$
בארץ

"נהגי הקטר קרסו - לא יכולים לעבוד מ-3 בבוקר ועד 2 בצהריים"

עשרות נהגי קטר הודיע הבוקר כי הם חולים - ולא הגיעו היום לעבודה. יו"ר הוועד בצפון: "המשמרות שלנו ארוכות מאוד ודורשות ריכוז גבוה". גילה אדרעי: "ההנהלה אף פעם לא שלחה רופא לבית של עובד - גם אחרי שהוא עבר ניתוח"

מיקי פלד 15:1501.05.13

"נהגי הקטר קרסו. האם אדם שנוהג בקטר במהירות של 150 קמ"ש יכול לעבוד מ-3 בבוקר עד 2 בצהריים, כמו שקורה היום?" אמר אלי אוחנה, יו"ר ועד נהגי הרכבת בצפון, בעקבות השיבושים שנבעו מאי הגעתם של נהגי קטר לעבודה היום (ד'). 

 

28 נהגים הודיעו אתמול כי הם חולים ולא יוכלו להגיע למשמרת הבוקר. הסיבה לשיבושים היא התחלת השימוש בסידור ממוחשב, שבפועל יגרום לכך שנהגי הקטר ינהגו יותר שעות.

 

על המהומה מביטה מאילת יו"ר ועד עובדי הרכבת לשעבר, גילה אדרעי, הנמצאת בעיר לרגל אירועי המחוזיאדה של ההסתדרות. אדרעי אמרה ל"כלכליסט" כי היא לא מעודכנת או מעורבת באירועים השוטפים, אך שמעה על כך שהמערכת הממוחשבת החדשה גורמת לשחיקה ועייפות של הנהגים והיא מתפלאת על כך ששולחים רופאים לבתיהם של 28 הנהגים שדיווחו על מחלה: "ההנהלה אף פעם לא שלחה רופא לבית של עובד גם אחרי שהוא עבר ניתוח".

 

רכבת ישראל. "העבודה שוחקת" רכבת ישראל. "העבודה שוחקת" צילום: ערן יופי כהן

 

אוחנה אמר ל"כלכליסט" כי "אני עושה מאמץ לבקש מנהגים שקרסו והם עייפים לחזור לעבודה סדירה, אבל צריך להבין מה קרה - הם קרסו. העבודה שלנו היא שוחקת. המשמרות שלנו הן ארוכות מאוד ודורשות ריכוז מאוד גבוה. אוחנה טוען כי הנהגים שדיווחו על מחלה אכן הרגישו כי הם קורסים נפשית ופיזית. "תוכנת הסידור הממוחשבת החלה לעבוד במוצ"ש והביאה איתה סידורי עבודה קשים ולא הגיוניים. אתמול התווספה גם תקלה שגרמה לעוד עומס ונהגים הגיעו לקריסה".

בניגוד לטענת הנהלת הרכבת הוא דווקא אומר כי הנהגים מוכנים לנהוג 6 שעות במשמרת, אך רוצים שההחלטה על אופן

הסידור תעשה בהסכמה איתם כך שיהיה שיוויון באורך המשמרות בין נהגים: "ההנהלה יודעת שיש לה פרטנרים אמיתיים לפתור את הבעיות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x