$
רכב

בדיקת "כלכליסט": בכמה באמת נמכרות המשפחתיות של חברות הליסינג

מנתוני WINWIN עולה שמאזדה 3 נמכרת בכ-71 אלף שקל, הנמוך בכ-14.3% ממחיר המחירון. גם הסיטרואן C4 נמכרת בממוצע בכ-12.8% מתחת למחיר המחירון

תומר הדר 14:4030.03.12

שוק המכוניות המשומשות נמצא בעיצומה של תקופת קיפאון המתבטאת בלוחות המכירה ובכמות הפרסומות

* על פי נתוני לוח WINWIN * על פי נתוני לוח WINWIN

בתקשורת של רשתות הטרייד אין השונות ושל חברות הליסינג.

 

כיום, עיקר המכוניות הוצעות למכירה הן משפחתיות בעלות מנועי 1.6 ליטרים שנמכרות מבעלות של חברות ליסינג. ואולם, הקונים מעדיפים להדיר רגליים. הסיבות לכך מגוונות: ראשית, בשנתיים האחרונות חדרו לישראל מכוניות מיני כגון סוזוקי אלטו במחיר של כ-60 אלף שקל. מדובר במכוניות חסכוניות בהרבה ממכונית משפחתיות ולכן ישראלים רבים מעדיפים לרכוש ב-60 אלף שקל מכונית מיני חדשה ולא משפחתית משומשת.

 

בנוסף, בתחילת השנה עלו מחיריהן של המכוניות המשפחתיות כגון מאזדה 3 ושברולט קרוז ל-123 אלף שקל. עלייה זו במחיר הביאה לעלייה במחירי הדגמים המשומשים, מה שחיזק את חוסר הנכונות של הציבור לרכוש מכוניות משומשות. בנוסף, קיים חוסר ודאות בנוגע למצב הבטחוני. כל אלה גורמים לצרכנים לוותר על רכישת מכונית משפחתית משומשת, מה שיוצר "פקק" של מכוניות משומשות במגרשי חברות הליסינג והסוחרים.

 

לבקשת "כלכליסט" ביצע הלוח המקוון WINWIN בדיקה של המחירים בהם נמכרות בפועל מכוניות משומשות מחברות הליסינג השונות. המכוניות שנבדקו הן מדגמי 2009 שהיד הראשונה להן היא חברת ליסינג. הסיבה העיקרית לכך היא שאורכו של חוזה ליסינג הוא שלוש שנים – עם תום החוזה מועבר הרכב אל מגרשי המכירה. נתוני WINWIN מתייחסים למחיר מכירה ממוצע, כלומר מחיר משוקלל המתייחס הן למכוניות בעלות קילומראז' גבוה, הנמכרות על ידי חברות הליסינג בהנחה ניכרת והן למכוניות בעלות קילומטראז' נמוך שנמכרות בהנחה מזערית.

 

מנתוני WINWIN עולה שהמכונית שנמכרת במחיר הנמוך ביותר ממחיר המחירון הרשמי היא מאזדה 3, שנמכרת כיום בשיעור ממוצע של 14.3% תחת מחיר המחירון. יצויין ששיעור ההורדה בגין בעלות חברת ליסינג, על פי מחירון לוי יצחק, נע בין 10% ל-22%. מחיר המחירון של מאזדה 3 קומפורט מודל 2009 הוא 84 אלף שקל ואילו מחיר המכירה הממוצע של המאזדה הוא 71,700 שקל.

 

במקום השני אחרי המאזדה נמצאת סיטרואן C4 – שנמכרת בממוצע ב-12.8% מתחת למחיר המחירון. כך, מחיר המחירון של הסיטרואן עמד על 74 אלף שקל ואילו מחיר המכירה הממוצע לסיטרואן מליסינג עומד על 64,500 שקל.

 

אחרי הסיטרואן נמצאת מיצובישי לאנסר, שנמכרת בממוצע ב-11% מתחת למחיר המחירון. כך, בעוד שמחיר המחירון הרשמי של הלאנסר הוא 69 אלף שקל, בפועל מתקרב מחיר המכירה ל-61,400 שקל. לדברי גורמים בענף הרכב, הסיבה להנחה הניכרת שמעניקות חברות הליסינג על מאזדה 3 משומשות נובעת מהעובדה שרכב זה הינו הנפוץ ביותר בקרב ציי הליסינג. לעומת זאת, במקרה של סיטרואן C4 מסבירים אותם גורמים שמחיר המכירה הנו נגזרת ישירה של ביקוש נמוך.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x