$
בארץ

ויזה כאל: תיק האשראי לציבור גדל ב-16.5% ברבעון השלישי

חברת כרטיסי האשראי של דיסקונט והבינלאומי מציגה שחיקה ברווחיות בתחומים המסורתיים; הריבית הממוצעת שהיא גובה - 11%, פי 3 מזו של הבנקים

מיקי פלד 09:2516.11.15

ההלוואות לאנשים פרטיים הגדילו את תיק האשראי הצרכני של ויזה כאל ברבעון השלישי של השנה ב-16.5% לסך של 2.56 מיליארד שקל. הדו"חות של ויזה כאל שמפורסמים היום (ב') מגלים גם כי אותן משפחות שלקחו הלוואה מוויזה כאל ישלמו עליה ריבית של 10.9%. לשם השוואה, על פי נתוני בנק ישראל הריבית הממוצעת הלא-צמודה על הלוואה שנלקחת מהבנקים השונים עמדה בספטמבר על 3.41%. אתמול פרסמה חברת כרטיסי האשראי ישראכרט את תוצאותיה מהן עולה כי הריבית הממוצעת ברבעון השלישי של השנה עמדה על 8.2%.

 

כמו במקרה של ישראכרט שפרסמה את דו"חותיה אתמול, גם במקרה של ויזה כאל המגזר הצומח ביותר מבחינת רווחיות הוא מגזר ההלוואות לצרכנים, על חשבון השחיקה ברווחים מהמגזרים המסורתיים של סליקת כרטיסי אשראי והנפקתם.

בתשעת החודשים הראשונים של 2015, הרווח הנקי של החברה עמד על 116 מיליון שקל, ללא שינוי מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. ברבעון השלישי עצמו מדובר על רווח נקי של 42 מיליון שקל, ירידה של כ-2% לעומת הרבעון שעבר שדווקא נחשב חלש יחסית עקב מבצע צוק איתן.

 

הצמיחה העיקרית היתה בתחום ההלוואות לצרכנים ועסקים, שם הרווח בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדל לעומת התקופה המקבילה אשתקד בכ-14.5% ל-214 מיליון שקל. ברבעון השלישי לבדו מדובר על רווח של 76 מיליון שקל, לעומת 66 מיליון בשלושת הרבעונים הראשוניים בשנה שעברה.

 

דורון ספיר, מנכ"ל כאל דורון ספיר, מנכ"ל כאל צילום: ישראל הדרי

 

בזמן הזה תחומי ההנפקה והסליקה לא הראו התקדמות גדולה ברווחיות. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הרווח הנקי שמציגה ויזה כאל בתחומים האלו עמד על 42 מיליון שקל, ירידה של מיליון שקל לעומת ינואר-ספטמבר בשנה שעברה.

 

ויזה כאל, בבעלות דיסקונט (72%) והבינלאומי (28%), סילקה מחזור עסקאות בשווי של 49.4 מיליארד שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, גידול של כ-8.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כלומר לכאורה הרווחים מסליקת כרטיסי אשראי היו דווקא אמורים לגדול השנה, אבל ככל הנראה בשל הירידה בעמלות שגובות כל חברות כרטיסי האשראי מבעלי עסקים, הגידול במחזור העסקאות לא בא לידי ביטוי בשורת הרווח הנקי.

 

דורון ספיר, מנכ"ל ויזה כאל, העדיף הבוקר להגדיר את המצב בו נמצאות חברות כרטיסי האשראי כולן כ"מאתגר" ולכן האסטרטגיה של כאל היא "למצוא מנועי צמיחה תוך הגדלת סל מוצרי האשראי בהתאמה לצרכי הלקוחות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x