$
קריירה

שונאים אתכם בעבודה? יש לכך סיבות

הקולגות שמים לב לכל דבר - משולחן מבולגן ועד ארוחת צהריים מסריחה במיוחד. כמה כללים שיסייעו לכם להשתלב במשרד

סוכנויות הידיעות 15:4229.04.12
העמיתים שלכם לעבודה שופטים אתכם באופן תמידי - הם שמים לב לבלגן על השולחן שלכם, לרעש שאתם עושים כשאתם אוכלים ואפילו לבחירת המילים שלכם, כך טוענים מומחים שהתראיינו לאתר מרקטווץ'.

 

אפליה והטרדה יכולות כמובן להוביל לפיטורים, אך הטרדות קטנות יכולות גם כן לפגוע במעמדכם במקום העבודה וביחסים עם הקולגות. צ'רלס פרודי, עורך ראשי באתר ההשמה Monster.com, אומר כי "ההצקות הקטנות הללו של אזור עבודה מבולגן או אכילה לא מנומסת יכולות להפריע ובגדול".

 

כדי למנוע ביקורת שלילית מצד העמיתים לעבודה ממליצים המומחים להימנע מההתנהגויות הבאות:

 

התחנפות לבוסים – "חנפנות על חשבון עובדים אחרים מציתה ביקורת שלילית" אומרת מרדית' הברפלד, מאמנת קריירה מניו יורק. היא מספרת כי ייעצה לחברת השמה שבה עובד זוטר נהג לציין בקול את הטעויות של העובדים. "הוא יצר תחושה רעה בקרב העמיתים מכיוון שהוא לא פנה אליהם באופן אישי והציע עזרה בזמן שהבחין שהספינה שוקעת. אף אחד לא רצה לעבוד איתו".

 

ניסיון לקחת עבודה מהעמיתים או לזקוף לזכותכם יותר מדי קרדיט נחשבים אף הם כמהלכים שגויים. "האנשים הללו נתפסים כשקועים מדי בעצמם, ולכן אינם אמינים וקשה לעבוד איתם", מסבירה הברפלד. "על מנת להתקדם בקריירה עובד זקוק לתמיכה של אנשים נוספים מלבד המנהל".

 

"חנופה מציתה ביקורת שלילית" "חנופה מציתה ביקורת שלילית" צילום: shutterstock

 

שליליות – פיסת רכילות מזדמנת יכולה להקל קצת  את הלחץ. אך רכלנות מוגזמת יכולה לגרום לכם נזק. "העובד שתמיד מקטר אינו אהוב במיוחד", אומר פרודי. "שליליות רעילה גורמת לך להיראות עובד לא טוב".

 

שליליות היא רעילה שליליות היא רעילה צילום: shutterstock

בסקר שערך האתר Monster.com ב-2011, אמרו הנשאלים שמבין ההתנהגויות חסרות הנימוס במקום העבודה, רכילות "היא המעצבנת ביותר" נוסף לשליחת סמסים במהלך פגישות, קולניות ובלגן. "העובדים נשפטים גם כאשר הם מתערבים בשיחות של אחרים, או מזלזלים ברעיונות", מוסיף פיטר פוסט, סופר ונין של מומחית הנימוסים וההליכות אמילי פוסט. "אנשים נוטים לזכור הפרעות כאלו לאורך זמן, והן נתפסות כתקיפה וזלזול באנשים", מוסיף פוסט. "העובד מעורר רושם של אדם תוקפני". תלונות על התנהגות של אחרים גם כן נתפסות כבעייתיות. "זה יוצר רושם של התנשאות", אומר ארט פאפאס, מייסד אתר TheFit.com, שבו עובדים ממלאים שאלונים אנונימיים בנוגע לתרבויות הנהוגות בחברה.

 

אי סדר – בלגן ואי סדר, בייחוד באזורי עבודה משותפים, נוטים לעורר ביקורת שלילית. "אוכל שנשאר במקרר עד שהוא מעלה עובש בהחלט מתסכל את שאר העובדים", אומר פוסט. על פי סקר שערך לאחרונה משרד כוח האדם אדקו, מרבית המשתתפים אמרו שאנשים יעילים יותר כשסביבת העבודה שלהם מסודרת ונקייה. חלק מהנשאלים טענו שחוסר סדר מצביע על הרבה עבודה, בעוד שאחרים התעקשו שמדובר בעצלנות.

 

התנהלות לא הולמת - ריחות ורעש הם מהותיים במשרד המורכב ממעט דלתות והרבה תאים. רצוי לא לחמם מחדש את ארוחת הדגים מאתמול ולאכול באמצע המשרד. כמו כן, העובדים האחרים בוודאי ישימו לב אם לא התקלחתם אחרי שרכבתם על האופניים למשרד. אדם קולני עשוי להיות מרגיז אף יותר. "אם מנסים להתרכז ומישהו מברבר בקולי קולות, תהיה לכך השפעה על העבודה", אומרת מרגרט פיסטר, מנהלת באגודה לניהול משאבי אנוש.

 

חוסר התאמה חברתית – חשוב להשתלב בחיי החברה של המשרד, כולל צורת הלבוש ואופן הדיבור. "לפני כמה ימים השתתפתי בפגישה, ומישהו פלט קללה גסה. בפעם השלישית שהשתמש במילה הזו, התנהלות שלו הפכה ללא מקצועית", אומר פאפאס. ישנו גם קוד התנהגות בכל הקשור לשליחת דואר אלקטרוני, "למשל מישהו נוקשה מדי, או אחד שתמיד שולח מיילים דחופים", מספר פרודי. "כיתוב אנשים נוספים למייל (Bcc) הוא תמיד רעיון מסוכן. שקיפות היא אמנם חשובה כי היא מונעת רושם של התגנבות וחשאיות, אך אם מכתבים אדם נוסף על המייל רק כדי להכניס מישהו אחר לצרות, הופכים ל'מניאקים' של המשרד".   

בטל שלח
    לכל התגובות
    x