$
בארץ

דן למשרד התחבורה: לבחון מחדש את סקרי שביעות הרצון של הנוסעים

לדברי מנכ"ל החברה שמואל רפאלי, "מדדי המשרד לא בהכרח משקפים את הנושאים החשובים והרלוונטיים לציבור הנוסעים"

גולן חזני 16:3013.03.13

מנכ"ל חברת דן, שמואל רפאלי, פנה באחרונה למשרד התחבורה בבקשה לדון בדחיפות בסקרי שביעות הרצון שעורך המשרד לחברות המספקות שירותי תחבורה ציבורית בישראל.

 

רפאלי ציין בהתייחס למדידות שביעות רצון שעורך המשרד: "המדדים שלוקח בחשבון המשרד לא בהכרח משקפים את הנושאים החשובים והרלוונטיים לציבור הנוסעים". פניה זו באה על רקע תחושות קשות בחברת דן הנובעות מחוסר הסכמה על שיטת המדידה הקשורה בשביעות רצון הנוסעים שעורך משרד התחבורה מפעם לפעם.

 

מימין שמואל רפאלי והיו"ר מיכה נגר מימין שמואל רפאלי והיו"ר מיכה נגר

 

בפעמים האחרונות שפרסם המשרד סקירות בנושא, דן זכתה לביקורת שלילית על איכות השירות ולא פעם הואשמה כי איכות השירות ירודה מאחר והיא למעשה סוג של מונופול בגוש דן. בשנים האחרונות עושה דן מאמצים רבים להתנער מהתדמית הקשורה באיכות השירות הפגומה ופעלה לשיפור משמעותי של חווית השירות הניתנת על ידה ואף הגדילה והודיעה כי תהיה מהפעיל התחבורתי הציבורי הראשון בישראל להצטייד כבר השנה באוטובוסים חשמליים. בנוסף זאת דן חברה לענק התחבורה הצרפתי SNCF וקרן נוי במטרה להפעיל מספר פרויקטים תחבורתיים גדולים בישראל ביניהם המטרונית בחיפה.

 

דן מתבססת על סקר עדכני שערכה דן באמצעות "מאגר מוחות" באזור בת ים בו פועלת דן ובאזור פ"ת וקריית אונו בו פועלת חברת קווים (ואשר הקיף 1100 מרואיינים) . ממצאיו הראו כי במרבית היבטי איכות השירות כולל שביעות רצון מתדירות ההגעה, רמת האדיבות של נהגי האוטובוס, נוחות הנסיעה ורמת הניקיון מקבלת דן ציונים גבוהים ומדורגת במקום הראשון, לעיתים בפער ניכר מהמדורגת במקום השני. גם במדד שביעות הרצון הכללית מחברת התחבורה הציבורית זכתה דן לציון הגבוה ביותר בסקר.

 

מעבר לכך, ביחס לשאלה האם תמליץ לאחרים על חברת התחבורה הציבורית (מבין בעלי הדעה בנושא) זוכה דן לשיעור ממליצים של 82% גבוה מזו של קווים בפ"ת (75% בלבד) ושל קווים בקרית אונו (80%). לאור ממצאים אלה, הוסיפו גורמים בדן, כי רק מדדים רלבנטיים יכולים לסייע בשיפור השירות ולדרג נכון את החברות המעניקות שירות לציבור. יו"ר דן הוא מיכאל נגר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x