• תפריט
בארץ

המחאה עובדת: מגה מוזילה את מחירי המוצרים בפיקוח, שופרסל מוזילה את הקוטג'

מגה תיתן הנחה של 10% על כלל המוצרים בפיקוח, הכוללים מוצרי יסוד כמו לחם, חלב בשקית וביצים. שופרסל תמכור קוטג' ב-5.90 שקלים ורמי לוי ימכור קוטג' של שטראוס במחיר של 4.90 שקלים

כתב כלכליסט 09:2829.06.11
גביע הקוטג' לא יורד מסדר היום הציבורי, ומחירו הגבוה והמחאה שהתעוררה בעקבות זאת, ממשיכה לגרום לרשתות להוריד את מחירו - גם בשל העובדה שהמכירות ירדו. הפעם שופרסל, שהבעלים שלה נוחי דנקנר אמר אתמול כי יש להוריד את מחירי המזון ב-20%-30%, הודיעה כי היא מורידה את מחיר הקוטג'
ל-5.90  שקל לגביע. במקביל, נמשך מבצע 2 ב-10 על כל סוגי הקוטג' והגבינות הלבנות.

 

מהרשת נמסר עוד, כי המחיר החדש לגביע בודד אינו מוגבל בזמן ותקף לרכישה בכל סכום בכל סניפי שופרסל. הורדת המחיר נכנסת לתוקף החל מהיום (ד'), ותקפה לשלוש החברות – תנובה, שטראוס וטרה.

 

במקביל הודיעה היום חברת מגה קמעונאות על מהלך חדש לעידוד הציבור לצרוך מוצרים בפיקוח, כחלק מהמחאה החברתית להוזלת מוצרי המזון. החברה הודיעה על מתן הנחה של 10% על כלל המוצרים בפיקוח הכוללים מוצרי יסוד הנצרכים בכל סל קנייה ממוצע ביניהם : לחם, חלב, אשל, גיל שמנת חמוצה, חמאה, גבינה צהובה וביצים.במקביל יוצאת הרשת בקמפיין פרסומי לעידוד צריכת מוצרים בפיקוח לצד מתן בולטות למוצרים אלו בשטחי המדף בסניפים. המבצע יתקיים בכל תתי הרשתות : מגה, מגה בול, מגה בעיר ושפע שוק.

 

ברשת שיווק השקמה של רמי לוי נמכר קוטג' של שטראוס במחיר של 4.90 שקלים. את קוטג' תנובה וטרה מוכרת הרשת במחיר של 5.49 שקלים לגביע. לדברי לוי, המחירים יישמרו עד סוף השנה. גבינה לבנה של טרה נמכרת אצל רמי לוי במחיר של 4.90 שקלים ושל תנובה ושטראוס במחיר של 6.49 שקלים ללא מבצע. בשיווק השקמה נמכר גם הלחם הפרוס במחיר מבצע של 3.90 שקלים במקום 7 שקלים. "אם הייתי מקבל את ההנחות שמקבלות שופרסל ורבוע כחול מהספקים הגדולים, מחירו של סל המזון בישראל היה זול בעוד 4%", מאשים לוי את היצרניות הגדולות שרוצות, לדבריו, "לרצות את רצונן של הרשתות הגדולות".

 

על פי נתוני משרד התמ"ת הוצאות משקי בית על מוצרים בפיקוח מהווים כ-11% בממוצע מההוצאה על צריכה של משקי הבית בישראל. לדברי זאב וורמברנד, מנכ"ל מגה: "יצרני המזון מציעים מוצרים רבים המקבילים למוצרים בפיקוח אך מחיריהם יקרים בעשרות אחוזים.למרות מחאת הצרכנים הגוברת יצרניות המזון עדיין עיקשות בדעתן לא להוריד את מחירי המזון ולכן חשוב שהציבור יידע כי ישנה אלטרנטיבה זולה ומשתלמת יותר בכל סל הקניות שלהם. בכוונתנו לעודד את הציבור לצרוך מוצרים בפיקוח, בין היתר גם באמצעות מתן בולטות למוצרים אלו בסניפים".

 

בהכנת הידיעה השתתפה אורנה יפת

בטל שלח
    לכל התגובות
    x