שואפים לראות את הלקוח וללוות אותו בכל שלבי הפעילות שלו בחיים. זאת מתוך מטרה להכיר את הלקוח טוב יותר, ולהציע לו שירותים מותאמים אישית לשליטה רחבה יותר בפעולות הפיננסיות שלו, בין שהן מבוצעות אצלנו בבנק או במוסדות פיננסיים אחרים.

 

יו"ר סיסקו ג'ון צ'יימברס בוועידה המוטסת של כלכליסט יו"ר סיסקו ג'ון צ'יימברס בוועידה המוטסת של כלכליסט צילום: עמית שעל

 

אנחנו מבינים שהלקוח הוא שותף מלא שלנו, ושואפים לחבור אליו כדי להבין אותו טוב יותר ולהציע לו את ההצעה הפיננסית המשתלמת ביותר בכל שלב ושלב. זו, אגב, הסיבה לכך שלצד השירותים הבנקאיים באינטרנט ובסלולר, אנו משיקים את הסניפים הדיגיטליים החדשים של הבנק, המאפשרים לנו לשלב דיגיטציה מתקדמת ושירות אישי ואנושי לכל לקוח ולקוח.

 

משקיעים בחברות טכנולוגיה פיננסית

אנחנו מבינים שעיקר החדשנות היום היא בשינויים המואצים בעולם הטכנולוגיה והפינטק (טכנולוגיה פיננסית). כבר לא ניתן להתעלם מכך שלמעלה מ־12% מההשקעות בהיי־טק הן השקעות בחברות פינטק. אנחנו מובילים גם בתחום זה, ואנו מקיימים שיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיה, סייבר ופינטק ומעניקים לחברות הצעירות הכוונה והדרכה - הן טכנולוגית והן עסקית. הוועידה המוטסת איפשרה גם היא ליצור חיבורים מצוינים בין חברות טכנולוגיה ישראליות וזרות, ופתחה צוהר נוסף לעשרות שיתופי פעולה לטובת הלקוחות.

 

הקשרים והשותפויות שאנו מפתחים מסייעים לנו להבין את הדינמיקה הקיימת בשווקים, להגביר את הפריון שלנו ולשפר את העמידה בדרישות הרגולטורים השונים. כבנק המוביל בישראל, אנו גאים להוביל את המהלכים הללו ולהשתתף ביישום הלכה למעשה של הכינוי שכבר זכתה לו מדינת ישראל כ"אומת סטארט־אפ" המובילה בחזית הטכנולוגיה הגלובלית.

 

הכותב הוא הממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים

בטל שלח
    לכל התגובות
    x