שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

פרסום ראשון

לאחר שימוע משמעתי ושיחת נזיפה: האחראי על התחבורה הציבורית בישראל פורש

לאחר 25 שנים בתפקיד הכריז יהודה אלבז על פרישה מרצון. גורמים במשרד תחבורה קושרים עזיבתו לבין דו"ח מבקר המדינה שפורסם לאחרונה והצביע על ליקויים ברפורמת התחבורה הציבורית בגוש דן

ליאור גוטמן 11:2028.10.13

יהודה אלבז, ששימש כאחראי על התחבורה הציבורית בתל אביב, פרש מתפקידו. אלבז יעזוב בתחילת נובמבר ולאחר שהשלים 25 שנות כהונה במשרד. מבדיקת "כלכליסט" עולה כי פרישתו של אלבז אינה תולדה של החלטה רגעית - בשבועות האחרונים נערכה כנגדו הליך של חקירה משמעתית שלוותה בנזיפה של מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי. לפיכך, אלבז הגיע להסכמות עם נציבות שירות המדינה שהוא יפרוש מתפקידו בחודש הבא.

 
תחבורה ציבורית בגוש דן. רפורמה כושלת תחבורה ציבורית בגוש דן. רפורמה כושלת צילום: צביקה טישלר

 

בשיחה עם "כלכליסט" אמר אלבז שמדובר בפרישה מרצון כיוון שהוא הגיע לגיל שמאפשר לו לצאת לגמלאות. אלבז טוען כי הוא ישאר בתחום וימשיך לטפל בתחבורה ציבורית לאחר תקופת הצינון הקבועה בחוק. במשרד התחבורה מצביעים על קשר בין התזמון של עזיבתו לליקויים שנמצאו בדו"ח מבקר המדינה שפורסם לאחרונה בעבודת המטה של התחבורה הציבורית בישראל. על פי הדו"ח, הרפורמה בתחבורה הציבורית בתל אביב נכשלה, לא השיגה את מטרתה וגרמה לבזבוז של כחצי מיליארד שקלים מכספי הציבור. במקביל, מבקר המדינה מצא שתקציב פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב הגיע כבר ל-17.3 מיליארד שקל, זאת לעומת אומדן של כ-10.8 מיליארד שקל במקור, כאשר תאריך ההשקה נדחה ל-2022 לעומת 2017 במקור.

  

מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובהכי: ש"בהמשך לחקירה המשמעתית ולאור פרישתו מהמשרד עד סוף חודש נובמבר 2013, הושגו הבנות, במסגרתן נערך לעובד שימוע וננקט נגדו הליך של נזיפה על ידי מנכ"ל משרד התחבורה. העובד פורש מידית מתפקידו, ועד למועד פרישתו בסוף נובמבר הוא ינצל את ימי החופשה שנצברו לזכותו"

 

פרישתו של אלבז אינה הראשונה במשרד - רק בספטמבר האחרון פרסם "כלכליסט" ששלמה כץ, אף הוא בכיר במערך התחבורה הציבורית, זומן לשימוע בשל חשש להטיית מכרזים. כץ פרש בהסכמה ממשרד התחבורה בחודש האחרון.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x